Ezeket a tesztautókat csíptük legjobban 2022-ben

2022.12.30. 06:26
2 hozzászólás

A tesztekben mindig leírjuk, hogy mitől jó egy autó vagy épp mitől rossz. Összevetjük a konkurensekkel, megfejtjük, hogy azokhoz képest milyen, mennyire éri meg az adott piaci helyzetben. De az, hogy egy autó nettóban mennyire jó, mennyire piacképes vagy mennyire szép, nem mindig függ össze azzal, hogy egy adott embernek mennyire tetszik. Éppen ezért most összeszedtük, hogy 2022-ben kinek melyik volt a kedvenc tesztautója, és azt is, hogy miért.

Lendvai Zsolt  Suzuki Vitara 1.5 Hybrid

Nekem idén nem jutott sok tesztautó, ráadásul ebből a kevésből is gyakori volt a Vitara: magyarul egy újat és egy használtat írtam meg idén. Mondjuk a friss, teljes hibrid Suzuki SUV abszolút értékben is tetszett. Jól összerakott autó, normális anyagokból, de azért néhány ponton - pl. ajtóborítás - vannak kifogásolható részletek. Ami nekem most fontos, hogy hátra beférjen menetiránynak háttal a gyerekülés, ezt megugrotta.

Közben pedig a szívó benzinmotorra épülő hibridhajtás is teljesen rendben van, a vegyesben mért, tehát országutat, autópályát, szerpentint és kisvárost-fővárost egyaránt tartalmazó tesztút 6,4 literes átlagfogyasztása teljesen oké. Igazi problémám az árával van, épp csak befér 10 millió alá a legolcsóbb full hibrid.

Mondjuk ha ez is úgy öregszik majd, mint az a hétéves 1,6-os, amit 306 ezer kilométeres korában tudtam kipróbálni, akkor nagy baj nem lehet. Abban ugyanis egy ülésfűtést kivéve minden működött, a néha kevésbé kíméletlen használat megtépázta a beltér egy-két műanyagját, ám a motor, a váltó, a futómű és a fékek hibátlanok voltak érzésre, ha a felére-kétharmadára tekerték volna az órát, talán azt is elhiszem.

Jakusovszky Kristóf – Land Rover Defender

Rengeteg nagyon fasza autót próbáltam idén, így igen nehéz feladat volt kiválasztani a kedvencemet. Lehetett volna az RS6, a C63 AMG vagy épp a Porsche Cayman T. De nem. Visszagondolva a kedvencem egy az előbbieknél sokkal kevésbé élvezetes, sokkal hétköznapibb autó, mégis egyszerűen imádtam. A Land Rover Defender volt ez.

Megdöbbentően jó kisugárzású autó a Defender, ami a formájával és az egész lényével kiváltott belőlem valami nagyon mély, gyermeki rajongást. Imádtam, ahogy kinéz, ahogy mozog, ahogy vált, ahogy szól, csodálatos tárgy.

Kapcsolódó
2+1 versenyautó, ami megalapozta az autóbuzériámat

2+1 versenyautó, ami megalapozta az autóbuzériámat

Két német és egy angol, amiket te is ismersz, és még az is lehet, hogy rád is nagy hatással voltak.

Ráadásul még csak nem is az én tesztautóm volt, hanem Nyeglié, de volt olyan nagylelkű, hogy rám bízta három napra, így volt egy kis időm próbálgatni és teljesen levett a lábamról. Játékon kívül még a Tulaj a pályán bójái között is végigfűztem, és mind állva maradt. Sajnos vissza kellett adnom, de a birtoklási vágy azóta se szűnt meg.

Gajdán Miki – Mercedes-AMG SL 55 4Matic+

Hogy miért ez a kedvenc tesztautóm idén? Tessék kérem csak ránézni! Hát nem gyönyörű? Szerintem eszméletlenül jól eltalálták az arányait Mark Fetherston és Slavche Tanevski formatervezők. Úgy meg különösen, hogy az előző generációkkal ellentétben azt is meg kellett oldaniuk, hogy két hátsó ülés is beférjen. Igaz, azok így is inkább csak szükségülések, de nem is nyújtották meg az SL sziluettjét – oldalról is olyan, mintha kétüléses lenne.

Kapcsolódó
Ezt az autót receptre kellene felírni

Ezt az autót receptre kellene felírni

Két autót egyesít magában, ám egy további szerepben, gyógyászati segédeszközként is beválik.

A dögös megjelenés ezzel együtt kevés lett volna a fejem elcsavarásához, ami még inkább lebilincselt benne, az a sokoldalúsága. Kezdődik ez egyáltalán azzal, hogy kabrió. Ha nem tetszik az időjárás, zárt autóként használom, ha viszont friss levegőre vágyom, tizenöt másodperc múlva már a nap melegíti a fejem búbját. A folytatás sem gyenge azonban, mert ha nem sietek sehová, csak úgy korzóznék egyet, az SL abban is partner. V8-asának duruzsolását szinte hallani sem lehet, nyugodtan átadhatjuk magunkat a Burmester Hifi-ből áradó muzsikának, vagy a pihentető programok valamelyikének.

Ugyanakkor ha autózni vágynék, a szó nagybetűs értelmében, az SL abban is megpróbál kedvemre tenni. Egy gombnyomás a Sport+ üzemmódba, és máris sportautó legyen a talpán, amelyik felveszi vele a versenyt. Gázadásra úgy nekilódul, hogy még a Porsche 911-esek is megsüvegelik, már amelyik le nem marad mögötte. És ehhez a V8-as olyan hangorkánt társít, hogy nincs az az autórajongó, akinek ne szaladgálna a végig tőle a gerincén. És aki azt, hiszi, hogy az SL csak egyenesben legény, nagyon téved! Olyan könnyeden lehet végigcikázni vele a kanyarokon, mintha egy pillesúlyú roadster lenne. Holott azért nem az...

Egyvalamit nem tud. Terepjárásra teljesen alkalmatlan, igaz, ez a terepjárónak látszó SUV-ok többségére is igaz. De amúgy meg ki az a bolond, aki besározna egy ilyen gyönyörű autót?

Szentkuti Ákos – BMW M850i Cabrio

Vállalom, inkább hedonista vagyok, mintsem aszkéta, de a nyitott tetős érzés rajongójaként egyszerűen nem tudok mást választani, meghatódtam a BMW M850i Cabriótól. Ízléses, nyers, őszinte, tisztán belső égésű autó, ilyenből már eleve nem volt sok idén, de szerintem ez kiragyog nagy konkurense, az SL55 AMG mögül is. Imádtam a menését, a motorhangját, az egyensúlyát, a külsejét a karbon kiegészítőkkel, a belsejét, és a néma csendben működő tetőt. Oké, a fogyasztást annyira nem, tankolásra egy jelentősebb összeget költöttem el.

A késő őszi időjárás kegyes volt hozzám: kellemes 15 fokban, napsütésben nagyon jó volt tető nélkül autózni, a szélvédelem pedig a hátsó szélfogóval, felhúzott oldalablakokkal pazar a négyüléses kabriók kategóriájában is. Csendes, uras utazóautó, a lábad alatt pedig a mindenre eléghez képest körülbelül háromszoros teljesítményt és nyomatékot szabadíthatsz a négy kerékre. Bármikor. Mindenkinek azt kívánom, hogy 2023-ban legalább annyi önfeledt és boldog kilométert töltsön autóval, mint amennyit én töltöttem az M850i-ben.

Horváth Máté – Hyundai Ioniq 5

A kezemet nézd, mert csalok: a Hyundai Ioniq 5 az idei Év autója választáson harmadik lett (a testvérmodell EV6 meg első), tehát rossz nem lehet, de autóként nálam így is egy szinten voltak az új Civic-kel. Holtversenyt hirdetni béna, így a tesztút döntött, a Hyundai nyert. Négy nap folyamatosan vezetés, autóban alvás, feleség csomagolta szendvicsek nyámmogása – körbe a határ mentén, hogy egyszerre lássuk, mit tud a modern villanyautó és mit a mai magyar töltőhálózat.

Kapcsolódó
Ha így kezdtük volna a villanyautózást, nem lenne ekkora siránkozás

Ha így kezdtük volna a villanyautózást, nem lenne ekkora siránkozás

Az Ioniq 5 mindent megnyert tavaly. Megkerültem vele az országot, hogy megtudjuk, miért.

Egyszer sem merült 0-ig, nem kellett hozzá daruskocsi, mint Karottának a Polestarhoz, a Szatmári-síkságot is ugyanolyan némán libegte végig, mint a Dráva-mentét. Megszerettem, de szórakozás közben bármilyen autót könnyű, úgyhogy aki azt mondja, hogy a villanyautó lelketlen, az hülye. Mondjuk én a 25 éve használt kanalamhoz is tudok ragaszkodni, szóval igazából vagy én vagyok hülye, vagy hajlam kérdése az egész. Nyilván nem hibátlan autó, az Ioniq 5/EV6 páros a koreai márkák fejlődési ívének mégis egy olyan pontja, amikor az európaiak, az amerikaiak és a japánok is egyszerre tették le a tollat, tolták hátra a gurulós széket és emelték tekintetüket a neonpilácsos plafonra: picsába.

Petrány Máté – KAMM 912C

Technikailag pár hete telt le a próbaidőm, így nem volt nálam eddig sok tesztautó. 2022-ben amúgy is hiány volt belőlük. Ellenben a KAMM 912C prototípusát bátran rám bízta Kázmér Miki, én pedig annyit próbáltam menni vele néhány nap alatt, amennyit csak bírtam. Nem teljesen kész, még számos módosításra váró termékeket tesztelni remek móka.

Egyrészt a véleményed a megfelelő helyen és időben valódi hatással lehet a kifejletre, hiszen ha egy mérnök fejébe bogarat ültetsz, lehet, hogy a következő irodai kávézgatás közben újra előveszik a témát, majd csavarnak egy picit a beállításokon. Másrészt kihívás, hisz bizonyos dolgok nem, vagy nem pont úgy működnek, ahogy kéne, miközben az egyedi prototípusok értéke a csillagos eget karcolja akkor is, ha manufaktúra termékéről van szó, és akkor is, ha a Volkswagenről. Tehát hajtod is, közben hímes tojás is, de persze inkább hajtod, hisz azért van.

A rövid tengelytávú, klasszikus, késő hatvanas évekbeli Porsche 912 óbudai átirata, a 750 kilósra tervezett, hamarosan Tractive futóművel szerelt, amúgy pedig a svájci JPS Aircooled 170 lóerős kétliteres boxermotorjával, szénszálas karosszériával és beltérrel új szintre emelt KAMM 912C egyedi ajánlat. Egy sziklaszilárd sportautó, ami ránézésre hatvan éves is lehetne, és kompakt méreteivel, vezetési hangulatában is azt a kort idézi, miközben teljesítménye és hangolása modern, lendületében és megbízhatóságában pedig fényévekre van a veteránoktól.

Ilyen egy rendes restomod, ami valós koncepció szerint épül, fejlődik, és úgy csap oda a világnak, hogy kerüli a vulgaritást. A hangját pedig elég egyszer hallani, és magyarázni sem kell már.

Az oldalról ajánljuk

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
  • Hírek

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.

49 perce
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!
  • Technika

Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.

A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!

április 19., 07:13
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14