Válogatás a Népítélet sarasabb bugyrából

2023.01.22. 16:22
0 hozzászólás

Mint az egy korábbi posztban kifejtettem, a pár év D-Max és Vadmusso után még mindig pickupra vágyok, így a mostani Heti merítésben az általam nézegetett típusokból nyújtok át egy válogatást. Mondjuk az első pont nem pickup, na de azért beleillik a listámba ;) (Nyegleo).

A beteljesült álom, egy Legenda újjáéled - Land Rover S3

62484

A Landy és az én történetem egy picit régebbről kezdődik, még pedig 1986-ból. Akkoriban itthon nem nagyon lehetett ilyen autóval találkozni, én is Ausztriában egy kis faluban láttam egy 88-ast. Mondhatom első látásra szerelem volt. Ahányszor arra jártunk, mindig sóvárogva néztem az ütött-kopott kis gépet. Aztán teltek, múltak az évek, a szerelem megmaradt, már csak az autó hiányzott a beteljesüléshez :-)

...

2011 szeptemberében aztán adódott egy lehetőség és éltem vele. Egy helyi autókereskedőnél volt egy LR88S3, amit sokáig hirdetett, de nem kellett senkinek. Átmentünk a testvéremmel megnézni, és szerelem volt első látásra. A család női részlege teljesen hülyének nézett, mondván minek ez a roncs, de gondoltam nem lehet így vége egy legendának. Meg kell mentenem a magam örömére. Következő héten nyélbe ütöttük az üzletet. Hozzám került egy 1972-es gyártású 88 sw, ráadásul dízel. Madarat lehetett velem fogatni.

...

Ezt az autót csak olyan ember válassza, aki tényleg fanatikus, és ilyenre vágyik ! (Vásárlás előtt mindenképp próbálja ki ha teheti, akkor hosszabb úton, mert azért ez nem egy limuzin.) Velük folyamatosan foglalkozni kell, nem olyanok, mint a mai, modern autók. Tudomásul kell venni, hogy a 40-50-60 éves technika már gondozást igényel. Hol egy tömítés, hol elektromos csatlakozó, vagy kapcsoló mehet tönkre, és azokat bizony cserélni kell, ennek anyagi vonzata is van. Most, hogy már 5 éve tartósan használom (2012 októberében helyeztettem forgalomba, és 90000km van mögöttünk, napi rendszerességgel járok vele munkába (is))azt hiszem mondhatom én nem bántam meg, hogy megvettem.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Csúnya, de csak imádni lehet! - Toyota Hilux

36872

Már három éve, hosszas keresgélés és talán az összes pick-up tipus kipróbálása után, megvettem most már mondhatom, hogy életem nagy szerelmét. A kipróbált tipusok között, volt sokkal szebb, sokkal gyorsabb, sokkal extrásabb, és olcsóbb is. Egy Speciális mentős kollégám kinálta fel eladásra a vasat. Az összes közös ismerősünk óvva intett, hogy jól gondoljam meg hogy a kollégától autót vegyek, ugyanis terep rally-s múlttal, és extrém jelennel rendelkezik a kolléga. Ennek ellenére, persze egy hozzá értő szerelővel történő alapos átnézetés után mégis megvettem a vasat. Előre bocsátom azóta sem bántam meg.

...

Persze nem mondhatom hogy én kimélő üzemmódban használnám. Az autót Speciális mentési feladatokra ( területbejárások, téli állatetetés, árvizek, az OMSZ mentőautóinak mentése, stb.), terepjáró versenyeken, túrákon, és a normál magánéleti tevékenységeim során is ezt használom. Még ha lenne is rá lehetőségem hogy a hétköznapokon mást használjak, sem tenném.

Az Öszvér mindennapjai - Mitsubishi L200

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Az elején tisztázni kell ez egy kőkemény munka autó és nem kisstílü sutyerákok "pöcs hosszabítója" .Ez egy igazi öszvér divatosabban 3 in 1. Én napi 200-250 km használom ennek kb: 20% terep MINDEN időjárási körülmények között és még nem kellet segítséget kérni az autóhibája miatt. Sokat számit a gumi választás az autó mindennapi használatában én vegyes nényévszakossat használok de a terepes irányba erősebbet( van olyan vegyes gumi ami az aszfalton jobb pl.). Az autón van hátsó differenciálzár ami nagyon nagy segítség a dágványban.

...

Biztosan van szebb és jobb is nála , én elfogadtam olyannak amilyen , ismerem a korlátait és nem lépem túl . Az embernek az kell eldöntenie ,hogy mire is szeretné használni az autóját ,miért is kell neki. Sajnos Magyarországon nem az a réteg vett többnyire ilyen autót akinek szüksége volt rá.

Mátéék L200-át se igazán simogatják

Célszerszám - Isuzu D-Max

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Mivel egy előbbi Isuzu változatot már 220e km-n át hajtottam , egyébként megvan , a vállalkozás ifjabb tagjai hajtják, kutya baja, erről bővebben írtam Szürke és eminenciás címmel, ezért talán egy kissé Isuzu fixált vagyok, és nem is nagyon nézegettem mást csak ezt a márkát és a Toyotát.

...

Ezt az autót valaki megvette , 24 e km és 16 hónap után rájött ,hogy ez neki nem annyira felel meg mert a csomagtartó , vagy egyáltalán a pickup mint autó nem az ő világa , beszámíttatta valamilyen személyautóba, én a szalonból vettem, direkt kerestem ilyen bemutató vagy kis futásteljesítményű járművet , mert nálam az autó a címnek megfelelően elég sokat van használva , gazdaember vagyok ha 0 km-est veszek nekem azzal is másnap mikor elhoztam menni kell földúton(terepen)arra meg egy "használt" autó is tökéletesen megfelel, az árkülönbözetből meg adnak kb 65000 km-re való üzemanyagot.

...

Amint azt a címben is jeleztem ez egy célszerszám , arra amire én használom kiváló ez a modell már elég csicsás ahhoz ,hogy "az operába is el lehessen vele menni", más helyekre meg még inkább.

Volt rajta egy a népnyelv által , csak "dögtolónak" nevezett gyallytörő cső amit nem akartam leszedni , de kétszer utánam lódultak az autópálya zord rendőrei , akik felvilágosítottak 2x 10000 ft ellenében ,hogy én hiába állítom , hogy így vettem, a forgalmiban nyoma sincs, ezért egy előrehozott vizsgával ennek is a végére jártam , érdekes azóta egyszer vezettek ki a pályasündörgők , és láttam az arcukon a csalódást ,hogy jó utat kellett kívánniuk de nekem ez jó így mert az autó elején a cső sok gazt ,kisfát eltol a terepen így egy kissé kíméli az autót, na meg kapott egy vonóhorgot , mert ,hogy néz ki egy gazda aki nem tud futót húzni, ami viszont rontotta a terepszöget.

A szerző igen sokat járt egy D-max-al

Korábbi merítések a Totalcaron

Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
A luxustól a keleti blokkig
A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.