Robert Opron még 1965-ben kezdett el dolgozni a Citroën 2CV, vagyis a Kacsa utódján, aminek projektje EN101 néven futott és az elődjéből átemelt kéthengeres bokszermotor hajtotta volna. Az előzetes jövendölések szerint öt évvel később már tömött sorokban jelentkezhettek volna a 0,32 légellenállási együtthatójú kisautóra a vásárlók, de a célcsoporttól záporoztak a negatív kritikák.

Olyan megfizethető kisautóra viszont mindenképp szükség volt, ami pótolhatja a Kacsát, ezért a 70-es évek elején megszületett a keresztmotoros Citroën Y prototípus, melyet a Fiattal közösen, a 127-es platformjára készítettek. Az olaszokkal való együttműködés azonban megszakadt és az 1974-es olajválság után a Peugeot megkaparintotta a Citroënt, a munka pedig Projet Voiture Diminuée néven futott tovább. Ebből lett aztán a Peugeot 104-es és persze, a Citroën Visa, ami így az első modell a PSA platform megosztási stratégiája alatt.
Nem vizelet… Visa lett!
Egy autó porlad az utcán. Egy rom, menne már a kukába, minek foglalja itt a helyet. De múltja van neki, csak még nem tudjuk.
1978 szeptemberében jelent meg a Visa puhára hangolt futóművel, valamint a kéthengeres motor mellett felbukkant benne a PSA X vagy suitcase engine nevű alumínium blokkja is, ami jellemzően az összes belépőmodellben ott volt. Az igazi finomság viszont nem a kabrió változat, hanem a sportmodellek. A GTi-n és a Chrono-n túl ott a Visa 1000 Pistes, tehát a B csoportos, összkerékhajtású homologizációs változat.
Kitalálták, hogy készítenek egy autót a rali B csoportjához márkakereskedői és privát csapatok számára, amihez szükség volt néhány utcai autóra. Az 1000 Pistes-ből a Visa kabrió változatát is készítő Heuliez gyártott le 200 darabot a 80-as évek közepén.
Motorikusan a Chrono-hoz áll közel, az 1,4-es négyhengeresen két, duplatorkú Weber 40 DCOE karburátor van, így bő 110 lóerőt húztak ki belőle 6800-as fordulaton. A Visa 1000 Pistes súlya az összkerékhajtás és a mindenütt független felfüggesztés ellenére megállt 850 kg-nál. A belepréselt technika nyoma egyébként látszik a csomagtartóban is, aminek padlóját megemelték, hogy a hátsó hajtáshoz tartozó segédváz beférjen alá. Nem mellesleg egy gomb megnyomásával leoldható róla a hátsó hajtás. Az egész egy olyan mókás tákolmánynak tűnik, amire tényleg csak a legelborultabb unatkozó mérnökök képesek.
Baromi feltűnő is az összkerekes Visa, mert az orrán két chevron fog közre egy piros X-et és a dupla fényszórók is hirdetnek némi agressziót. Igaz, ekkora méretben minden sokkal inkább tündéri, mint félelmetes és a színes matricáktól meg végképp úgy néz ki, mint egy apró versenyautó. Ezt a konkrét darabot egyébként 9500 kilométerrel hirdetik, közel 57 ezer euróért, ami egészen döbbenetes.
Első tulajdonosa Jean-Claude Andruet volt, aki 1985-ben a Citroën pilótája volt Monte Carlóban. A vállalat vezetése megígérte neki, hogy egy Visa 1000 Pistes cégautót kap majd, de már lejárt a szerződése és rákérdezett, hogy: barátocskáim, hol a zsebpusztítóm? Erre a Citröennél rájöttek, hogy valóban ígértek egy autót Andruet-nek, amivel csak az az apró probléma van, hogy mindet eladták. Kivéve azt az addigra 8419 km-t futott, utolsó darabot, amit különböző eseményekre és üzleti utakra használtak a vezetők. Egészen 2012-ig tartotta meg az autót, majd egy francia gyűjtőnek adta el.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
