A Juke a sportautók és az SUV-k legjobb elemeit társítja. Tágas, de kis külső méretű, erőteljes felépítésű, ugyanakkor dinamikus, praktikus, de egyben játékos is. Ezek a tulajdonságok látszólag ellentmondanak egymásnak, de a Juke-ban úgy harmonizálnak, hogy valami eredendően egyedülálló dolog jön létre.
A nyomatékátirányító rendszer (Torque Vectoring System, TVS) alkalmazásának célja, hogy mindig a jobban tapadó kerekekre irányítson nagyobb nyomatékot. Az új összkerékhajtási rendszer jóval könnyebb, és kisebbek a méretei, mint a más autógyárak által használt hasonló rendszereké. A végső eredmény: a Juke nagyon agilisan viselkedik nagy sebességű kanyarodás közben, és a gyors, de stabil irányváltoztatásokhoz kisebb kormánymozdulatra van szükség.
Különleges megoldás a Nissan Dynamic Control System is, amely valójában a műszerfal központi egysége, és nyomógombjai két külön beállítással más-más funkciókat vezérelnek. Ha a rendszert klíma üzemmódban használjuk, akkor a gombok a szellőzési funkciókat kezelik, míg D-mode esetén a vezetési paraméterek megjelenítésével visznek élményt a vezetésbe. Ilyenkor tudjuk az autóra ható G-erők megjelenítését is előhívni, ami ebben az árkategóriában eddig ismeretlen volt.
A kínálat legerősebb darabja az új közvetlen befecskendezésű (DIG-T), turbófeltöltésű benzinmotor (MR16DDT). A kategória egyik legerősebbjének számító motor teljesítménye 190 LE (140 kW), nyomatéka 240 Nm. A közvetlen benzinbefecskendezés és a turbófeltöltés kombinációja révén a motor teljesítménye és gázreakciója olyan, mint amilyet egy 2.5 l-es motortól várnánk el, ugyanakkor üzemanyag-fogyasztása egy kisebb motorénak felel meg (6,9l/100km vegyes ciklusban).
Mindezen technológiai vívmányoknak köszönhetően a Nissan Juke egy igazi sportos kis-crossover, és ebben a minőségében egyedülálló a piacon.