Sosem volt még Mazdám. Kis autóm már akadt pár, Corsa-k meg egy Saxo, erre most felbuzdulva az Audiról írt értekezésemen, alám tolnak egy hétre egy ilyen kis piros izét. Tüchtig ékszerdobozt, egy egész hétre. Fehér-piros bőr üléssel, extrákkal, meg minden. Mintha kilóra akarnának megvenni, mintha szőke hajam hossza egyenesen lenne arányos a rám a forgalmazónál várakozó Mazda 2 (G115 revolution Top) provokatív könnyedségével. Üvölt a magassarkúért, meg azért a bizonyos színű rúzsért, amim persze egyáltalán nincsen.
Triesztbe mennék vele, de nem kabrió, így azt inkább mégsem erőltetem. Nem bírom a légkondit. A történethez hozzátartozik, hogy mostanában egy napfénytetős(!) Volkswagen Passatot vezetek, ami automata, ráadásul jobbkormányos, megvan ezernyolcszáz kiló és kétezres motor hajtja, így elég éles váltásnak tűnik beülni egy fehér bőrüléses, meggyvörös kapszulába. De ez a jövő, én meg zabálom.
Azért két napig tart megszokni, és addig nem különösebben győz meg. Az első benyomásom, hogy ezt a kocsit olyan nőknek találták ki, akik tudnak vezetni. Ebből azoknak a száma, akinek pénze is van rá, elenyésző, mondjuk legyen tíz Magyarországon, mert őrült módon nagyvonalú vagyok. Szóval, nem sokat fognak látni belőle az utakon…
Mindenesetre az jópofa, hogy kívülről most pont úgy néz ki, hogy én beletartozom ebbe a tíz nőbe, igyekszem hát felnőni a feladathoz, fel is kapom mindig (ha mást nem is, legalább) a megfelelő topánt, nehogy aztán ne tizenkét benzinkutas ugorjon oda, amikor leemelném a tankpisztolyt SIMA 95-ös üzemanyag vásárlása végett. Mint később kiderül, erre (már a tankolásra, nem a magassarkúra, az alapkövetelmény) ennél az autónál csak nagyon ritkán van szükség, amire majd a végső konzekvencia levonásánál kénytelen leszek még visszatérni.
Tehát a kispirosnak tényleg nincs a súlya (1055 kg), a pocsék pesti (budai) utak dobálják jobbra-balra, mégis meglepően könnyeden szökken fel a Várba, mintha alacsony fordulaton is kötelező lenne neki gyorsulnia, pedig csak 1,5-ös. A Lovas út fekvőrendőreivel fogócskázunk egy kellemeset, de mindig én nyerek, mert kettesben hamar felpörög és a fékje is harapós. 1065 kilométer van ekkor benne, de már nem sokáig.
Persze az első napok az ismerkedéssel telnek: igen, ez a gépjármű végre teljesíti azt a minimális követelményt, hogy összehangolható a telefonnal USB-n. Sőt, akár Bluetooth-on keresztül is le tudom játszani a zenéimet – értem ezt autó még nem tette meg, hamar rá is unok a playlistemre…
Az kicsit zavar, hogy mindig meg akarja nekem mondani, hogy éppen hányasba kellene szerinte váltani, de inkább csak azért, mert nekem szokatlan az ötvennél ötös. A hatos már nem annyira (volt egyszer egy hatgangos Mondeóm), azt hatvanötnél kezdi el finoman ajánlgatni. Még jó, hogy nem megy fel a hegyre helyettem.
A gépjármű rövid távon nagyjából kényelmes. Megpróbáljuk megcáfolni, hogy ez egy kicsi autó, ezért beül a hátsó ülésre Novák Péter zenész, és nehezen megy neki, inkább nem erőlteti. Ellenben 5 és 8 éves gyermekeim prímán elvigéckednek benne, örülnek, hogy új szaga van, meg hogy anya le tudja játszani a kedvenc számaikat. Bármikor! Anya is örül ennek. Így indulunk a Balatonnak, plusz nagymama, hogy lehessen mire hivatkozni, amikor bömböltetni akarná a gyerek a zenét.
Dugó is van meg minden, de az azért furcsa, hogy nem lehet babrálni a mindentudó monitort menet közben, csak tekergetni egy eleinte kényelmetlennek tűnő helyen lévő gombot. Ez a megoldás azért sem jó, mert a monitor városban tökéletesen látható feliratait az autópályán, napsütésben lehetetlen kisilabizálni. Az, hogy ki hív például totális lutri! Nyilván benne van a pakliban, hogy én nem találtam meg a fényerőszabályzó gombot, de az a helyzet, hogy parkoláskor eszembe se jut, hogy pont azt keresgéljem.
Az már jobban zavar, hogy a szélvédőre vetített kilométerjelző táblát nem látom a kormánytól, noha az az oka ennek, hogy az ülést irracionálisan fekve szeretem használni. Végül nemcsak a pasim, de anyám is kell hozzá, hogy kiderüljön: a kormány lejjebb- illetve az ülés feljebb emelése gyógyír az összes problémámra. Lehet engem szőkenőzni, de a helyzet az, hogy fel sem merülnek bennem ennek a modern világnak a vívmányai, örülök, ha előre tudom húzni ’94-es Passatomnak a beolajozatlan ülését. No, de a lényeg mégis csak az, hogy már látom végre, mennyivel megyek, aminek együtt örvendezünk a forgalommal, különös tekintettel a traffipaxokra. Ettől még totál hülye, nagyzolási hóbort kivetíteni a sebességet a szélvédőre, talán egyedül arra jó, hogy anyám ne lássa mi történik éppen.
A verdát Pozsonyig hajtom, aztán vissza a szép zirci úton az északira, és tankolni még mindig nem kell bele, de az egynapos út végére a trendi bőrülés rendesen kicsinálja azért a derekamat, biztos ami biztos. Autópályán derül ki az a nagyon kellemetlen tulajdonsága is, hogy elfogy belőle a szufla hegynek menet. Kicsit (de tényleg csak nagyon kicsit) ahhoz hasonlatos a helyzet, mint amikor elszáll a turbód pont előzés közben, hogy totál hülyének nézzen a előzött gépjármű vezetője. A tempomattal viszont szépen tartjuk az utat, még mindig van benne benzin, így mire vasárnap este, öten, telepakolva felérünk vele a fővárosba, már kibontakozóban van a szerelem.
Azt veszem észre például, hogy hétfő reggel úgy ülök be a volán mögé, mint egy halálraítélt, akinek az volt az utolsó kívánsága, hogy ezt a kocsit vezethesse. Ekkor tele is tankolom; soha még ilyen mosolyogva ki nem fizettem 15 ezer forintot, 700 kilométer megtétele után. Majdnem biztos vagyok benne, hogy a lemosatást követőn úgy fogom visszavinni a kocsit, hogy megkérdezem, ezt a tesztpéldányt akkor hogyan is lehetne okosba megszerezni, amikor kiderül, hogy ennek a fullos kocsinak a listaára 5,8 millió forint. Ide leírom betűkkel is: ötmillió-hétszáznyolcvanháromezer-kilencszáz forint. Még mindig nem hiszem el, és felhívom sokat tanult Vályi Pistát, hogy ugye ez csak valami vicc, de éppen ebédel és csak ő tudja, miért veszi fel ilyenkor egyáltalán a telefont.
Mindenesetre a dolog nem kacsa, és ez némileg elszomorít. Mert hiába tartja jól az utat, fürge és fordulékony, ráadásul nem is néz ki szarul, azért ennyiért van már sokkal jobb is a piacon. Nem tudom, hogy milyen lehet a 3,8 milliós alapváltozat, de biztos nem rosszabb kétmillió forinttal. Persze még ez a tény sem segít azon, hogy csak ódzkodva adom vissza a slusszkulcsát, ami már nem is kulcs, hanem egy öngyújtó nagyságú eszköz, amit elég zsebben tartani: a kocsi gombnyomásra indul. Tök jó, nincs kulcs, amit bele lehetne törni. Kár, hogy az ablakokat nem húzza fel magától, ha bezárod.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
