Fanatikusok miatt nem haladunk
Tegnap különösebb fennakadás nélkül letudtuk az út erősebbik, hosszadalmasabb német felét, inkluzíve Elefantentreffen (ez a világ legnagyobb téli motorostalálkozója). Ráadásul ismét bebizonyosodott, hogy a Totalcar olvasónál nincs frankóbb olvasó: a TC előretolt, egyszemélyes passaui helyőrsége várt a mélygarázsban töltődő Soul mellett.
Innen már csak egy kellemes, kihalt országúti etap volt az első igazán gyors és izmos osztrák Smatrics töltőig. Linzben kegyetlen köd és bődületes bűz várt minket, a kettő gondolom összefügghetett. Valamelyik gyár átható záptojás-szagát lenyomta a nehéz levegő földközelbe, olyan sűrű volt a párás-büdös levegő, hogy szinte rá lehetett könyökölni. És fizikai fájdalommal járt a kocsi mellett levegőt venni. De ki nem tojja le, két alma elrágása elég idő volt újabb 100 kilométernyi villany felszippantásához, a villanyportás által üzemeltetett osztrák szállásunkig tempósan, fűtött kocsival jutottunk el.
Éjjel már nem akartuk töltéssel húzni az időt, úgy döntöttünk, hogy reggel nem a szomszédos fogadóban eszünk, hanem az autópálya parkolóban, ahol halk zümmögéssel és zölden pislákoló fényeivel vár minket a CHAdeMO töltőfej. Amíg mi hemendegszet, meg almás rétest tolunk, a gyorstöltő a lehető legtöbb áramot diktálja a Soul akksijaiba. Ez volt a terv. Csakhogy.
Már messziről gyanús volt, hogy a Smatrics-oszlop mellet nincs a szokásos üres placc. Mint ha valaki állna a helyünkön. A MI helyünkön, amit már tegnap este, amikor elgurultunk mellette lestipistopiztunk. Basszus, legközelebb meg is kell nyalni, mint a napköziben a szendvicset, ha nem akarod, hogy más tegye rá a ragacsos mancsát. De legalább nem egy modern kori hajdúpéter hiénázott a placcon, hanem egy hófehér Nissan NV 200 stoppolta a CHAdeMO-fejet. A töltő azt írta, még akár ötven percig is tudja szuszakolni az elektronokat a kisteherbe. Hosszasan méregettük a kocsit, meg is jelent a gazdája, aki megnyugtatott, csak negyedórára állt be aztán robog is tovább.
Ha már így szóba elegyedtünk, megkérdeztem, mióta használja a kocsit, és mi a véleménye. Kicsit húzta a száját, mert ilyenkor télen csak 120 kilométer a hatótávja – ismerjük az érzést. Hét hónapja rakják bele a kilométereket, és bár a szájhúzás alapján azt hittem, céges autó, amivel kényszerből jár, kiderült, saját tulajdon, és nem is kisteher, hanem ötszemélyes személyautó. Ami az asszonyé, napi száz kilométereket jár vele, így mostanra belerakott 13 ezret. Ami kicsit meglepő, de mikor kiderült, hogy emberünknek egy Leafje van, már tényleg akkorára kerekedett a szemem, mint egy manga lányé. Tehát egy megveszekedett csendes őrülttel hozott minket össze a sors, aki nem csak hardcore villanyautó felhasználó, de ráadásul meg téríteni sem akar, hiszen a dolog árnyoldalát emelte ki. Mindezt úgy, hogy a család két villanyautóval intézi a dolgait. Az azért igényel némi megszállottságot és áldozatot.
Közben a Passau felé vezető oldalon giga dugó kezdett kialakulni – lehet, hogy a tejködben volt valami baleset. Még szerencse, hogy nem arra megyünk, a franc se kíván most dugóban ácsorogni. A következő megálló Altlengbach, ott pikkpakk magunkhoz veszünk 84 kilométerre (meg egy kis tartalékra) elég villanyt, onnan már Győrig meg sem állunk. Na, onnan lesz megint izgalmas a dolog.
Meglátjuk, működik-e már a Tatai töltő, ami azért is izgalmas, mert csak 20-30 kilométernyi villanyt kellene betuszkolni az akksikba, hogy egészen biztosan elérjük Budapestet. Egész pontosan az Istenhegyi úti MOL kúton található CHAdeMO a cél, úgy döntöttünk, ha azt elérjük, a túrát hivatalosan is sikeresnek és lezártnak tekinthetjük. Ott aztán megünnepelhetjük egy Sport szelettel, vagy Túró Rudival, hogy megcsináltuk életünk első, országokat átszelő villanyautós túráját. Terveink szerint ez valamikor négy óra körül fog megtörténni – persze, csak akkor, ha addig nem jön közbe valami.
Egyetlen baj van: a MOL kúton tilos fotózni, nem fogjuk tudni megörökíteni a nagy pillanatot. Így bukik el a magyar olajipari vállalat egy villanyautó-történelmi jelentőségű megjelenést. Vagy gerillázzunk?
Az út összes posztját megtalálod egy helyre gyűjtve ezen a linken.