A változatosság gyönyörködtet

Válogatás a Népítélet boldogabbik feléből

2022.01.16. 17:35
2 hozzászólás

Nem várt szerelem - BMW E30 320 cabrio

A kép illusztráció, az alábbi cikkből
A kép illusztráció, az alábbi cikkből

Gondolom sokan már nem napi közlekedési eszközként, hanem hobbi autóként tekintenek az e30-ra. A cabrióra ez fokozottan igaz, hiszen ez még egy más kor elvárásainak megfelelően készült. Eltűntek az utakról, ami nagy kár.

Miért vesz magának egy megrögzött Hondás Bmw cabriót? Paradoxon.

Mert a mindennapi praktikum mellé kellett valami, amire valójában semmi szükség sincs, de a képzeletbeli bakancslistán mindig is magasan vágyott volt. És nem a bajor gyár nimbusza miatt, hanem mert egy olyan korszak utolsó képviselője, ami végleg elveszett. A mai autók jobbak, kényelmesebbek, kevesebbet fogyasztanak és csendesebbek is. A gazdaságosság már más kérdés, ahogy a megbízhatóság is. De a fő ok, amiért végül egy akkor még 28 éves autó megvásárlása mellett döntöttem az a formája. A coupe is gyönyörű, de ha már felesleges autót állítunk be a képzeletbeli és valóságos garázsba, legalább egy minimális okot fel tudjunk mutatni. Ezzel győzött a ne legyen teteje elv. Süssön ránk a nap, és élvezzük a szelet a nyakunkon. 

Itt meg egy picit erősebb E30 kabrio

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Alfa Amore? Simán :) - Alfa Romeo GT

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Régi álom volt, szerelem, ilyenkor az ember nem nagyon gondolkodik. Szerencsére azért volt annyi eszem, hogy utána néztem a dolgoknak. Az Alfáknál(nem csak ennél) az egyik legfontosabb dolog, az előélet. Kinél volt, mit kapott meg (és mit nem).

Nekem szerencsém volt, mert az előző tulaj is alfa fan, így mechanikailag nem volt nagy gond. Ennek elenére belefutottam pár pofonba:

Behajtottam a balos tükröt, eltörtem, mert nem tudtam hogy a szerkezete oxidálódik és megszorulhat.Érdemes néha kipattintani a lapot és befújni a mechanikát.

Kiírta az izzító gyertya hibáját, megnéztem, kettő ment kettő nem. Cseréltem mindet, a hiba megmaradt. Kicseréltem a relét is, a hiba (plug error) megmaradt. Utána tudtam meg, hogy a gyertyánál lévő csatlakozót(pipát) érdemes megtakarítani. Takarítás után minden ok.

Iszonyat jó vezetni, nagyon kényelmes. mondjuk nekem van alatta egy kb 3 centis ültetés, így eléggé dodgemes. Az autó 1300 kiló, az 1.9-es motor 150 ló, 6-os váltóval van szerelve, szóval igazi utazós autó. Német autópályán kipróbálva 160-nál forog 3000-et. mivel elég jó a forma is, a fogyasztás is. eléggé kellemes.

A mendemondákkal ellentétben a futómű elég jó, egy nagy trükk van: a lengőkarban lévő szilentek gyárilag zsírozva vannak(nem is igazi szilent ez, hanem valami hibrid). Szóval, ha ezt a zsírt kitörlöd és raksz bele valami normális ipari zsírt, akkor kapsz egy tartós futóművet :)

Amikor a GT még új volt

A legjobb ufó - Honda Civic

72701

Az előző autóm után, ami szopórollernek indult és végződött, jól utánajártam a típusoknak, amik szóba jöhettek, tekintve a vételárat és a jó pár elvárást, amit a második autóm felé tettem. A sok keresgélés és Facebook csoportok bújása után egyetlen típus maradt, ami egyúttal nagyon meg is tetszett, az pedig az ufó Honda volt.

Megfogadtam, hogy nem fogom megvenni az első autót amit megnézek....hát nem megvettem??? Oké tegyük hozzá, hogy kifejezetten olyat kerestem, amiben van 2zónás klíma, ülésfűtés, tempomat, xenon, panorámatető és bőrülés.

Alapvetően imádtuk az autót, mindig többször visszanéztem rá parkolás után, fájó szívvel váltunk meg tőle csakis azért, mert céges autó érkezett, és emiatt szegény ufó csak állt a parkolóban, úgy kellett betervezni hogy mikor tudjuk megjáratni, le nem merüljön az akksi és be ne rohadjanak a fékek.

Pista és a Type-R

Ma is ezt venném - Kia Ceed

72693

A külsőről meg annyit, hogy két év után is visszanézek rá kiszállás után egy apró mosoly erejéig, nagyon tetszik továbbra is és ez egyáltalán nem egy elhanyagolható dolog, mert nagyban hozzátesz ahhoz, hogy ennyire szeretem az autót. A Blue Flame szín telitalálat, nagyon jól áll az autónak, feltűnő, ami növeli a passzív biztonságot és felüdülés egy parkolóban messzire meglátni a szürke 50 árnyalata autók között, vegyetek színes autót emberek!

Egy szó mint száz, az egész család imádja az autót és nagyon büszkék is vagyunk rá, legszívesebben soha nem cserélném le, maximum valami lényegesen erősebb autó tudna rávenni, hogy lecseréljem, de az meg mindjárt kétszer-háromszor annyiba kerül, mint amennyiért őt vettük.

Korábbi merítések a Totalcaron

Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
A luxustól a keleti blokkig
A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.