M5 Touring? RS 6 Avant? Felejtsd el és nézd meg ezt a CTS-V Sportwagont!
Ne aggódj, mással is előfordul, hogy soha nem ér oda időben a gyerek a suliba, az edzésre, aztán te is űzött vadként rontasz be a melóba és az egész család úgy elkésik az ebédről a nagyinál, ahogy kell. Mindenki azt mondja, hogy a megfejtés végtelenül egyszerű: el kell indulni időben. De te tudod, ha csak ennyi lenne, nem táncolna az óra mutatójának kattanása a rongyos idegszálaidon.
2010 körül második virágkorát élte a villámgyors sportkombi műfaja. Ekkoriban tömték be a V10-es motort az M5-ös BMW orrába, amiből aztán valamivel több mint ezer Touring (kombi) készült. Szintén 10 henger került az Audi RS 6 Avantba, csak megfejelték még két turbófeltöltővel, aztán ott van a Mercedes-Benz E 63 AMG T-Modell is a remek szívó 6,2-es V8-cal. Meg itt ez a Cadillac is.
Bármelyiknél tahóbb formája van és ez az őszinte egyszerűség, a vonalzóval szerkesztett dizájn valahogy megragad. Amikor még csak pletykáltak arról, hogy a Cadillacnek lesz egy családi sportmodellje, akkor a GM alelnöke, Bob Lutz ezt nyilatkozta: “Ha mutatkozik rá kereslet, akkor nincs ok, amiért ne csináljunk V-sorozatú sportkombit. Én is sorba állnék érte, méghozzá előtted.”
Azt nem tudom, hogy végül lett-e Bob Lutznak kombi CTS-V-je, de annyi biztos, hogy én nagyon megkívántam azt a bordót, amit a Bring A Traileren hirdetnek kb 103 ezer kilométerrel. Eibach ültetőrugók vannak alatta, Corsa (több mint valószínű, hogy nem az Opelre gondolnak) kipufogórendszer és néhány apróság. Mégis a leginkább az meggyőző, hogy versenypályán is készült róla kép.
Távol áll már ez a kizárólag egyenesen menő, kezelhetetlenül erős amerikai autó képétől. A CTS-V limuzin például 7 perc 59,32-es idővel egy Panamera érkezéséig a leggyorsabb négyajtós volt a Nordschleifén. A Car and Driver magazin pedig a 10 legjobb autó közé sorolta. Az valószínűleg már másodlagos, hogy az EPA adatai szerint ez a legtragikusabb fogyasztású kombi, ők 17 l/100 km-t mértek.
6,2-es, Eaton kompresszoros V8-asa közeli rokona a Corvette ZR1-esben használt blokknak. Ráadásul nyomórudas! A CTS-ben ez 556 lóerős és közel 750 Nm nyomatéka van. 4 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/órára (96 km/óra). Szóval fokozottan alkalmas arra, hogy siessenek vele.