A Delorean kevés egy jó filmhez
Talán Matt Groeningék mondták, hogy a jövő már nem olyan mint volt. Hogy a Futurama jövőképe mennyire biztos, az majd 2999-ben kiderül, de Doc Brownék jövője nem az igazi. A Black & Decker hidratáló helyett továbbra is inkább fúrógépeket gyárt, a Pizza Hut meg kivonult Magyarországról. A Mattel köszöni jól elvan rendesen működő légdeszka nélkül is. Repülő autókkal próbálkozik ugyan boldog-boldogtalan, de egyhamar nem hagyjuk el az aszfaltot.
Ami viszont az aszfalton maradt, és lett örök álma generációknak, az a Delorean DMC-12. Azon most nem csúsznék el, hogy autónak milyen, hisz ha egy életunt napszámos tekerné hátul pedállal, akkor is kéne a Delorean, a maga szálcsiszolt bauhaus-szépségével. A három film az autós népekből is kihozza a nördöt, tol fel szemöldököt és húzza vigyorra sokak száját. Doc Brown 1948-as Packard Custom Eight Victoriája messze a legszebb a filmekben szereplő autók közül. A spektrum másik végén pedig ott van Griff 1976-os BMW 633 CSI-je.
A Universal kerek 400 dollárért vette a szürkeimportos, működésképtelen BMW-t, hogy aztán valami olyan szörnyűséget faragjanak belőle, hogy Paul Bracq-ot valószínűleg azóta is lázálmok gyötrik. A külső méltó volt a műszaki állapothoz, de az autónak nem is kellett a lábán mennie, a repüléshez pedig ott volt egy villás targonca. A hátsó lámpák egy hármas BMW-ről származtak, hisz így kevesebből megúszták, hogy újra és újra felvegyék, ahogy Griff összetöri. Az autó a forgatás után egy autómúzeumban bukkant fel, Missouri államban, ahonnan Georgiába került, egy magánszemélyhez. Bár eredetileg fel akarta újítani, de fél évig csak kerülgette, majd eladta. Innen Connecticutba került egy bizonyos Jeff Chabotte-hoz, aki helyre is hozta, újra régi fényében (?!) tündököl, úgyhogy ennek örömére most szombaton árverésre is bocsátja.
A filmben szereplő legtöbb autót amúgy a Universal vagy bezúzta, vagy megtartotta. A BMW mellett egy másik kivétel a Poop Coupe azaz Kaki Kupé, Biff 1946-os Ford Super De Luxe Coupe-ja. A Universalnál lehetett akkoriban valami flex-fétis, mert a BMW-hez hasonlóan a Ford is keménytetővel született. A két jelenlegi tulajdonos, Rick és Dan Felice a Volvo Automuseumban bukkantak rá, és amint megtudták, hogy eladó, le is csaptak a Fordra. Sok dolguk nem volt vele, jól vészelte át az éveket. Ennek ellenére bármennyire is igyekeznek, nem sikerül rendesen kitakarítaniuk, ugyanis a mai napig találnak a kárpitok alatt a forgatáson használt trágyából. Az egyetlen szerencséjük, hogy a készítők zúzott zsákvásznat használtak valódi trágya helyett.
A Delorean mellett a legnépszerűbb autó a rajongók körében Marty 1985-ös Toyota Hilux Xtra Cab-je. Egyike azon típusoknak, ami nem úszhatja meg az átépítést. Ahogy a 85-ös GMC Vandurakból A-Team Van, a ’74-es Dodge Monacokból pedig Bluesmobile lesz, a ’85-ös Hiluxokat is szinte mindenki átépíti. A Vissza a jövőbe első részében használt 2.4-es Hiluxot a Universal bezúzta, viszont a második és harmadik rész pickupja fennmaradt, bár elég kalandos évei voltak. A Toyotát ugyanis ellopták, és valószínűleg egy mexikói drogkartell használta csempészetre. A mexikói rendőrség foglalta le végül, és került vissza az Egyeült Államokba, ahol a Time Machine Restoration újította fel.