Mazochistáknak ajánlom
Válogatás a legfrissebb Népítéletekből
A különc - Mazda RX8
Röviden összefoglalom a közös tapasztalataimat az autóval kapcsolatban:
Motor. Ugye wankel blokk van benne. Az alaptény, hogy ilyet ne vegyél, mert 60e km-ként motorcsere és az drága. Igazából ez így nem igaz. A blokk egy megbízható darab. Hidegen nem kell nyelezni. Ez a dízelnek, meg az otto motornak sem tesz jót. 171.000km van az autóban és most kezdtem el gondolkodni rajta, hogy elviszem egy nagygenerálra. Kompresszió (1. rotor: 95,96,81PSI 2.rotor: 180,107,104PSI 250-es fordulaton). Tehát nem is kéne, de inkább megelőzöm a nagyobb bajt. Ha eltörik egy él vagy odlaltömítés, rendes kupit tud hagyni maga mötött a rotorfalon. Szerencsére soha nem kellett hozzányúlni a motorhoz, úgy van ahogy 18 éve beletették a gyárban.
...
Fenntartási költség: Na ez sok. Ahogy említettem kevés ilyen autónak volt rendes gazdája. Amelyiknek van az meg nem akarja eladni. A nem megfelelő előélet miatt bele lehet futni motorfelújításba. Illetve 10+ éves autóról beszélünk, 1-2 dolog el fog rajta romlani. Viszont a magyar tulaj közösség nagyon összetartó és van köztük olyan, aki bármit be tud szerezni az autóhoz.
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A nagy kékség - Toyota Proace City
A műszerfala, kezelőszervei egy pici megszokást igényeltek - tudni kell, hogy ez nem igazi Toyota, hanem a Citroen Berlingo átmaszkírozott változata hasonlatosan az Opel Combo life és Peugeot Rifterhez, de csak a karosszéria dizájnjában és a márkajelzésekben tér el attól.
A francia-japán a román-francia ellen
68 ló, de inkább csak pónik - Peugeot 206
Munkába járós, szaladgálós, néha utazós első autónak lett vásárolva a francia autóipar akkoriban divatos módon szappandoboz formájú remeke. Sok elvárásom nem volt, én Alfát szerettem volna, jó pár hétig keresgéltem, de egyik sem volt az igazi. Az elérhető árú 156-osokba nem mertem belevágni (diákmunkából kellett eltartanom az új szerzeményt), amit pedig gond nélkül bevállaltam volna, azokra búsan köhécselt a behorpadt oldalú pénztárcám.
A strapabírással sosem volt gond - a motorhoz nem kellett hozzányúlni és nálam töltött életútja alatt eddig semmilyen komoly, zsebbenyúlós problémát nem produkált az autó. Pedig ahány szarfrancia, fospözsó, "eznemisautó" beszólást hallottam szegény kis jószágra, legalább háromszor kellett volna már csődöt jelentenem a tréler mellől, de a nagy égszakadás türelmesen várat magára.
Mazochistáknak ajánlom - Peugeot 607
Az autó használtan vettük, patika állapot, kivéve az évek alatt összeszedett harci sérülések, motorja akkor még gyanúsan jó volt, így megvettük. Rá pár hónapra (6 hó 1 nap) párom hív főzi a vizet hengerfej csere, de cicusnak ez nem volt elég henger tömb kuka komplett motor, de akkor automata váltó felújítás haveri áron, motor vásárlás persze haveri áron, turbó felújítás az is haveri áron. Közel ezek tétele 500 000 Ft és ez mind haveri áron.
Sírni fogok ha egyszer eladom! - Citroen C4
Sokan félnek a robot (6seb.) váltótól, kijelentem, hogy nem kell! Sőt én ajánlom! Picit más fajta vezetési sítlust igényel, könnyen megszokható. Ne felejtsük el, hogy ez nem a gyorsulási versenyre készült autó inkább egy normális higgadt sofőrhöz.
Korábbi merítések a Totalcaron
- Japán, német vagy olasz? Mindegyikkel szívni fogsz!
- Öreg Alfa, BMW, Honda és egy kakukktojás a heti merítésben, ahol ezúttal a 80-as éveké a főszerep.
- Mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék
- Lehet, hogy már te is ültél benne. Válogatás a Népítélet keleti feléből
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.