Ez kis köcsög komé rágja szét az autódban a vezetékeket
Miután beköltöztünk, a szomszédtól tudtuk meg, hogy van a közös padláson egy nyestcsapda, és a kapást a padlásról származó éktelen csörgés-zörgés jelzi - jellemzően az éjszaka közepén. Nem is a zörgésre ébredtem, hanem arra, hogy ahogyan a feleségem a nappaliban a nyúllal veszekszik, hogy mi az anyjáért kell éjjel zörögnie, majd feljön, és közli, hogy ugyan a nyulat lecseszte, mint a pengős malacot, az igazából békésen aludt a lépcső tetején, szóval a nyestcsapda lesz az, úgyhogy mozduljak meg. Mintha fél négykor ez olyan könnyű lenne.

A létra ilyenkor természetesen nincs itthon, úgyhogy egy komódból, a sámliból és két hokedliből rögtönöztem egy feljárót, majd felhúztam magam a szűk nyíláson, és szembesültem vele, hogy valóban egy nyest van a csapdában, és nagyon dühös.
Meglepett, hogy milyen rohadt nagy és erős. Vérbeli riporterként gyorsan el is rendeltem, hogy forogjon a felvétel, amin aztán hirtelen menyétről beszéltem, de a menyét hosszra fele ekkora, súlyra meg inkább a negyede. Az vesse rám az első követ, aki az ágyból kirobbantva egyből Hermann Ottó!
A nyest közel fél méter hosszú, és ehhez jön még hozzá vagy 30 centi farok. A rókákhoz és a dolmányos varjakhoz hasonlóan remekül érzi magát a városokban. Éjszakai vadász, ügyes fészekrabló, de a gyümölcsöket és a hagyományos szemetet sem veti meg, és nem csak a táplálkozási szokásai számítanak punknak, de rongálni is szeret, a fiatalabb példányok előszeretettel rágják el az autók vezetékeit, gumialkatrészeit.

Szóval ott álltam szemben ezzel csapkodó, prüszkölő, fenyegetően morgó, a ketrecet széttépni próbáló ragadozóval, és próbáltam megérteni, hogyan működik a csapda, és miként kéne leengedni a szűk padlásnyíláson úgy, hogy a büdös dög ne szabaduljon el a lakásban. Az egyik vicsorgásánál megtekintettem a fogazatát, és úgy döntöttem, hogy maxiflex kesztyű ide vagy oda, csak a legbiztonságosabb végein vagyok hajlandó megfogni a kalitkát.
A terv az volt hogy, elviszem kocsikázni, vacsizunk valami hangulatos helyen, megnézünk egy filmet, majd kimegyünk az erdőbe sétálni, ahol aztán kiengedem. Aztán addig balfaszkodtam a ketrec forgatásával, hogy a nyest kiszabadult, és irgalmatlan pánikban elszaladt.
Úgyhogy a csapdát végre nyugodtan tudtam tanulmányozni, felállítottam a stratégiát, hogy legközelebb miként fogom kezelni a helyzetet - pl. az ajtók lekötése, a kalitka bezsákolása, és zsákban való mozgatása -, és újra élesítettem a csapdát. Mert a nyest területhez kötődik, és ugyan volt némi rossz élménye, számíthatok rá, hogy visszajön bulizni. És már tudni fogja, hogyan működik a csapda. A nyest ugyanis a már említett dolmányos varjúhoz és rókához hasonlóan okos állat, gyorsan tanul, remekül alkalmazkodik és kiváló kockázatelemző.
Haver, ezt a kört te nyerted, de legközelebb már ügyesebb leszek!
Amúgy az éjjeli vadkalandom óta így érzem magam itthon:


Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
