Válogatás a Népítélet sarasabb bugyrából
Mint az egy korábbi posztban kifejtettem, a pár év D-Max és Vadmusso után még mindig pickupra vágyok, így a mostani Heti merítésben az általam nézegetett típusokból nyújtok át egy válogatást. Mondjuk az első pont nem pickup, na de azért beleillik a listámba ;) (Nyegleo).
Ide nekem a trágyahordót
Távozik a Vadmusso, de nem maradhatok pickup nélkül, klausztrofóbiás leszek, ha fél méternél lejjebb ülök egy járműben. Na, de mit választanék?
A beteljesült álom, egy Legenda újjáéled - Land Rover S3

A Landy és az én történetem egy picit régebbről kezdődik, még pedig 1986-ból. Akkoriban itthon nem nagyon lehetett ilyen autóval találkozni, én is Ausztriában egy kis faluban láttam egy 88-ast. Mondhatom első látásra szerelem volt. Ahányszor arra jártunk, mindig sóvárogva néztem az ütött-kopott kis gépet. Aztán teltek, múltak az évek, a szerelem megmaradt, már csak az autó hiányzott a beteljesüléshez :-)
...
2011 szeptemberében aztán adódott egy lehetőség és éltem vele. Egy helyi autókereskedőnél volt egy LR88S3, amit sokáig hirdetett, de nem kellett senkinek. Átmentünk a testvéremmel megnézni, és szerelem volt első látásra. A család női részlege teljesen hülyének nézett, mondván minek ez a roncs, de gondoltam nem lehet így vége egy legendának. Meg kell mentenem a magam örömére. Következő héten nyélbe ütöttük az üzletet. Hozzám került egy 1972-es gyártású 88 sw, ráadásul dízel. Madarat lehetett velem fogatni.
...
Ezt az autót csak olyan ember válassza, aki tényleg fanatikus, és ilyenre vágyik ! (Vásárlás előtt mindenképp próbálja ki ha teheti, akkor hosszabb úton, mert azért ez nem egy limuzin.) Velük folyamatosan foglalkozni kell, nem olyanok, mint a mai, modern autók. Tudomásul kell venni, hogy a 40-50-60 éves technika már gondozást igényel. Hol egy tömítés, hol elektromos csatlakozó, vagy kapcsoló mehet tönkre, és azokat bizony cserélni kell, ennek anyagi vonzata is van. Most, hogy már 5 éve tartósan használom (2012 októberében helyeztettem forgalomba, és 90000km van mögöttünk, napi rendszerességgel járok vele munkába (is))azt hiszem mondhatom én nem bántam meg, hogy megvettem.
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Csúnya, de csak imádni lehet! - Toyota Hilux

Már három éve, hosszas keresgélés és talán az összes pick-up tipus kipróbálása után, megvettem most már mondhatom, hogy életem nagy szerelmét. A kipróbált tipusok között, volt sokkal szebb, sokkal gyorsabb, sokkal extrásabb, és olcsóbb is. Egy Speciális mentős kollégám kinálta fel eladásra a vasat. Az összes közös ismerősünk óvva intett, hogy jól gondoljam meg hogy a kollégától autót vegyek, ugyanis terep rally-s múlttal, és extrém jelennel rendelkezik a kolléga. Ennek ellenére, persze egy hozzá értő szerelővel történő alapos átnézetés után mégis megvettem a vasat. Előre bocsátom azóta sem bántam meg.
...
Persze nem mondhatom hogy én kimélő üzemmódban használnám. Az autót Speciális mentési feladatokra ( területbejárások, téli állatetetés, árvizek, az OMSZ mentőautóinak mentése, stb.), terepjáró versenyeken, túrákon, és a normál magánéleti tevékenységeim során is ezt használom. Még ha lenne is rá lehetőségem hogy a hétköznapokon mást használjak, sem tenném.
Az Öszvér mindennapjai - Mitsubishi L200

Az elején tisztázni kell ez egy kőkemény munka autó és nem kisstílü sutyerákok "pöcs hosszabítója" .Ez egy igazi öszvér divatosabban 3 in 1. Én napi 200-250 km használom ennek kb: 20% terep MINDEN időjárási körülmények között és még nem kellet segítséget kérni az autóhibája miatt. Sokat számit a gumi választás az autó mindennapi használatában én vegyes nényévszakossat használok de a terepes irányba erősebbet( van olyan vegyes gumi ami az aszfalton jobb pl.). Az autón van hátsó differenciálzár ami nagyon nagy segítség a dágványban.
...
Biztosan van szebb és jobb is nála , én elfogadtam olyannak amilyen , ismerem a korlátait és nem lépem túl . Az embernek az kell eldöntenie ,hogy mire is szeretné használni az autóját ,miért is kell neki. Sajnos Magyarországon nem az a réteg vett többnyire ilyen autót akinek szüksége volt rá.
Mátéék L200-át se igazán simogatják
Nincs rajta ép lemez
Esettanulmány a kitartva rohasztott haszongépjárműről és az elhanyagolt autókról.
Célszerszám - Isuzu D-Max

Mivel egy előbbi Isuzu változatot már 220e km-n át hajtottam , egyébként megvan , a vállalkozás ifjabb tagjai hajtják, kutya baja, erről bővebben írtam Szürke és eminenciás címmel, ezért talán egy kissé Isuzu fixált vagyok, és nem is nagyon nézegettem mást csak ezt a márkát és a Toyotát.
...
Ezt az autót valaki megvette , 24 e km és 16 hónap után rájött ,hogy ez neki nem annyira felel meg mert a csomagtartó , vagy egyáltalán a pickup mint autó nem az ő világa , beszámíttatta valamilyen személyautóba, én a szalonból vettem, direkt kerestem ilyen bemutató vagy kis futásteljesítményű járművet , mert nálam az autó a címnek megfelelően elég sokat van használva , gazdaember vagyok ha 0 km-est veszek nekem azzal is másnap mikor elhoztam menni kell földúton(terepen)arra meg egy "használt" autó is tökéletesen megfelel, az árkülönbözetből meg adnak kb 65000 km-re való üzemanyagot.
...
Amint azt a címben is jeleztem ez egy célszerszám , arra amire én használom kiváló ez a modell már elég csicsás ahhoz ,hogy "az operába is el lehessen vele menni", más helyekre meg még inkább.
Volt rajta egy a népnyelv által , csak "dögtolónak" nevezett gyallytörő cső amit nem akartam leszedni , de kétszer utánam lódultak az autópálya zord rendőrei , akik felvilágosítottak 2x 10000 ft ellenében ,hogy én hiába állítom , hogy így vettem, a forgalmiban nyoma sincs, ezért egy előrehozott vizsgával ennek is a végére jártam , érdekes azóta egyszer vezettek ki a pályasündörgők , és láttam az arcukon a csalódást ,hogy jó utat kellett kívánniuk de nekem ez jó így mert az autó elején a cső sok gazt ,kisfát eltol a terepen így egy kissé kíméli az autót, na meg kapott egy vonóhorgot , mert ,hogy néz ki egy gazda aki nem tud futót húzni, ami viszont rontotta a terepszöget.
A szerző igen sokat járt egy D-max-al
Mindenre használható?
Hogy kiderítsem, egész nyáron pickupban ültem, 7200 kilométer tapasztalatai a cikkben.
Korábbi merítések a Totalcaron
- Rémálomtól a német precizitásig
- Őseihez méltatlan Land Rover; Alfa, ami sosem hagyott cserben; és egy megbízható Citroen.
- Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!
- Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
