A szabadon engedett ragadozó

Válogatás a Népítélet legmélyebb bugyrából

2022.02.27. 17:30
4 hozzászólás

A szabadon engedett ragadozó - Ferrari 348 GTB

34908

Tanácsom a leendő vásárlóknak, tökéletes kezdőautó Ferraris karrieretek elkezdéséhez, kezes, nagyon gyors, hálás autó. Az ára szerintem teljesen elfogadható (az ítélet 2007-es. A szerk), Magyarországon egy árban van a régebbi és gyengébb Mondialokkal, szerintem egyértelmű a választás (külföldön milliókat lehet spórolni egy Mondiallal).

...

Az 5 év alatt semmi nem romlott el rajta, ami nagy csodának számít a Ferrariknál, egyik jellemző típushiba sem jött össze (fényszórók, váltó). A kötelező szervízelésen kívül semmi gondunk nem volt.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Olds, we ate! - Oldsmobile Ninety Eight Regency Coupe 1979 (6th Generation) 403 ci

33412

2005-ben, USA-ban toltott nyar alkalmaval, ismeros reven kerult hozzank az Olds. Itthon kicsengettuk a 500$-t, kaptunk egy kulcsot, es egy Title-t. (Ennek a papirnak alairasaval adhato,veheto az auto, forgalmi(?) regisztracios lap is egyben) Csak annyit tudtam az autorol, hogy nagy, barna, Oldsmobile, es egy wisconsini feszerben var rank, hogy lelket leheljen bele valaki. Biztam az ismerosben, hiszen ok Kaliforniabol utaztak at a doggel, sok sivatagon at, egy hutocserevel, mas gond nelkul. 1979-es evjaratu auto, de eredeti fenyezessel (fakult) de rozsdamentesen(!). Ezert szeretik USA-ban a kaliforniai autokat. Szaraz levego miatt nem rohadnak. 

Ami elso latasra hiannyossag volt: berepedt szelvedo, szetszaggatott borulesek, logo visszapillanto. Az utasterben furcsa buz nyomta el a borulesek illatat. A feszer gazdaja ragcsaloirtoval ontotte tele az utas-motorteret. Termeszetesen uj akksi kellett bele rogton, es a motorhazteto (kb. 20 kg) nehezkes felfeszegetese utan arra is feny derult, hogy a torzios kitamaszto megadta magat, es deformalodasa miatt szettorte az ablakmoso tartalyt. Minden mas jol nezett ki a small-block korul. Kulonleges tipus volt, utolag kiderult. Az 1977 es 1979 kozott forgalmazott 403 kobincses motor (6.6 L) terpeszkedett az elejeben. Kulonleges, mert a GM-nel szokvanyos 86mm –es furat helyett ide 110.5 mm atmeroju lyukak kerultek. Ez a valaha legnagyobb furatu, es terfogatu small-block. Olyannyira nagy a furat, hogy nem maradt hely a hengerek kozotti hutoviz cirkulaltatasahoz, ezert ez a tipus gyakran tulmelegedett.

Valahogy minden Oldsmobile cikkünket Rézmányi "Out of Focus" Balázs jegyzi, így ezt is ;)

Fekete démon - Alfa Romeo Montreal

57714

a végleg elgurult gyógyszer tipikus esete.

veszel egy negyvenéves, nem induló, kis szériában (kb. 3900 db) gyártott olasz(!) sportautót.

én nem bántam meg.

csodálatos, egyedi forma, gyönyörű beltér.

furcsa V8 - kicsit olyan, mintha két 1.3-as Nord motort összeakasztottak volna. alapjáraton megvan a lötybölős hangja, de szeret 7000-ig pörögni, ha kell.

...

a mindennapi forgalomban duplán UFO, mert öreg, és szokatlan forma. érdekes módon kétféle reakciót vált ki: a) úristendejólnézkiaztaqrva (integetés, villogás, vigyorgás, ujjal mutogatás); b) mi ez az öreg szar, lenyomom (meglepődés, hogy nem hagyja magát).

(+ a rendőrök: "forgalmi ellenőrzés" címén: milyen évjárat, milyen motor, mennyit megy, stb.)

Csikós megénekelte és a Montreal azóta is rendszeres látogatója a ökomenikus autós rendezvényünknek, a Parkoló Parádéknak!

Öregemberes kabrió - Bentley Continental GT

A kép illusztráció (forrás: wikipedia)
A kép illusztráció (forrás: wikipedia)

Vezetni kicsit fura volt először, sok a motorerő de a súly is nagy, kanyarokban nem túl sportos.

Idővel azért meg lehet szokni, teljesen érzi az ember hogy mi az a sebesség amit be lehet vállalni a kanyarokban. A futómű egyébként egész jó, kényelmesen sportos, de azért megérezni az utakat itt ott...

A motorja szerintem szuper, erő az mindig van benne, és relatíve fogyasztás is jó. 17l körül közepes sietséggel el lehet vele járkálni.

Ilyen volt az új GT

Durcás szerető - BMW 850Ci

A kép illusztráció
A kép illusztráció

 állítólag ennek a gépnek lelke van. Nagyon igaz. Mint a barátn?d: Mikor már azt hiszed, minden rendben van, megsért?dik egy apróságon, és borul a bili. A gépben található több, mint 20 computer igencsak megkeseríti az életedet, ha sz*r állapotú autót fogsz ki. 200e km felett érdemes a szelepszár-szimmeringeket kicserélni, mert ha nem, lassan,de biztosan megeszi az olajat, bár ez a 750i-kben is gond, gondolom konstrukciós tényez? miatt van.

Az M70-es blokkok ilyen korban orrukon-szájukon nyomják ki az olajat, ha porszáraz blokk van a motortérben, nagyon boldog lehetsz. Én megúsztam egy alig 25e HUF-os szelepdekli-tömítés-cserével.

A vízpumpát gyáriban 55e körül mérik, utángyártott kapható 30e alatt is. Szinte mindegyik cserés, vagy majd nálad az lesz...:-))

Igen részletesen megemlékeztünk a BMW 850Ci-ről

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.