"Ma egy ismerős mesélte, hogy egy komplett német rendszámos BMW-flottát tankoltak meg 480-as dízellel egy motor forgalmiját lobogtatva. Bement az egyik ember robogóval, és kölcsön adta a forgalmit egy tankolás erejéig a kollégáknak. Más az Auchannál tankolta meg a német rendszámos terepjárót olcsón."
Egy hete még nem lett volna hír az ilyesmi, de pénteken lépett életbe a hatósági benzinár egy újabb árnyalása, mely szerint a 480-as üzemanyag csak a magyar rendszámos autóknak jár, a külföldi vendégtankolók piaci áron vehetnek csak üzemanyagot. A nap folyamán sorban jöttek az ilyen és hasonló üzenetek, de nem is kell autós szerkesztőségben dolgozni hozzá, elég beleolvasni a benzináras cikkek kommentjeibe, és sok hasonlót találni, legfeljebb nem lesz annyira markáns a BMW-s és a robogós szál.
Újságírói ösztönömre hallgatva egy kihalt úthoz - temető mellé - szerveztem a találkozómat a neve elhallgatását kérő tettestársammal, akit az egyszerűség kedvéért nevezzünk csak Szabónak. Szabó egy német cégnél dolgozik, a céges autója is német rendszámos, de mivel a munkája Magyarországhoz köti, MOL Fleet kártyával tankol - igyekeztünk tökéletesen felépíteni az akciót, kidolgoztuk a stratégiát, miszerint magyarul beszélgetve, egyik kezünkben a MOL-os kártyát, a másikban egy magyar forgalmit lobogtatva lépünk a kasszához.
Olvastam pár könyvet a kémkedés világáról, nyilvánvaló volt, hogy operatív művelethez elengedhetetlen a legenda - a titkosszolgálati nyelvben a legenda jelenti a felépített álcát, ami fedi a kém valódi személyazonosságát. A siker alapja a megtévesztés, igyekeztünk alaposan megtervezni az akciót.

Először csak elhaladtunk a kút előtt, amolyan terepszemle jelleggel, majd visszafelé egyenesen a szélső oszlophoz kanyarodtunk, ahová már csak neccesen látni el a pulttól, és míg Szabó tankolt, a telefonommal próbáltam feltűnésmentesen dokumentálni az eseményeket.
Jogos a kérdés, hogyan működik a fizetés, ha két ára van a terméknek? Informatikai rendszere válogatja, de mivel az intézkedés hirtelen jött, a legegyszerűbb megoldás egy vonalkód lecsippantása, amiből a kassza tudja, hogy a 480-as hatósági árral vagy a 700 körüli piaci árral kell felszoroznia a kiadott mennyiséget.

Hiába konspiráltunk a távolabbi kútoszloppal, a kasszás lány vagy látta a kamera képéről, vagy az egyik kollégája jelezte neki, hogy a hatoshoz német rendszám állt - kérdés nélkül a magasabb áron kaptuk a gázolajat.
Van ilyen, hogy az újságíró lyukra fut, merengtem hazafelé a motoron, majd nyugtáztam, hogy ezért az oknyomozásért sem kapok Gőbölyös Soma díjat. Ekkor villant fel a sárga fény az üzemanyagszintjelző mellett. Egy OMV kúthoz befordulva egyből gyanús lett, hogy a kútoszlopra 480-as áron volt kiírva a 95-ös - elvileg az útról jól látható táblán (kutas szakzsargonban: totem) a hatósági árat kell hirdetni, de a töltőpisztolynál már a piaci árat kell feltünteni.

Fizetésnél kérdés nélkül hatósági áron számláztak, a kasszás félre se pillantott, hogy esetleg a kamerák képén megkeresse a motort. Rákérdeztem, hogy mégis, mi alapján tudta eldönteni, hogy magyar rendszámos-e?
A megfejtés prózai volt: a rendszer még nem tudja a kétféle árazást, így náluk még mindenki 480-ért tankol.
Nem kizárt, hogy valóban vannak rendszámmal és forgalmival trükközők, de pénteken még egyszerűbbnek tűnt keresni egy kutat, ahol még nem álltak át a kettős árazásra.
Update: ma, szombat reggel megálltam tankolni egy vidéki MOL kúton, ahol a kútoszlopra kiragasztott táblán kérték a vásárlókat, hogy a forgalmit előkészítve fáradjanak a kasszához, ha hatósági áron szeretnének tankolni, tehát ott akár működhetett volna egy random magyar forgalmi lobogtatása. A forgalmit csak ránézésre ellenőrizték, a típust nem vetették össze a kint parkoló jármű típusával.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
