Fanatikusok miatt nem haladunk
Tegnap különösebb fennakadás nélkül letudtuk az út erősebbik, hosszadalmasabb német felét, inkluzíve Elefantentreffen (ez a világ legnagyobb téli motorostalálkozója). Ráadásul ismét bebizonyosodott, hogy a Totalcar olvasónál nincs frankóbb olvasó: a TC előretolt, egyszemélyes passaui helyőrsége várt a mélygarázsban töltődő Soul mellett.

Innen már csak egy kellemes, kihalt országúti etap volt az első igazán gyors és izmos osztrák Smatrics töltőig. Linzben kegyetlen köd és bődületes bűz várt minket, a kettő gondolom összefügghetett. Valamelyik gyár átható záptojás-szagát lenyomta a nehéz levegő földközelbe, olyan sűrű volt a párás-büdös levegő, hogy szinte rá lehetett könyökölni. És fizikai fájdalommal járt a kocsi mellett levegőt venni. De ki nem tojja le, két alma elrágása elég idő volt újabb 100 kilométernyi villany felszippantásához, a villanyportás által üzemeltetett osztrák szállásunkig tempósan, fűtött kocsival jutottunk el.

Éjjel már nem akartuk töltéssel húzni az időt, úgy döntöttünk, hogy reggel nem a szomszédos fogadóban eszünk, hanem az autópálya parkolóban, ahol halk zümmögéssel és zölden pislákoló fényeivel vár minket a CHAdeMO töltőfej. Amíg mi hemendegszet, meg almás rétest tolunk, a gyorstöltő a lehető legtöbb áramot diktálja a Soul akksijaiba. Ez volt a terv. Csakhogy.

Már messziről gyanús volt, hogy a Smatrics-oszlop mellet nincs a szokásos üres placc. Mint ha valaki állna a helyünkön. A MI helyünkön, amit már tegnap este, amikor elgurultunk mellette lestipistopiztunk. Basszus, legközelebb meg is kell nyalni, mint a napköziben a szendvicset, ha nem akarod, hogy más tegye rá a ragacsos mancsát. De legalább nem egy modern kori hajdúpéter hiénázott a placcon, hanem egy hófehér Nissan NV 200 stoppolta a CHAdeMO-fejet. A töltő azt írta, még akár ötven percig is tudja szuszakolni az elektronokat a kisteherbe. Hosszasan méregettük a kocsit, meg is jelent a gazdája, aki megnyugtatott, csak negyedórára állt be aztán robog is tovább.

Ha már így szóba elegyedtünk, megkérdeztem, mióta használja a kocsit, és mi a véleménye. Kicsit húzta a száját, mert ilyenkor télen csak 120 kilométer a hatótávja – ismerjük az érzést. Hét hónapja rakják bele a kilométereket, és bár a szájhúzás alapján azt hittem, céges autó, amivel kényszerből jár, kiderült, saját tulajdon, és nem is kisteher, hanem ötszemélyes személyautó. Ami az asszonyé, napi száz kilométereket jár vele, így mostanra belerakott 13 ezret. Ami kicsit meglepő, de mikor kiderült, hogy emberünknek egy Leafje van, már tényleg akkorára kerekedett a szemem, mint egy manga lányé. Tehát egy megveszekedett csendes őrülttel hozott minket össze a sors, aki nem csak hardcore villanyautó felhasználó, de ráadásul meg téríteni sem akar, hiszen a dolog árnyoldalát emelte ki. Mindezt úgy, hogy a család két villanyautóval intézi a dolgait. Az azért igényel némi megszállottságot és áldozatot.

Közben a Passau felé vezető oldalon giga dugó kezdett kialakulni – lehet, hogy a tejködben volt valami baleset. Még szerencse, hogy nem arra megyünk, a franc se kíván most dugóban ácsorogni. A következő megálló Altlengbach, ott pikkpakk magunkhoz veszünk 84 kilométerre (meg egy kis tartalékra) elég villanyt, onnan már Győrig meg sem állunk. Na, onnan lesz megint izgalmas a dolog.

Meglátjuk, működik-e már a Tatai töltő, ami azért is izgalmas, mert csak 20-30 kilométernyi villanyt kellene betuszkolni az akksikba, hogy egészen biztosan elérjük Budapestet. Egész pontosan az Istenhegyi úti MOL kúton található CHAdeMO a cél, úgy döntöttünk, ha azt elérjük, a túrát hivatalosan is sikeresnek és lezártnak tekinthetjük. Ott aztán megünnepelhetjük egy Sport szelettel, vagy Túró Rudival, hogy megcsináltuk életünk első, országokat átszelő villanyautós túráját. Terveink szerint ez valamikor négy óra körül fog megtörténni – persze, csak akkor, ha addig nem jön közbe valami.
Egyetlen baj van: a MOL kúton tilos fotózni, nem fogjuk tudni megörökíteni a nagy pillanatot. Így bukik el a magyar olajipari vállalat egy villanyautó-történelmi jelentőségű megjelenést. Vagy gerillázzunk?
Az út összes posztját megtalálod egy helyre gyűjtve ezen a linken.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
