Az 1994-es Jaguar XJ6 3.2S annyira szép, hogy a kert díszének is elmegy, amíg javításra várva pihen. Ezt mondtam mindenkinek, mikor megvettem, de azt nem gondoltam, hogy végül közel egy évig tart majd ez a kerti pihenés.
Tudtam már tavaly májusban is, hogy a futómű javításra szorul, viszont az csak lassan körvonalazódott, hogy az én esetemben ez négy új lengéscsillapítót jelent, amik meglehetősen drágák. És azt sem tudtam még a vásárlás idején, hogy 2022 további része munkahelyváltást és szédítő inflációt hoz az életembe, alaposan megborítva családom pénzügyi biztonságát.
Szóval a lengéscsillapító vásárlás késett, de nem múlt el, mert számomra éppen a vezetési élmény a Jaguar XJ6 legkiemelkedőbb tulajdonsága. Különösen egy ilyen 3.2S esetén, melyet – a gyári prospektus szerint – valamivel sportosabb lengéscsillapítókkal szereltek, és vastagabb kanyarstabilizátorral. Csakhogy a lengéscsillapítókat egyszer már cserélték az autó életében, és akkor a normál modellbe illő KYB utángyártott teleszkópot kapta. Nincs azzal baj, de ha egyszer zöld Bilstein való bele, akkor zöld Bilsteint rakok bele. És most eljött végre a pillanat nekilátni a cserének – ezzel folytatódik a Jaguar története.