Hogyan nézhetnének ki jobban az új BMW-orrok?
Ezt már a Hummerhez kell mérni
Az amerikai ízlés berúgta az ajtót: aki magas hasú sportlimuzinra vágyik, már a BMW-nél is vehet.
Minden autógyár életében eljön a pillanat, amikor egyfajta stílust már nem lehet tovább ragozni, és váltani kell. Így szűnt meg a még nagyobb lámpát és szájat a Peugeot-ra-dizájn, így szorította ki a New Edge-et a Fordnál a One Ford irányzat, így lett a kizárólag élekkel megrajzolt Citroënekből pufi C3 Aircross és a többi.
A BMW-nél is eljött az idő, de amíg egy viszonylag általános márka, mondjuk a Toyota, Hyundai, Renault, stb. azt csinál, amit akar a formával, addig a BMW-nek gondolnia kell a folytonosságra is. A vesékre.
Rengeteget kavartak már ezzel a formával, de ezek tényleg vesék? Szerintem nem. Nézzük meg a leges-legelső valódi, saját tervezésű BMW-t, a 303-ast. Eltéveszthetetlenül BMW, de hogy ez vese lenne? Segítek.

A dizájnerek szokásos eszköze, hogy a lappangó ösztönökre építenek, az izomként domborodó lemezek, a hatalmas szájként kinéző alsó levegőnyílások és szigorúan néző lámpák (Peugeot 407, hogy mást ne mondjak) – mind erre játszanak. De hogy a BMW-nél akkoriban mire gondolt minden férfi? Hát a jó kis bajor fehér kolbászkákra. Egy adagba egy pár jár, plusz sós perec és édes mustár. Lehet, hogy ez sztereotípia, de sajnos ezek a dolgok működnek. Hogy mást ne mondjak, mindeközben a Renault csakis a rombuszra tudott gondolni.
Amúgy a 303-asnál mindössze az volt a cél, hogy hagyományos hűtőrácsot kettéosszák, hogy az orr felülről nézve kicsit ék alakú lehessen. Akkoriban még nem műanyagból fröccsöntöttek ám, nem volt ez olyan egyszerű.
Aztán nézzük, jöttek a további csodálatos autók, mint például az 501-es BMW, ahol egyértelműen kiterjesztették a célcsoportot Hessen tartomány irányába, sőt, egy kis szódával, akarom mondani egy kis Ottakringer sörrel Bécs is szóba jöhetett. Aztán döntse el mindenki, hogy ez most bécsi vagy frankfurti virsli. Netán egy gyengébb krinolin? Vagy berlini currywurst?
Vagyis maradjunk annál, hogy ezek itt nem vesék. A BMW annyira nem tudott róla, hogy páros kiválasztó szerveket rajzolnak az autóik orrára, mint ahogy a Nissan sem arról, hogy a logójuk egy hamburger. Így a BMW szépen megcsinálta az 507-est, íme. Ha ilyen a veséd, fordulj orvoshoz:
Aztán meg jött még sokféle nem-vese, ahogy Pappné asszony találóan megjegyezte, ez például két góliátelem:
De volt itt minden az elmúlt bő 80 évben. A legkínosabb persze az volt, amikor dizájnerek hozzányúltak a 328-as versenyautó emlékéhez, és megcsinálták a 328 Hommage tanulmányautót, mivel a 328-as „veséi” lefelé szűkültek. Csakhogy ma már egy sportos kocsi nem lehet magas, így ez lett belőle:
Összehasonlításul pedig álljon itt egy pár valódi vese.
Mindezen el lehet röhögcsélni, de egy biztos: ezek a BMW-k átkozott jó ízléssel elkészített gépek voltak, bár az ilyen állítások leírása közben azért megremeg a kezem, amikor a Bangle-féle 7-esre gondolok. De azért nagyjából áll a tétel. Ami tökéletesen megborult a legutóbbi 7-es facelift és az X7 megjelenésével.
Betolja új arcát a 7-es BMW. Talicskán.
Rég nem hozott ekkora stílusváltozást egy közönséges modellfrissítés.
Itt már annyira a kitágult orrlyuk a fő motívum, hogy csak na, egyértelműen a belső sáv a letakarítása a cél, bezzeg régen erre elég volt egy szaros xenonlámpa. Ez persze a németeknél ma már nem annyira működik büntetlenül, de ki érdekel már ez a piac, ők vegyenek csak jó ízléssel megrajzolt 5-ös kombit. Viszont a meggazdagodott állami funkcionáriusok Kínájában, vagy a felkapaszkodott türhők vadkeletén kit érdekel az elegancia? Ezeknek az embereknek nincs generációkon keresztül kialakult, általános jó ízlésük, csak pénzük. De az mint a pelyva. Nem baj ez, a VW is megcsinálta a palacsintasütő-méretű VW-jelet a Phaeton orrára, és valóban van miért visszaemlékezni a típusra: V10 TDI, W12, stb. Egy dolgot nem mond róla senki: hogy ízléses lett volna a formája.
Mostanság az kavarja fel a BMW-dizájn állóvizét, hogy a cég elkezdte a rétegmodelljeit még nagyobbra növelt orrlyukakkal árulni, Veres András virtuáltuner (korábban bemutattuk már őt) viszont arra szánja a szabadidejét, hogy kéz- és Photoshop-rátétellel normális orrot rajzolgat ezeknek az elejére.
Andrásnak hiányoztak az Alfa roadsterek, rajzolt egyet
Virtuáltunerünk Németországban mérnökösködik, olajok, traktorok és egyéb munkagépek közelében telnek a napjai, szabadidejében pedig ilyesmiket készít.
A legutóbbi adag képet a 4-es kabrió bemutatása után küldte.
A M3 és M4 sem kerülhette el a sorsát, és megkapta ezt az új orrot. A minden korábbinál nehezebb modellek jelzik, itt a Competition csak azok az emberekért zajlik, akik szeretnének még nagyobb gázt adni az Autobahnon, és a nagy akaratoskodásban legalább olyan előzési presztízst kívánnak, mint az X5-ösé. Ehhez pedig ez kell, nem a sok magnézium, karbon és alumínium. András ezt hozta ki belőlük (a felső verzió az övé):
Aztán készített egy kissé retró-M4-est is, ami még az utolsó kupéként is 3-asnak hívott M3 Coupé-ra emlékeztet. Nekem ez is tetszik, de tény, hogy ezt már láttuk valahol.
Az M3 limuzinnál készített egy olyan verziót is, amelynél a függőleges rácsozat miatt kicsit Hannibal Lecter-jellegű.
Viszont akad itt gonoszabb megoldás is, nagy nyílásokkal. Akár még működhetne is:
Tartok tőle, hogy ezt is megszokjuk majd, bár ha egy mód van rá, én inkább kihagynám. Meg is kérdeztem Andrástól, hogy ha már ennyire megy neki a vesegyógyítás, műanyagozni tud-e, mert biztos jó üzlet lenne ezeket illegálban gyártani (a márkavédjegyek miatt legálisan nem nagyon lehetne). Erre András annyit írt vissza, hogy ha nyerne a lottón, a Mazda MX-5-ös változataira már lenne pár tuti vevője, úgyhogy inkább ezekkel foglalkozna.
Mondjuk van benne valami :)

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Hírek
Így jársz, ha Wish-ről rendelsz Toyota Suprát
Közepesen bánatos a kamu Supra, ami ráadásul egy másik Toyotát is áldozatul ejtett.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
