Sál és fa pendrive együtt? És még egy barna póló is? Igen, kicsit furcsa párosítás, de ha egyszer ezt hozta a hiéna... Íme a kérdés: A totalcar vidámparki mulatozása alkalmával melyik volt az a rettenetes szerkezet, amelyire csak Tom és én merészkedtünk fel?
Itt van mindenki? Remek. A prémium külső-belső mosást nem adják ingyen, úgyhogy megint fel kell ugrani a gép elől. Nem kell megijedni, ha népes családja éppen ott van, akkor pláne nem, ha netán barátai a közelben buliznak, akkor sem, ha pedig kedvenc presszójában sörözik éppen, akkor máris nyert ügye van!
Elég ugyanis egy legalább A4-es méretű lapra olvasható betűkkel felírni, hogy Mocskos Hiéna, majd körbevenni magát minél több, mosolygó emberrel, és megkérni valakit, csináljon egy csodás csoportképet önökről. Amelyik képen a legtöbb - láthatóan a kép kedvéért - összeállt személy látszik, az a nyertes fotó. Kereken egy óra múlva, azaz 13:40-kor, lezárjuk ezt a versenyt. Az óra ketyeg, 10 perc múlva itt a következő konc!
Hiéna barátunk is felüvölt, ha meghallja a vörös csoda rekedt hangját. Az Enzo már nem fiatal, de még mindig a maranellói istálló megkérdőjelezhetetlen királya.
A legjobb géneket hordozza: középen hordja hatliteres V12-es motorját, a váza karbon, akár a legnemesebb versenyautóké, és a kipufogójából felzendülő összhangzatnál kevés félelmetesebb harmóniát hallani ezen a bolygón. Ha valaki netán látta az FXX-ek és az 599XX-ek csatáját valamelyik Ferrari Racing Day rendezvényen, tudja, mennyivel félelmetesebb jelenség a pályára idomított Enzo, mint a hasonlóan erős, de újabb orrmotoros Ferrari.
Életnagyságú Enzóra persze még a szavannák rémének sem telik – ahhoz több generáció sem tudna elég gnúcsontot összeharácsolni – de egy kicsinyített változatot felajánl. Gyerekjátéknak épp úgy megteszi, mint az asztal díszének. Jár hozzá még egy jó Carrera baseball-sapka és egy fekete reklámpóló XXL-es méretben.
A Ferrari modellért és a ruhaneműért csak egy gyors választ várunk arra a kérdésre, hogy mi a neve annak a pléh-játéknak, ahol a felhúzható járművek mozgása négy színes billentyűvel befolyásolható?
A Métisse csodálatos tárgy, sajnálom, hogy ebben a formában sosem valósulhat meg. A feladathoz persze semmi köze, de a nyereményhez igen: Citroen Métisse modell + másik Citroen modell + Instant charge XXL póló. Nagytestűek előnyben.
A Totalcarnál legutóbb járt francia, citromsárga tesztautó első ledsora oldalanként hány ledből áll? Melyik volt ez az autó? Milyen másik autó szerepel még az ezen tesztben található képeken, ami piros?
Naugye, hogy nem is fájt?
Idén ünnepeltük a Totalcar tizedik születésnapját. A méltó megemlékezéshez hozzátartoztak a jubileumi ajándéktárgyak készíttetése is. A bögre, mint használati tárgy triviális választás volt. Hogy milyen legyen, azt gyorsan eldöntötte a kollektíva. Legyen benne anyag! Tehát fémpohár. De mi legyen rajta? Mi kapcsolódik az újságunk profiljához? Egyáltalán, hol fogják használni ez a bögrét? Egyértelmű: a garázsban. De ott olajos kézzel fogják meg az emberek a bögrét. Hogy néz majd akkor ki? Hát jól. Így lett a bögrén egy poharat fogó ember ujjainak lenyomata.
De hány ujjának?
Aki ezt először megmondja, az a képen látható csomagot kapja.
Nem csak mi szenvedünk a hidegtől, szerencsére másnak is bőven kijut belőle. Itt van mindjárt az a finn logisztikai cég, aminek az egyik munkatársa belerongyolt a Pontonba múlt télen. Nekik például sokkal többet van hideg, mint nekünk. Mínusz 18-ban álltunk ott másfél órát. Nem kívánom senkinek. Viszont a rendőrök elképedt arca mindenért kárpótolt, amikor a helyszínelés közben megmutattuk az Index.hu címlapján a képüket, ami két perccel azelőtt készült.
A kérdés: Mi a pontos címe az átkozott finn logisztikai cég új irodájának, és hányan dolgoznak benne?
A konc:
CNS Aero Centrality + autós navigáció (szoftver nélkül).
Azaz ló és lovasa. Találó kifejezés, ráadásul japánul még a sóskaleves is úgy hangzik, mint valami nagyon veszélyes fegyveres mozgalom, az pedig, hogy ló és lovasa egyszerűen nem lehet rossz. Ahogy az MX-5 sem az, bármennyire is szeretik nyelvükre venni a lóerőmániások, itt egyszerűen a kiegyensúlyozottságról van szó. Ha pedig kiegyensúlyozottság, akkor nem szabad megfeledkeznünk az idei év legjobb teszatutójáról, ami 18 éves és szintén japán. A háromszoros szorzóval ellátott MX-5, a Honda NSX.
Ahhoz, hogy ez a remek, opcionális hardtoppal rendelkező, szépen kidolgozott makett és egy újabb Instant Charge póló találjon gazdára, elég egy ügyes és villámgyors válasz az alábbi kérdésre:
Mennyire jó autó a Honda NSX?
Sosem találod a villás kulcsot? Szanaszét hevernek szerszámaid? Oké, hogy átlátod a káoszt, de ezzel a remek kis Renault-s szerszámos ládával még könnyebben rendet tarthatsz a garázsban. Bónuszként jár hozzá egy NABI póló.
A kérdés: Hol tartotta a Totalcar szerkesztősége idén a 2 napos kihelyezett értekezletét? (város, szálloda neve)
A Totalcar rengeteg ellenséget gyűjtött az elmúlt tíz évben. Nem csak Önök, olvasók rúgtak belénk viszonzásul számtalan alkalommal, és nem csak az importőrök küldtek el az anyánkba amúgy kellemes, nyári reggeleken.
A kezdetben lelkes autótulajdonosok először csak megszeppentek, a teszt végére pedig biztosan baltásgyilkossá változtak, ha Winkler pont azokon a napokon ült bele a felajánlott gépsárkányukba.
A gyorsulásra épített Skoda büszke tulaja sem gondolta volna, hogy Róbert autókezelési szokásai ennyire eltérnek az övéitől.
A kérdés hozzájuk kapcsolódik. „Hány hengerrel indult, mi volt a váltógombjára szerelve, és utóbbinak mi volt a pontos funkciója a Winkler és Karotta által tesztelt fekete gyorsulási Skodán?”
Egy yeti-s póló, és egy Skoda bőrtárca lesz a nyereménye a leggyorsabbnak.
Most elégtételt vehet azokon a srácokon, aki a grundon fociztak, míg ön a szobában távirányítós kocsikkal játszott. Ezt ŐK, tutira nem tudják.
A nyeremény:
Blaupunkt GTx693, 260W MAX / 55W RMS (4Ohm), 3 utas koax, 16x24cm + Audison Teniszpóló kék színben hímzett Audison logóval.
Ami a plusz jel után van, azt még én is értem. Na de ami előtte, az a nem mindegy. A feladat is ehhez kapcsolódik majd, évszámok, adatok, adatok, adatok.
Nos, a kérdés:
Melyik japán modellgyártó cég rukkolt elő 1/24-es méretarányú rádiótávirányítású modellekkel, és mikor? Mi volt a sorozat fantázianeve? Melyik autótípus volt az első a sorozatban? Pultos, vagy pisztoly távirányító volt a készletben?
Imádom Árpádot, egy jóravaló kedves pozőr, akinek a munkához elengedhetetlenül szükséges két Firefox tab mellett legkevesebb húsz-harminc motorépítő, croppoló, choppoló weboldal van megnyitva, amikről zavartan kattint odébb, ha észreveszi, hogy valaki megállt mögötte.
Néha felkiált, hogy Csiki ezt nézd, ilyenkor a remek humánpolitikus főszerkesztőnk csak annyit mond: ÁÁÁÁÁRPÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁD. Ilyenkor Árpád visszavonul a tipikus meg nem értett zseni fejjel a gépébe, és dacosan művészfotó oldalakat böngész. Később ezek linkjeit megosztja a Facebookon.
Nem is tudom miért hoztam szóba ezt az egészet, ja de!
Hogy hívják a kereskedőt, akitől Árpád vette a kocsiját?
Mi a nyeremény?
Yamaha Rossi kép vászonra + egérpad +R1 füzet + kétféle könyv, az egyikben a Yamaha 50 éve, a másikban valamelyik új motor építési, tervezési belső anyaga. Kellemes konc, érdemes kapálózni érte.
V8. Ez a karakterpár annyi erőt sugároz, mint talán semelyik másik két írásjel így együtt – na jó, a japán, kínai és egyiptomi jeleket nem számítva –, képzeljék hát el, mire lehet képes az ital, amely magán viseli. Ki is próbálhatják, mit tesz az emberi szervezettel, ha elviszik a nyereményt a hiéna által összeharácsolt gigantikus halomból, a többi hasznos tárggyal együtt, amelyet mellé sordort a sors.
Ilyen a nyolcdarabos építőkocka, amellyel már hároméves gyerekeknél garantálhatjuk a nyergesvontatók iránti megszállott vonzalmat, a kulcstartók, a kisnaptár, és a láthatósági mellény. Ez utóbbi kerékpárosoknak, nagymamáknak, út szélén bandukoló kirándulóknak és egyáltalán, mindenki másnak is hű társa lehet a súlyos sérülésekkel járó közúti balesetek elkerüléséért folytatott harcban.
Mindezt ingyen kínálja a Hiéna, csak a helyes választ kell minél gyorsabban ide gépelni a kérdésére, amely a következő: Winklernek, Csikósnak, Zirignek, Endernek, Stumpnak és Balázs Viktornak is áll ilyen márkájú motor a garázsában. Na, melyik az?
A következő ajándékcsomag akár egy egész családnak örömet szerezhet. Öt Burago kisautó, öt ízlésvilág: van itt aranyos öreg Fiat 500-as, arcos VW Beetle, elegáns Saab 9-3 kabrió, brutális 911-es Porsche és ultraritka BMW Z8-as – mindenki megtalálhatja a neki valót.
Ha valakinek mégsem jutna a járművek közül, vigasztalódhat egy Carrerás sapkával, vagy pólóval.
Mindezt az teheti a karácsonyfája alá, aki a következő kérdésre elsőként adja meg a helyes választ:
Hogy hívják a klubot az Árpád híd pesti hídfőjénél, ahol a fél szerkesztőség együtt RC-modellezett?
A nagy autószalonokon a kiállított kocsikhoz gyönyörű hoszteszeket is állítanak. A figyelmük felkeltésének egyik módja, hogy kérdezünk tőlük. Bandinak ennyire futotta: – Mit is mutat pontosan a Power Reserve műszer?
Sajnos a választ nem tudta megmondani a kiválasztott hölgy. De minket most nem is ez érdekel, hanem azt, hogy milyen márkájú kocsiban tette fel ezt a kérdést?
A helyes megfejtő egy Hyundai ajándékcsomaggal lesz gazdagabb.
Hopp, megint itt egy tuti, prémium külső-belső mosás, melyet a Hiéna kacagva kapott fel az EZ Washnál. Ha nincs kedve a téli mocsokban bajlódni az autó tisztításával, de már sajnálja szegényt, nyugodtan bízza rájuk. A feladat egyszerű lesz:
Keresse meg a legközelebbi, irgalmatlanul piszkos autót, majd írja rá a Mocskos Hiéna feliratot. Van rá 10 perce, a verseny folytatódik. Aki először küld be képet, nyer. Figyelem! Legalább övvonalig legyen getvás a jármű!
Kínai gyártmány, japán minőség. Azt hiszek, nem létezik? Pedig de, csak ügyesen, alaposan definiálni kell a megrendelést. Igaz, a kultikus MX-5-öt még nem Kínában gyártják, de ez a szépen kidolgozott, mondhatni félprofi modell megéri a pénzét. Persze a Hiéna ingyen adja, elég volt rávicsorognia a Mazdára és kapott is bőven ajándékot. Nyitott roadsternek tűnhet, ha nem tudnánk, hogy a dobozban egy opcionális, felszzerelhető és színrefújt hardtop is rejtőzik, így akár esőben is tologhtató az udvaron. A szép kis cuccért - és a bónuszként adott XXL-es Instant Charge pólóért (hiszen valami izomautóval ellensúlyozni kell a japán roadstert) mindössze egy könnyű kérdésre várjuk a választ.
És a kérdés: Mi volt a rendszáma annak az autónak, mellyel Guinness-rekordot döntöttünk?
A Genesis Coupe alapjaiban rengette meg az amerikai piacot. Ilyen egyszerűen történt minden, az első mondat nem hazudik. Hátsókerekes, jól néz ki, és két motorja közül a gyengébbik is 210 lóerős. A 3.8 V6 pedig 306. Sperrdifi, kupéforma és bazári ár (odaát). A Hyundai stratégiája egyszerű és mégis rafinált: csináltak egy prémium-minőségű kupét és szedánt, majd elszórták a tengeren túl. Várták a sikert, ami nem maradt el.
És még sokat agyalniuk sem kellett, hiszen ott volt a 350-370Z (illetve inkább) az Infinity G és G Coupé. Meg kellett csinálni olcsóbban, ennyi a trükk. És a Genesis jön Magyarországra is. Várjuk már.
Addig is, itt a komplett, harci Hyundai-dísz hátizsákkal, lámpával, pólóval, sapkával, mindössze egy kérdésért.
Kérdés: Mi az egyedi érdekessége annak a ralikrossz autónak, amelyikkel egy legendás svéd versenyző a mai napig versenyzik, mi köze van a Pikes Peakhez és ki ő?
Egy 50 éves jubileumi rossi-s falfestményt, egérpadot, Yamaha R1 füzetet és két yamahás meglepetés könyvet kap az a játékos, aki megválaszolja azt az igen egyszerű, és kézen fekvő, már-már triviális kérdést, hogy „melyik motoron próbáltuk ki a Discacciati féket?”.
Gondolkozzanak olasz vonalon. Vagy mégsem? Rossi falfestmény, olasz hangzású, kimondhatatlan Discacciati márkanév… hová szerződött jövőre a motoros zseni? Hmm? Vagy rossz felé fújja sugallatom szele gondolata felhőit?
Ha nagyon szeretted volna megnyeerni a Michelisz Norbi által dedikált Dension-WTCC-csomagot, de lecsúsztál róla, akkor fordulj bátran a Hiénához és válaszolj a kérdésre. Az első, helyesnek elfogadott választ adó jutalma egy remek csomag lesz.
Íme: Sorold fel a VMaxzsoltosodás legalább három, csalhatatlan jelét!
Sóznak már ezerrel, áll a latyak mindenütt ahol pedig só nincs, ott van kavics. Nem ezért szeretjük a telet, az tény. Autónk pedig bizonyosan nem. Így minden valószínűség szerint jól fog jönni egy EZ Wash-féle prémium külső-belső mosás. Ha azt hiszik, ez csak valami beetető szöveg, tévednek, itt megtudhatják, miből is áll egy ilyen kúra. Közel 10 ezer forintot kérnének el érte, önöknek mindössze azt kell tudniuk, hogy hívják, illetve milyen álnév alatt működik Csikós legendás dementora, az alkuk nagymestere?
...akkor nem hagyod, hogy a büdös, dögevő állat megtartsa magának ezt a csomagot. Pedig a Hiéna jól tudja, hogy ezek a Renault F1-es korszakából való tárgyak micsoda értékké nemesülhetnek néhány éven belül.
A pólón a Renault R27-es versenygépe látható, ami ugyan messze nem volt a leggyorsabb, de legalább jól néz ki a kék háttér előtt, és van hozzá való sapka, hátizsák és kulcstartó. Ez utóbbi akármilyen Renault személyautó sluszkulcsán jól mutat, már csak ezért az egy apróságért is érdemes megnyerni. Lagunások, Mégane-osok, előre!
A hiéna persze csak akkor ereszti a fogai közül a koncot, ha elsőként írod ide, hogy ki cigizik a „10 éves a Totalcar” DVD borítóján látható képen?
Minden valószínűség szerint most jött el az idő, hogy szóljunk: egy regisztrált felhasználó MOSTANTÓL SZÁMÍTVA maximum öt koncot vihet haza a Hiénától. Ezzel megadjuk az esélyt azoknak is, akik nem hardcore Totalcar-rajongók. Szóval taktikázzatok, figyeljetek! Jó játékot!
Ez a nagyon menő Repsolos pulcsi igazán jól fog jönni a nagy hidegben annak, aki tudja a választ az alábbi kérdésre:
Mi volt a lajstromjele az első Magyarországon ladnolt Embraer Phenom 100 business jet-nek, és milyen nemzetiségű pilóták repülték?
Év elején kezdett ránk dőlni a ház, nem bírtuk már, annyi meló lett. Így hát meghirdettük itt a Belsőségen, hogy rabszolgát keresünk. Jelentkeztek is szép számban, nehéz volt a döntés, kit is vegyünk fel. A főnökség választása Stump Andrásra, alias Telós Bandira esett. Első munkanapján szépen körbe is járt, s ahogy illek bemutatkozott. Csikivel is szépen kezetfogott, de bemutatkozás után hozzátette, hogy már ismerik egymást. Kiderült, hogy Zsolt az egyik motorját évekkel ezelőtt a Banditól vette.
Melyik motorja volt ez. Ha valaki elsőnek találja ki a pontos típusát, akkor egy Hyundai ajándékszettet kap tőlünk.
Idén először állítottunk ki az évenként megrendezésre kerülő Oldtimer Expón. Mivel veterán autók már bőségesen voltak a kiállításon, ezért mi az olvasóink youngtimer korú autóiból válogatva vittünk kiállítási darabokat. A látogatók már megszokhatták, hogy körüljárhatják, megtapogathatják esetleg még bele is ülhetnek a kiállított autókba. De van olyan példány is, melynek már nem olyan egyszerű bemutatni különlegességét.
Egy Opeles ruházati csomaggal lesz gazdagabb az, aki megmondja a pontosan típusát annak a kiállított kocsinak, amely alá egy tükrös szekrényajtó lett helyezve, a futómű megtekintésének segítésére.
Valentino Rossi legendásan babonás. A verseny napjára már hetekkel korábban kiválasztja a megfelelő alsónadrágot, zoknit, és még soha nem vette le más sorrendben a lábáról a papucsokat a futam előtt, mint élete első győzelme után.
A boxból való kisétálás és a motorra való felülés is egyfajta szertartás a kilencszeres világbajnoknál. Mielőtt nyeregbe pattanna, leguggol a gép mellé, és megszorítja a lábtartót. Úgy tartják, Rossi ilyenkor olyan állapotba kerül, mintha lemenne alfába.
Nos, a következő kérdés megfejtéséhez Önöknek is le kell menniük alfába. Próbáljanak meg egy olyan ember embertelen agytekervényeivel gondolkodni, aki két hírszerkesztés között mindig elalszik a karosszékben.
Tehát Zirig apuka kérdezi, hogy „melyik motorépítő cég nevezte el egy motorját a legsúlyosabb emberszabású ütéséről?”
Higgyék el, megéri ez a kis játék az aggyal, lehet, egészen mély szintre jutnak le a saját tudatukban, egyfajta önmegismerésnek is jó lehet a szombati hiéna, és nem utolsó sorban 50 éves jubileumi Yamaha fali festményt, egérpadot, Yamaha R1 füzetet és még két féle meglepetéskönyvet kap a kedves megfejtő.