Hogyan nézhetnének ki jobban az új BMW-orrok?
Ezt már a Hummerhez kell mérni
Az amerikai ízlés berúgta az ajtót: aki magas hasú sportlimuzinra vágyik, már a BMW-nél is vehet.
Minden autógyár életében eljön a pillanat, amikor egyfajta stílust már nem lehet tovább ragozni, és váltani kell. Így szűnt meg a még nagyobb lámpát és szájat a Peugeot-ra-dizájn, így szorította ki a New Edge-et a Fordnál a One Ford irányzat, így lett a kizárólag élekkel megrajzolt Citroënekből pufi C3 Aircross és a többi.
A BMW-nél is eljött az idő, de amíg egy viszonylag általános márka, mondjuk a Toyota, Hyundai, Renault, stb. azt csinál, amit akar a formával, addig a BMW-nek gondolnia kell a folytonosságra is. A vesékre.
Rengeteget kavartak már ezzel a formával, de ezek tényleg vesék? Szerintem nem. Nézzük meg a leges-legelső valódi, saját tervezésű BMW-t, a 303-ast. Eltéveszthetetlenül BMW, de hogy ez vese lenne? Segítek.

A dizájnerek szokásos eszköze, hogy a lappangó ösztönökre építenek, az izomként domborodó lemezek, a hatalmas szájként kinéző alsó levegőnyílások és szigorúan néző lámpák (Peugeot 407, hogy mást ne mondjak) – mind erre játszanak. De hogy a BMW-nél akkoriban mire gondolt minden férfi? Hát a jó kis bajor fehér kolbászkákra. Egy adagba egy pár jár, plusz sós perec és édes mustár. Lehet, hogy ez sztereotípia, de sajnos ezek a dolgok működnek. Hogy mást ne mondjak, mindeközben a Renault csakis a rombuszra tudott gondolni.
Amúgy a 303-asnál mindössze az volt a cél, hogy hagyományos hűtőrácsot kettéosszák, hogy az orr felülről nézve kicsit ék alakú lehessen. Akkoriban még nem műanyagból fröccsöntöttek ám, nem volt ez olyan egyszerű.
Aztán nézzük, jöttek a további csodálatos autók, mint például az 501-es BMW, ahol egyértelműen kiterjesztették a célcsoportot Hessen tartomány irányába, sőt, egy kis szódával, akarom mondani egy kis Ottakringer sörrel Bécs is szóba jöhetett. Aztán döntse el mindenki, hogy ez most bécsi vagy frankfurti virsli. Netán egy gyengébb krinolin? Vagy berlini currywurst?
Vagyis maradjunk annál, hogy ezek itt nem vesék. A BMW annyira nem tudott róla, hogy páros kiválasztó szerveket rajzolnak az autóik orrára, mint ahogy a Nissan sem arról, hogy a logójuk egy hamburger. Így a BMW szépen megcsinálta az 507-est, íme. Ha ilyen a veséd, fordulj orvoshoz:
Aztán meg jött még sokféle nem-vese, ahogy Pappné asszony találóan megjegyezte, ez például két góliátelem:
De volt itt minden az elmúlt bő 80 évben. A legkínosabb persze az volt, amikor dizájnerek hozzányúltak a 328-as versenyautó emlékéhez, és megcsinálták a 328 Hommage tanulmányautót, mivel a 328-as „veséi” lefelé szűkültek. Csakhogy ma már egy sportos kocsi nem lehet magas, így ez lett belőle:
Összehasonlításul pedig álljon itt egy pár valódi vese.
Mindezen el lehet röhögcsélni, de egy biztos: ezek a BMW-k átkozott jó ízléssel elkészített gépek voltak, bár az ilyen állítások leírása közben azért megremeg a kezem, amikor a Bangle-féle 7-esre gondolok. De azért nagyjából áll a tétel. Ami tökéletesen megborult a legutóbbi 7-es facelift és az X7 megjelenésével.
Betolja új arcát a 7-es BMW. Talicskán.
Rég nem hozott ekkora stílusváltozást egy közönséges modellfrissítés.
Itt már annyira a kitágult orrlyuk a fő motívum, hogy csak na, egyértelműen a belső sáv a letakarítása a cél, bezzeg régen erre elég volt egy szaros xenonlámpa. Ez persze a németeknél ma már nem annyira működik büntetlenül, de ki érdekel már ez a piac, ők vegyenek csak jó ízléssel megrajzolt 5-ös kombit. Viszont a meggazdagodott állami funkcionáriusok Kínájában, vagy a felkapaszkodott türhők vadkeletén kit érdekel az elegancia? Ezeknek az embereknek nincs generációkon keresztül kialakult, általános jó ízlésük, csak pénzük. De az mint a pelyva. Nem baj ez, a VW is megcsinálta a palacsintasütő-méretű VW-jelet a Phaeton orrára, és valóban van miért visszaemlékezni a típusra: V10 TDI, W12, stb. Egy dolgot nem mond róla senki: hogy ízléses lett volna a formája.
Mostanság az kavarja fel a BMW-dizájn állóvizét, hogy a cég elkezdte a rétegmodelljeit még nagyobbra növelt orrlyukakkal árulni, Veres András virtuáltuner (korábban bemutattuk már őt) viszont arra szánja a szabadidejét, hogy kéz- és Photoshop-rátétellel normális orrot rajzolgat ezeknek az elejére.
Andrásnak hiányoztak az Alfa roadsterek, rajzolt egyet
Virtuáltunerünk Németországban mérnökösködik, olajok, traktorok és egyéb munkagépek közelében telnek a napjai, szabadidejében pedig ilyesmiket készít.
A legutóbbi adag képet a 4-es kabrió bemutatása után küldte.
A M3 és M4 sem kerülhette el a sorsát, és megkapta ezt az új orrot. A minden korábbinál nehezebb modellek jelzik, itt a Competition csak azok az emberekért zajlik, akik szeretnének még nagyobb gázt adni az Autobahnon, és a nagy akaratoskodásban legalább olyan előzési presztízst kívánnak, mint az X5-ösé. Ehhez pedig ez kell, nem a sok magnézium, karbon és alumínium. András ezt hozta ki belőlük (a felső verzió az övé):
Aztán készített egy kissé retró-M4-est is, ami még az utolsó kupéként is 3-asnak hívott M3 Coupé-ra emlékeztet. Nekem ez is tetszik, de tény, hogy ezt már láttuk valahol.
Az M3 limuzinnál készített egy olyan verziót is, amelynél a függőleges rácsozat miatt kicsit Hannibal Lecter-jellegű.
Viszont akad itt gonoszabb megoldás is, nagy nyílásokkal. Akár még működhetne is:
Tartok tőle, hogy ezt is megszokjuk majd, bár ha egy mód van rá, én inkább kihagynám. Meg is kérdeztem Andrástól, hogy ha már ennyire megy neki a vesegyógyítás, műanyagozni tud-e, mert biztos jó üzlet lenne ezeket illegálban gyártani (a márkavédjegyek miatt legálisan nem nagyon lehetne). Erre András annyit írt vissza, hogy ha nyerne a lottón, a Mazda MX-5-ös változataira már lenne pár tuti vevője, úgyhogy inkább ezekkel foglalkozna.
Mondjuk van benne valami :)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
