Itt van végre, nyomdafesték-szagúan!
BELSŐSÉG: Kinyomtatták a könyvemet, ott lesz a Parkoló Parádén
Kezdett már ez az egész olyan lenni, mint egy amerikai film, egész pontosan hollywoodi, hiszen nem szeretném megsérteni Jim Jarmuscht, Sofia Coppolát és Kevin Smithet. A könyvet még a nagyon korai terveim szerint 2017 karácsonyára akartam kiadni, a szöveggel ezért már november végén el is készültem. Egy internetre dolgozó újságírónak a munka két-három átolvasás után (azért a könyvet inkább tizenötször olvastam el) ezzel nagyjából véget is ér. Beteszi még a sok betűt a szerkesztőrendszerbe, képaláírásokat rittyent, keres bele hivatkozásokat, aztán a címlapos valamikor később, a tervezett időben majd kinyomja a szöveget a címlapra, az már nem az ő dolga. De régi emlékeimből, amikor még nyomtatott újságba írtam, felderengtek a kaotikus lapzárták, az utolsó pillanatok farigcsálások, a pánik, az éjszakai műszakok. Egy könyv, pláne amikor az ember maga adja ki, ennél pedig sokkal több feladatot tartogat.

Értékesítési lánc a Parkoló Parádéra, esetleg a Totalcar szerkesztőségébe ellátogatni nem tudóknak (egyelőre a Femina webshop, mert ismeretlenül, magánkiadóként el se tudom képzelni, hogyan lehetne kikerülni a könyvesboltokba, a Könyvhétre, de nem is lenne sok teteje annak) megszervezése. Promózás (egyelőre csak a Totalcaron, mert a téma olvasóinak nagy része úgyis a Belsőségen hever – bocs...), ISBN-kód lekérés, rohangászás a köteles példányokkal a Széchenyi Könyvtárba (amint befejezem a posztot, megyek oda robogóval, remélem, addigra eláll az eső), webshopfelület-dizájnolás. Nyomda, szerződések, szállítás kitalálása. Na meg maga a könyv: lektorálás (hogy én mennyire pongyolán fogalmazok – ez például jól kiderült), korrektúra (és még a lektor sem szúrt ki egy csomó hibát meg persze én sem, holott mindketten tűrhető helyesírók vagyunk és ott volt a Word szövegellenőrzője is), tördelés, a borítóra meg külön ember kellett, hiszen a tördelő nem grafikus. Utóbbira egy barátom most grafikustan-hallgató fiát kértem meg, mert szándékosan valami meghökkentőt akartam, ami kicsit más lesz, mint a többi könyv a polcon – ha valakinek nem tetszik, engem szidjon, a srác nagyon ügyes.

Karácsonyról tavaszra módosult a megjelenés, úgy gondoltam, az első Parkoló Parádé ideális helyszín lesz erre. Aztán nem készültünk el időre, tehát a bemutatkozásra a második PP-t jelöltem ki. Addigra már a Bertone is biztosan készen lesz, rendszámos, forgalmis, magyar autó, véltem én, milyen szépen is alakul majd, ahogy mindkét tételt megkésve bár, de fojtott büszkeséggel legjobb távoli barátaim, a Belsőség-olvasók elé tárhatom. Hosszú évek Ponton-szívása után végre mindenféle fénysugarak törték át az égboltot... aztán majdnem nem így lett. Az Alfával megjárt kálváriámról egy külön posztban számolok be, a könyv sztorija pedig viszonylag egyszerű – egy nap alatt nem lehet kinyomni egy képes, spéci borítós valamit. Emitt készül a beltartalom, amott a borító, az egészet aztán fűzni kell és csomagolni, egy csomó folyamatot kell tehát egymással összehangolni. A Belvárosi Nyomda még így is nagyon rövid határidőt adott, amiért utólag is köszönet, de azért necces volt minden.

Közben persze a webshopban gyűltek a megrendelések, én lepődtem meg a legjobban, milyen tempóban – a GLS-es rendelés miatt pedig kimentek mindenféle üzenetek, hogy a könyvet postázták, másnap érkezik – én meg kaptam a frászt, mert élő ember nem látott akkor egy negyed elkészült példányt sem. Az automatizálás néha fura galibákat okoz. Eredetileg 200-at akartam nyomtatni a könyvből, azt módosítottam 500-ra, majd 1000-re. Ekkor javasolta Karotta, hogy némi részesedésért futtassam meg alaposan a Totalcaron, és akkor meglesz az 1500, talán 2000 példány is, amire én csak ingattam a fejemet. Hiszen most a saját pénzemet vittem vásárra egy olyan témában, amiben teljesen idegenül, kezdőként mozogtam. Az előrendeléses rendszer számai azonban meggyőztek: végül az utolsó pillanatban 2500-ra kellett módosítanom a rendelt mennyiséget, mert az látszott – ha nem vigyázok, a PP-re nem jut elég.

Egy napot azért csúszott a nyomda, mert nyilván tarthatatlannak bizonyult a tempó (kicsi nyomdáról van szó, rettenetesen szerteágazó portfólióval) de csütörtök délre kész volt minden. 1700-at egyenesen a Femina webshopjába szállítottak, a többit hazahoztam, a garázsba, innen viszem holnapután a PP-re. Igen, az Alfával, mert annak is meglett végre a rendszáma. Hogy mikor? Szerdán.

Mondom, tiszta Hollywood az egész, már csak annak drukkolok, hogy a Parkoló Parádé alatt valahol megtaláljuk Karottával azt az egy órát, amikor körbejárjuk a placcot és a mindenféle versenyekre bejelentkezett autókat elbíráljuk.

De szerintem simán megy majd, ez a PP ugyanis nem három-, hanem ötórás lesz, mert pluszt is szeretnénk adni azért, hogy fizetős lett. Az ingyenes verzió sajnos tarthatatlan volt, mert megfeszített kereséssel se lett annyi szponzorunk, hogy enyhe bukóra kihozzuk az eseményeket, az évi négy-öt PP árán pedig simán felvehettünk volna egy jól fizetett újságírót – akire, mint tudjátok, mostanában szükségünk van.
A belépőjegy ára elővételben (a rendezvény napján 14:30-ig, illetve amíg a készlet tart) 990 Ft/fő, a helyszínen 1500 Ft/fő. A rendezvényre 14 éven aluli gyermekek nagykorú kísérővel, 14-16 év között kísérő nélkül is ingyenesen léphetnek be. A rendezvényről, a kiosztandó díjakról bővebb információ és a programok itt olvashatók.
Totalcar - Magazin - Vedd meg hamar a Parkoló Parádé-belépőd!
A huszadik Parkoló Parádé minden korábbinál jobb lesz, Csikós-könyvvel, Nepperkurzussal, Audoki Live-val, kultikus díjakkal és hamburgerekkel.

De az ötórás hossz, az új sallangok, illetve az, hogy végre sikerült elérnünk a bérbeadóknál, hogy normális kaja, kávé, ital legyen a helyszínen, mindenkinek ellentételezi majd a fél mozijegynyi kiadást. Nekem meg még a nyugtatömböket is be kell szereznem valahol – na, rohanok is.

Kint találkozunk, autót, motort, biciklit hergelj!
Parkoló Parádé a Totalcaron
- Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
- Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
