Szüksége volt a show-ra, visszanyúlt hát a legjobb hagyományához a NASCAR, és 1970 óta először elhagyta a tükörsima aszfaltot. Illetve aszfalt nyomokban volt az amerikai autósport legnagyobb múltú szériájának hétfői versenyén, mélyen a több ezer köbméter salak alatt, amivel beterítették a bristoli ovált. Az eredmény:
Az amerikai autósportban óriási hagyománya van az úgynevezett dirt track versenyzésnek. Ez tükörforításban piszkos pályát jelent, ami leginkább száraz murvás versenyeket takar ovál pályákon, mindenféle géposztályban. Tele az USA kisebb-nagyobb állami és országos bajnokságokkal, amikben amatőrök, félprofik és profik versenyeznek őrült tempóban a porban, néha még a sárban is – imádják is a nézők, de a nagy gyártókat és nagy pénzeket bevonzó csúcsszériák, mint az IndyCar vagy a NASCAR ennél messze sterilebbek, sosem hagyják el az aszfaltot. Pedig utóbbitól történelmileg nem áll távol a dolog.

Utoljára 1970-ben fordult elő, hogy murvás verseny szerepelt a NASCAR naptárában, és bár rendre felmerült az egy évben akár 36(!) futamot is teljesítő széria körül, hogy jó lenne legalább egy-két versenyt újra murván tartani, jó ideje nem hittek már benne a rajongók, hogy ez ebben a csúcsra professzionalizálódott sorozatban még előfordulhat. Hogy most mégis megtörtént, ahhoz kellett az is, hogy az elmúlt években egyre népszerűtlenebb bristoli versenynek valami nézőcsábítóra legyen szüksége. Megtalálták a módját, és a tennessee-i pálya nagyjából 200 kilométeres körzetén belülről 17,5 ezer köbméter első osztályú salakot szedtek össze, majd szórták be vele a 850 méteres ovált. Hogy ez mennyire új volt mindenkinek, arról beszédes jelenet a hétvége egyik betétfutamáról, ahogy az egyik beavatkozó autót is megtréfálta a csúszós pálya.
DAY IS DONE. 😱@JHNemechek | #ItsBristolBaby pic.twitter.com/IA3poSSDPi
— BristolMotorSpeedway (@BMSupdates) March 29, 2021
Az eredetileg vasárnapra tervezett futamot aztán a döntött kanyarokban lefolyó salakkal együtt elmosta az eső. A hétfőre halasztott versenyt 2018 bajnoka, Joey Logano nyerte. A győztes átlagsebessége 74 km/h volt, ami nagyjából a fele annak, amit ezen a pályán hozni szokott a NASCAR, és nagyjából a harmada/negyede annak, amit a Daytona 500-on szokott mutatni a mezőny. Gyors tehát nem volt a verseny, érdekes viszont annál inkább, ahogy az a fenti összefoglalóban látható.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
