A MotoGP-t legalább annyira (sőt, lassan jobban) szeretem, mint a Forma-1-et. Nincs ebben semmi különös, a változatosság gyönyörködtet, nem különben a nagybetűs VERSENY, amit ezek s rácok rendeznek 300-as tempó mellett. Odaállsz, húzod a gázt, nincs boxtaktika, gumicsere, tankolás és KERS, jó ez nagyon.Ajánlom mindenkinek, pláne, amióta Marc Marquez, ez a Senna-kaliberű tehetség feltűnt és amióta Rossi és Lorenzo alá ismét ütőképes motor került. Plusz még ott van Smith, Barbera, Pedrosa és még tucatnyi zseni.
Azonban úgy gondolom, hogy Marquez lesz a MotoGP meghatározó embere, a srác egyszerűen elképesztő (pedig nagy Rossi-rajongó vagyok). Hogy miért? Mert nem adja fel soha. És erre a legjobb példa talán ez a videó, melyben csapatként működik a csapat és példaértékű módon, hatalmas szívvel és akarással oldják meg a lehetetlent.
A motorsokk.hu írta le pontosan a 2010-es sztorit, idézem:
Marc Marquez tízedik győzelmét aratta az idei 125kcm szezonban, ezzel ismét egy lépéssel közelebb került a 2010-es világbajnoki címhez, a legdrámaibb körülmények között vasárnap, az utolsó előtti körben, Estorilban.
A 17 éves versenyző közvetlenül riválisa, Nico Terol mögött volt, amikor az első versenyen piros zászló lépett érvénybe az eleredő eső miatt, aztán elesett, „mint egy kezdő” (az ő szavaival élve), úton a rajtrács felé a második rajthoz.
Miután törött spoilerrel visszatért az Ajo Red Bull Derbi boxába, a csapat frenetikus gyorsasággal kijavította a motort, de Marqueznek így sem sikerült időben visszaérnie a rajtrácsra, hogy elfoglalja a második helyet. Ezzel szemben Marqueznek a rajtrács végéről kellett rajtolnia, de mivel korábban rengeteg versenyző bukott, ez az utolsó rajtkocka ténylegesen a 16-dik volt.
A villámstart után – ismét szikrázó napsütésben – Marquez az első kanyar után már az ötödik helyen volt, és a hátsó egyenes végén pedig már harmadik Terol és Aspar Apriliás csapattársa, Bradley Smith mögött.
Smith a csapatérdeket szem előtt tartva motorozott és mindent megtett annak érdekében, hogy védje Terolt, de Marquez a kilenckörös második versenyszakasz harmadik körében már második volt spanyol honfitársa mögött.
Az Ajo Derbi csapat már az első rajt óta „P2 OK” üzenetet mutatott Marqueznek, ezért Marquez visszavett a tempóból és nem támadta Terolt – ez a taktika viszont majdnem visszájára sült el, amikor a 6-dik körben Smith visszavette a második helyet.
Marquez többször is megpróbált elmenni az angol mellett a féktávokon, de Smith minden támadást sikeresen visszavert, aztán az utolsó előtti körben a hátsó egyenes végén Marqueznek végre sikerült megelőznie őt és ismét a második helyen volt.
Ezek után egy kör volt még hátra, hogy Terol és Marquez között eldőljön a futamgyőzelem és talán a világbajnoki cím is.
Marquez világbajnok lett pár héttel később.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
