Budapest, 2017. október 05. – Mindenkit érhet baleset. Szerencsére a balesetek 45 százaléka egyszerű rácsúszás: kis sebességgel megy neki a kocsi valaminek. A kár nem jelentős, de az autó és tulajdonosa szempontjából nagyon nem mindegy, hogy márkaszervizben és gyári alkatrészekkel végzik-e a javítást, vagy nem. Ennek bemutatására szerveztek bemutatót a Volkswagen vevőszolgálat és a Parts Center szakemberei flottamenedzsereknek, márkakereskedések szerviz szakembereinek és újságíróknak.
Sokszor előfordul, hogy a javítási költségek csökkentése érdekében gyakran utángyártott alkatrészekkel helyettesítik az eredetieket, így a Volkswagen-csoport kiválasztotta a hetedik generációs Golf öt olyan alkatrészét, ami frontális ütközésnél gyakran megsérül: hűtőmaszk, kereszttartó, lökhárító burkolat, motorháztető és sárvédő. Ezekből az utángyártott darabokat független járműtechnikai intézetek összehasonlították a gyáriakkal, és kiderült, hogy az utángyártottak nagy részének anyagösszetétele, kialakítása és terhelhetősége nem felelt meg a gyári követelményeknek. Például a rozsdásodást gátló cinkréteg és az alapozás fele sem volt a gyárinak, a kereszttartó szilárdsága pedig az eredetihez képest csak 21 százalékos volt.
Érdekes eredményt hozott a Golf-hetesekkel végzett az összehasonlító törésteszt is. Az azonos módon végzett ütköztetés után az egyik kocsit eredeti, a másikat utángyártott alkatrészekkel javították meg. Az utóbbiak esetében a nem megfelelő méretpontosság és a nagy időráfordítást igénylő egyengetési munkák jelentősen megnövelték a munkára fordított időt, így kérdésessé vált az utángyártott alkatrészekkel végzett javítás költségelőnye.
Ezután ismét elvégezték a 40 százalékos átfedésű töréstesztet: az autókat 15 kilométeres sebességgel engedték a baknak.
Már első látásra feltűnt, hogy az utángyártott alkatrészekkel javított Golfon mennyivel nagyobb sérülések keletkeztek. A vizsgáló laborban természetesen szétszedték az autókat, és minden alkatrész sérülését gondosan dokumentálták. Megállapították, hogy az utángyártott alkatrészekkel javított gépkocsinál 38 alkatrészt kellett kicserélni, míg az eredeti alkatrészekkel megjavított kísérleti gépkocsinál csak 15 egység szorult cserére.
Emiatt aztán az utángyártott alkatrészekkel ütköztetett Golf helyrehozása –egyebek között a hosszabb javítási idő miatt – három és félszer többe került, mint azé, amelyet gyári alkatrészekkel javítottak ki az első ütköztetés után.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
