Propelleres mocsárjárót kétüléses Pontiac-ból?
Gyakran elsikkad a propeller mainstreamen kívüli használata: helikopterekről, repülőkről, hajókról jól ismerjük, de egy amerikai Pontiac-átépítés példát mutatott az alternatívákra: egy kétüléses Fieróból faragott valaki utcai mocsárjárót. Az elgondolás egy változata már korábban is megjelent az autókon, ám míg a közismert, Leyat Hélica (1921) az orrán hordta a propellert, addig a Fiero hátul hajt. Se a Hélica, se a Fiero nincs egyedül, a tízes/húszas évek környékén rengeteg hasonló, levegőhajtotta prototípus készült.
A középmotoros Pontiac-et a szegény ember Toyota MR2-jeként is szokták emlegetni, és a C8 Corvette-ig ez volt Amerika egyetlen középmotoros tömeggyártott modellje, ám a rengeteg tűzeset és az elhibázott konstrukció miatt sokan gondolnak rá sötét foltként a márka történetében - ráadásul minden eladott darabon veszített a GM vagy 2000 dollárt. Eredetileg egy harmatgyenge, cserébe zajos 2,5 literes négyhengeressel (becenevén "Iron Duke"), illetve 2,8-as V6-ossal lehetett kapni, de ezeknek a felvételen látható Fieróban nyoma sincs, a motortérbe - pontosabban a motortér fölé - egy 375 lóerős, 400 köbhüvelykes (6,5 literes) Chevy small block került, ez hajtja a 180 centis propellert, amit a nagy átmérő miatt kellett ennyire magasra helyezni. Az autó tömegközéppontját valahol szemmagasságban kell keresni.
A 69 éves építő/tulajdonos szerint az autó megkapott minden, a közúti közlekedéshez szükséges engedélyt (és még biztosítása is van!), úgy tűnik Iowában nem találtak olyan specifikus törvényt vagy rendelkezést, ami tiltaná a propellerrel szerelt személyautók közlekedését. Az az érzésünk, hogy a magyar utakon is elférne néhány hasonló modell, de a követési távolságot nem ismerő, tolakodó tahók miatt mi azért csak leszerelnénk róla a biztonsági rácsot.
Via TheDrive