Illegális utcai versenyt akartok? Ez talán a leggyorsabb
Ön mit tenne, ha a következőt olvasná a helyi apróhirdetési újságban:
Eladó: k is kézitáskák diszkont áron. További információkért találkozzunk a Dajkoku parkoló zónában, csütörtökön este 11 és 12 között. Köszönöm.
Pontosan, csak legyintene, hiszen ki az, aki éjszaka menne táskát vásárolni egy elhagyott parkolóba? Senki. Viszont 1987-ben nem volt még lakossági felhasználásra internet, ezért ha valaki össze akart rántani egy illegális éjszakai versenyt, akkor például feladhatott egy ilyen hirdetést, és csak a beavatottak tudták, miről van szó.

Ilyen volt a Mid Night Club is, vagy ahogy japánban hívták Middo Naito Kurabu. Japán nem csak a mássalhangzó-torlódásokkal ápol érdekes viszonyt, de az utcai versenyzést sem vették félvállról: a klubba csak a léphetett be, akinek az autója legalább 270 km/órás tempóra volt képes.
A versenyek helyszíne a Wangan volt, a tokiói autópálya-hálózat öböl-menti szakasza, a versenyeket pedig éjfél után tartották. A cél lehetett az, hogy az egyik versenyző a lehető legtovább maradjon a másik előtt, vagy érje el hamarabb a megadott autópálya kijáratot. Nem kerülhetett be bárki, ha valaki be akart szállni, egy évig jelölt-státuszban volt: minden versenyre el kellett mennie, és segítenie kellett a lebonyolításban, ha csak egyet is kihagyott, elhajtották.
Csupán minden tizedik jelentkezőnek sikerül bekerülnie a klubba teljes értékű tagként, és azonnali kizárással járt, ha valaki a versenyek alatt veszélyeztette a közlekedőket, hiszen az elsődleges, mindent felülíró szempont a közlekedők biztonsága volt. A tagok egymás kilétet sosem fedték fel, viszont mivel az autók az akkori tuningipar csúcsát jelentették, gyakran közöltek róluk cikkeket tuningmagazinok, egy Max Powerből például kiderült, hogy egy akkoriban jól menő ingatlanfejlesztő és egy autókereskedő biztos a tagja volt a csapatnak. Arról már csak pletyka szintjén hallani, hogy a neves tuningműhelyek tulajdonosai is mind benne voltak.
A létszám jellemzően 30 fő körül alakult, és bár nem voltak még mobilok, sem internet, híre ment a versenyeknek, sokan be akartak kerülni a Mid Nightba, vagy legalábbis el akarták játszani, hogy tagok. Ha valakinek az autójára felkerült egy Mid Night matrica úgy, hogy nem volt köze a csapathoz, a valódi versenyzők gyakran szétverték a kocsit.
Mivel Japánban vagyunk, a nyolcvanas-kilencvenes években, a mezőnyt jellemzően az addigra a turbók miatt már gyári formájukban is borzasztó erős belpiacos sportkocsik adták, Suprák, Skyline-ok, SX-ek, RX-7-ek. Ezek közül gyárilag egyik sem tudta megfutni a kívánt 300 feletti tempót, ezért beindult a tuning, 400-600 lóerő alatt szóba sem álltak az emberrel. És bár a grid gerincét ezek az autók adták, a leghíresebb mégis egy Porsche 911 (930) Turbo lett, amelyet a világ csak Yoshida Special 930-ként ismer.
A szóbeszéd szerint egy orvosé volt a kocsi, aki amellett hogy a klubelnöki pozíciót is betöltötte, a családi vállalkozásból keresett pénzt az átalakításokra, és hogy nehogy hírbe hozza a rokonságot, Blackbird néven jelent meg a futamokon. Itt megint csak a pletykákra lehet hagyatkozni, de durván 2 millió dollárt ölt a léghűtéses Porschéjébe: a padlólemezig bontották, majd csővázat építettek rá, végül minden kasznielemet szénszálasra cseréltek. A motort pedig a végső változatban 700 lóerő fölé húzták.
Az autó mai mércével is elképesztő műszaki színvonalon mozgott, például akár 15 percig egyhuzamban is képes volt 350-es tempót tartani. Akkor, amikor egy gyári Lamborghini Diablo már a 320-as végsebességét is csak három percig bírta a túlmelegedés előtt. A Yoshida 930-as lett a Wangan királya, de ez sem ment volna rivális nélkül, ez volt az Air Breathing Research tuningcég Datsun S130 Z-je. Ebben a 2,8-as motort 3100 köbcentisre fúrták, mindent belső alkatrészt kicseréltek, két turbót akasztottak rá, így tudott 680 lóerőt. A Datsun és a Porsche tulajdonosai folyamatosan inspirálták egymást egyre nagyobb és nagyobb tempóra, és nem szabad elfelejteni, hogy ezek nem gyorsulási versenyek voltak, hiszen hosszú percekig kellett tartani a sebességet, kanyarokban is, a katasztrófa tehát kódolva volt.
A rendőrség eleve nem sokat tudott tenni, hiszen a rendőrautók (ahogy minden japán autó) 180-as végsebességre volt korlátozva, de a versenyek tempója miatt legtöbbször mire tudomást szereztek a futamokról, már véget is értek, nem volt mit lezárni. A klub 1999-ben bomlott fel, ugyanis baleset történt: Bosozuku motorosok (tudják, csiricsáré dekor, hatalmas, hangos kipufogók) versenyre hívták a Mid Night versenyzőit, de a futam során egy beértek egy zsúfoltabb autópálya szakaszba, ahol megtörtént a baj. Két motoros meghalt, két versenyző, és hat közlekedő is kórházba került. Mivel az elsődleges elv a mezei közlekedők védelme volt, a klub azonnal feloszlatta magát.
Talán az illegalitás romantikája, talán legendás autók miatt, de a Mid Night Club a popkultúra része lett. Anime és élőszereplős film is készült belőle, a matrica mai napig feltűnik sportkocsikon, és akármennyire is elítélendő az utcai versenyzés, az extremitás és a japános hozzáállás miatt az egész történetben van valami megkapó. Példaként állítani ilyen arcokat hülyeség lenne, de ki ne álmodott volna arról, hogy valami komoly sportkocsival kimegy éjszaka, és megnézi, hol a vége? Ők megcsinálták, de meg is fizették az árát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
