Bőrfoteles, fenntarthatatlan tank, de ismét megvenném

Válogatás a legfrissebb Népítéletekből

2022.05.08. 16:26
3 hozzászólás

Nagyon jó, csak sz@r! - Opel Insignia

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Kezdjük a jó dolgokkal:

Férfi ember számára a legfontosabb: gyönyörű. Szerintem a valaha tervezett legszebb kombi, se előtte, se azóta nem találták el ennyire egy kombi formatervét (mondjuk a ’19-es Mondeo kombi ott van). A mai napig frissnek hat, jó ránézni a kertben/ parkolóban. Beülve szintén jó érzés fogja el az embert. Kényelmes, nagy, jól össze van rakva, érezni, hogy benne az anyag, mondjuk 1650 kiló önsúlyban legyen is.

...

Csakhogy ez az autó egy igazi rohadék. Úgy tett, mintha szeretne, de közben folyamatosan azon agyalt, hogy hol tud kiszúrni velem.

Vannak bizonyos adottságai. Ilyen például a nagy önsúly, ami miatt reggelire eszi a fékszetteket. 40-50ezer kilométeren elkopik egy garnitúra úgy, hogy főleg autópályáztam. Utángyártott betétekkel lehetett kicsit tovább húzni, kicsit jobban is fog, viszont azokkal csikorog.

Ha 20 000 km- n keresztül nem volt semmi, akkor már általában gyanakodtam, hogy készül valamire a rohadék. És mindig úgy is volt.

Bandi tapasztalatai a használt Insigniával

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Bora-tságos - VW Bora

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Amikor az utó vásárlás gondolata felmerült nálam, már eléggé kezdett fáradni az 1989 VW Golf II. Nem volt gondja igazából, csak azért 23 évesen már „komolyabb” autót akartam, klíma, villany ablak stb. Fájó szívvel el is adtam, ott álltam, volt akkor (2017) autóra kb 800 ezrem. A 4-es golf tetszett, de a jók ennyiért nem fértek bele, ja és mindenképp benzinest szerettem volna lehetőleg 1.6-ost. Szóba jött Nissan Almera, Ford Focus, de egyikből sem találtam szépet ennyiért. Jó Almera volt egy, de mire oda értem már le foglalózta egy úriember. Aztán akkor apukám is bújta a netet, és küldött e-mailben egy Borát. Nem is gondoltam a típusra, tökre kiesett, hogy volt ilyen is. Igazából egy szedán Golf.

Egy Bora írás, a Totalcar egész korai időszakából (meglepő módon még a képek is megvannak ;) )

S-Maximális - Ford S-Max

Le kell cserélni az Avensist! Így indult a vezérhangya valahogy tavaly (2021) október környékén. A kocsival nem volt kimondottan gond, egyet leszámítva, a nem működő klímát. Ez egy 2006-os kombi 1.8 benzines Avensis volt. A pontos indok az volt, hogy a meglévő kislány mellé ikerpár fiúk fognak érkezni decemberben (2021) és szerintem ez a kocsi nem lesz elég. Oké, és mi legyen helyette?

...

További hiba, a csomagtér ajtó nem nyílása, vásárlást követő 3. héten elő is jött. Típus hiba, a kábel átvezetőnél el szakadnak a kábelek, zárlatot is csinálhat, illetve nem nyílik a csomagtér ajtó. Szerencsére tagja vagyok az S-Max Clubb Hungary-nak Facebook-on és azonnal kaptam segítséget. Leírták mit, hogyan csináljak. Rá szántunk egy szombat délelőttöt és jó is lett. Nem mondom, hogy nem szívás, de nem lehetetlen. Szóval mindenkinek ajánlom a klubbot, nagyon összetartó csapat, segítőkész mindenki és Maxi jó fej.

A megbízhatóság nimbusza némi hibával - Toyota Avensis

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Az autót azért vettem, mert mint fiatal felnőtt gondolkodtam a családalapításon, így az akkori WV Borámat szerettem volna lecserélni. Az Avensis-nek tetszett a formája, főleg a kombinak, persze kinek mi tetszik ez relatív. El kezdtem utána nézni a típusnak és hamar rá jöttem, hogy a Facelift utánit érdemes megvenni, mert itt már elég sok hibát (pl: olajfogyasztás) ki javítottak.

Bőrfoteles, fenntarthatatlan tank, de ismét megvenném - Volvo S60

 A videó illusztráció ;)

Első autóm. Úgy első autóm, hogy nem volt semmilyen kötődésem a márkához, csak szembe jött, megtetszett, elfogadható volt az ára és megvettem.

Az első kilométerek csodásan teltek. Gyakorlatilag akkor tanultam meg vezetni, mivel annyira friss volt a jogsim, hogy a vásárlás előtt 3 nappal kaptam meg.

...

Megbízhatóság: azzal ellentétben, hogy a motor/váltó kombón kívül szinte minden elromlott valamilyen formában, valamelyik random napon, egyszer kellett csak trélert hívnom. Ez is úgy történt, hogy a hátsó fék kissé elkezdett befogni. Elgurultam vele az utcám végén található szervízig. Visszahívtak 3 órával későbbre. Amikor visszaindultam, párszáz méter után leblokkolt a jobb hátsó kérek és végül autómentő vitte be. Ezen kívül constans jelleggel a ház előtt rohadt le az autó :)

Korábbi merítések a totalcaron

Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
A luxustól a keleti blokkig
A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.