Illegális utcai versenyt akartok? Ez talán a leggyorsabb

2017.12.23. 13:09
50 hozzászólás

Ön mit tenne, ha a következőt olvasná a helyi apróhirdetési újságban:

Eladó: k is kézitáskák diszkont áron. További információkért találkozzunk a Dajkoku parkoló zónában, csütörtökön este 11 és 12 között. Köszönöm.

Pontosan, csak legyintene, hiszen ki az, aki éjszaka menne táskát vásárolni egy elhagyott parkolóba? Senki. Viszont 1987-ben nem volt még lakossági felhasználásra internet, ezért ha valaki össze akart rántani egy illegális éjszakai versenyt, akkor például feladhatott egy ilyen hirdetést, és csak a beavatottak tudták, miről van szó.

Ilyen volt a Mid Night Club is, vagy ahogy japánban hívták Middo Naito Kurabu. Japán nem csak a mássalhangzó-torlódásokkal ápol érdekes viszonyt, de az utcai versenyzést sem vették félvállról: a klubba csak a léphetett be, akinek az autója legalább 270 km/órás tempóra volt képes.

A versenyek helyszíne a Wangan volt, a tokiói autópálya-hálózat öböl-menti szakasza, a versenyeket pedig éjfél után tartották. A cél lehetett az, hogy az egyik versenyző a lehető legtovább maradjon a másik előtt, vagy érje el hamarabb a megadott autópálya kijáratot. Nem kerülhetett be bárki, ha valaki be akart szállni, egy évig jelölt-státuszban volt: minden versenyre el kellett mennie, és segítenie kellett a lebonyolításban, ha csak egyet is kihagyott, elhajtották.

Csupán minden tizedik jelentkezőnek sikerül bekerülnie a klubba teljes értékű tagként, és azonnali kizárással járt, ha valaki a versenyek alatt veszélyeztette a közlekedőket, hiszen az elsődleges, mindent felülíró szempont a közlekedők biztonsága volt. A tagok egymás kilétet sosem fedték fel, viszont mivel az autók az akkori tuningipar csúcsát jelentették, gyakran közöltek róluk cikkeket tuningmagazinok, egy Max Powerből például kiderült, hogy egy akkoriban jól menő ingatlanfejlesztő és egy autókereskedő biztos a tagja volt a csapatnak. Arról már csak pletyka szintjén hallani, hogy a neves tuningműhelyek tulajdonosai is mind benne voltak.

A létszám jellemzően 30 fő körül alakult, és bár nem voltak még mobilok, sem internet, híre ment a versenyeknek, sokan be akartak kerülni a Mid Nightba, vagy legalábbis el akarták játszani, hogy tagok. Ha valakinek az autójára felkerült egy Mid Night matrica úgy, hogy nem volt köze a csapathoz, a valódi versenyzők gyakran szétverték a kocsit.

Mivel Japánban vagyunk, a nyolcvanas-kilencvenes években, a mezőnyt jellemzően az addigra a turbók miatt már gyári formájukban is borzasztó erős belpiacos sportkocsik adták, Suprák, Skyline-ok, SX-ek, RX-7-ek. Ezek közül gyárilag egyik sem tudta megfutni a kívánt 300 feletti tempót, ezért beindult a tuning, 400-600 lóerő alatt szóba sem álltak az emberrel. És bár a grid gerincét ezek az autók adták, a leghíresebb mégis egy Porsche 911 (930) Turbo lett, amelyet a világ csak Yoshida Special 930-ként ismer.

A szóbeszéd szerint egy orvosé volt a kocsi, aki amellett hogy a klubelnöki pozíciót is betöltötte, a családi vállalkozásból keresett pénzt az átalakításokra, és hogy nehogy hírbe hozza a rokonságot, Blackbird néven jelent meg a futamokon. Itt megint csak a pletykákra lehet hagyatkozni, de durván 2 millió dollárt ölt a léghűtéses Porschéjébe: a padlólemezig bontották, majd csővázat építettek rá, végül minden kasznielemet szénszálasra cseréltek. A motort pedig a végső változatban 700 lóerő fölé húzták.

Az autó mai mércével is elképesztő műszaki színvonalon mozgott, például akár 15 percig egyhuzamban is képes volt 350-es tempót tartani. Akkor, amikor egy gyári Lamborghini Diablo már a 320-as végsebességét is csak három percig bírta a túlmelegedés előtt. A Yoshida 930-as lett a Wangan királya, de ez sem ment volna rivális nélkül, ez volt az Air Breathing Research tuningcég Datsun S130 Z-je. Ebben a 2,8-as motort 3100 köbcentisre fúrták, mindent belső alkatrészt kicseréltek, két turbót akasztottak rá, így tudott 680 lóerőt. A Datsun és a Porsche tulajdonosai folyamatosan inspirálták egymást egyre nagyobb és nagyobb tempóra, és nem szabad elfelejteni, hogy ezek nem gyorsulási versenyek voltak, hiszen hosszú percekig kellett tartani a sebességet, kanyarokban is, a katasztrófa tehát kódolva volt.

A rendőrség eleve nem sokat tudott tenni, hiszen a rendőrautók (ahogy minden japán autó) 180-as végsebességre volt korlátozva, de a versenyek tempója miatt legtöbbször mire tudomást szereztek a futamokról, már véget is értek, nem volt mit lezárni. A klub 1999-ben bomlott fel, ugyanis baleset történt: Bosozuku motorosok (tudják, csiricsáré dekor, hatalmas, hangos kipufogók) versenyre hívták a Mid Night versenyzőit, de a futam során egy beértek egy zsúfoltabb autópálya szakaszba, ahol megtörtént a baj. Két motoros meghalt, két versenyző, és hat közlekedő is kórházba került. Mivel az elsődleges elv a mezei közlekedők védelme volt, a klub azonnal feloszlatta magát.

Talán az illegalitás romantikája, talán legendás autók miatt, de a Mid Night Club a popkultúra része lett. Anime és élőszereplős film is készült belőle, a matrica mai napig feltűnik sportkocsikon, és akármennyire is elítélendő az utcai versenyzés, az extremitás és a japános hozzáállás miatt az egész történetben van valami megkapó. Példaként állítani ilyen arcokat hülyeség lenne, de ki ne álmodott volna arról, hogy valami komoly sportkocsival kimegy éjszaka, és megnézi, hol a vége? Ők megcsinálták, de meg is fizették az árát. 

Az oldalról ajánljuk

Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
  • Hírek

Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban

Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.

április 10., 14:46
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
  • Hírek

Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son

Az esetről videó is készült.

április 10., 10:11
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
  • Hírek

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát

A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.

2 órája
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
  • Hírek

A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban

Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.

április 10., 08:00
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
  • Hírek

Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?

Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.

április 10., 12:09
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
  • Hírek

Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá

Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.

április 10., 11:19
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
  • Hírek

Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz

Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.

április 10., 13:10
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
  • Hírek

Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén

Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.

április 10., 09:10
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
  • Hírek

Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán

Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.

április 9., 05:59
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései

Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.

április 10., 16:38
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
  • Hírek

Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét

Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.

április 10., 06:05
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
  • Közélet

Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál

2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.

április 10., 06:03
Volkswagen: itt a feltámadás?
  • Hírek

Volkswagen: itt a feltámadás?

Viszik a cég villanyautóit, mint a cukrot.

április 9., 08:06
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
  • Hírek

Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist

A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.

április 9., 06:00
Ezeket vennénk 1 millióért
  • Égéstér

Ezeket vennénk 1 millióért

A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.

április 10., 17:42
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
  • Hírek

Új átkelőhely nyílt a magyar határon

A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.

április 10., 06:06
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
  • Hírek

Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben

A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.

április 10., 15:46
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
  • Hírek

Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?

Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.

április 9., 12:27
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
  • Hírek

Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle

Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.

április 9., 13:48
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
  • Közélet

Ennyit költünk a TC flottára egy évben

Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.

április 9., 15:39
Erős támogatást kapott a 30-as sebességkorlátozás
  • Hírek

Erős támogatást kapott a 30-as sebességkorlátozás

Az érvelés egyértelmű.

április 9., 08:36
A hibridek vs villanyautók: 65:51
  • Hírek

A hibridek vs villanyautók: 65:51

Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.

április 9., 11:19
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
  • Hírek

Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia

Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.

április 9., 14:47
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
  • Hírek

Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában

A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.

április 9., 16:54
Áldozattá válhat a Tesla
  • Hírek

Áldozattá válhat a Tesla

Az egyik teslás elemző tart a kínai válaszcsapástól.

április 9., 09:40
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
  • Hírek

Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges

Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.

április 9., 12:21
Mazda EZ-60
  • Hírek

Mazda EZ-60

április 10., 10:21
Új álcázott Hyundai
  • Hírek

Új álcázott Hyundai

április 10., 14:43
Nagyhódos határátkelő
  • Hírek

Nagyhódos határátkelő

április 9., 16:35