Öt autó, amit hazavittem volna a 25. Parkoló Parádéról
Cadillac CTS-V
Sokat olvastam erről az autóról, de még sosem láttam élőben. Az ismertebb amerikai autók után, mint a Corvette, a Mustang vagy a Challanger, azt vártam, hogy begördül és lebontja a teret, hiszen egy 6,2-es, kompresszoros V8-assal ritkán szerénykednek. 640 lóerő és 850 newtonméter, már egészen bestiálisan hangzik, ennek ellenére észrevétlenül gördült be a kapun, majd csendben megkereste a parkolóhelyét. Álldogáltak körülötte, lenyűgöző volt, de egy picit legbelül mindenki csalódott. Halkan bugyogott a hatalmas V8-as, de semmi show, semmi pusztítás nem volt.

Pedig az autó képes lenne rá, elképesztő technikát pakoltak alá, mindene szénszál és alumínium. Szerencsre hátul keni a gumit az aszfaltra, és ezen a szinten már a sperrdiffi is kötelező. A hatalmas hűtőmaszk króm kerettel, és a mellette földig futó LED lámpák nagyon hatásosak, az autó egyszerre lesz agresszív és elegáns, imádom. Remélem egyszer vezethetek egyet, biztos vagyok benne, hogy ez is egy olyan szerkezet, ami a benzint – nagyon sok benzint - boldogsággá alakítja.
Volvo S80 V8
Nem tudom megmagyarázni miért vonz a Volvo, egyszerűen szimpatikus és kész. Nem sportautó, nem is feltétlen különleges, mégis el tudja ragadni az embert, főleg, ha egy 4,4 literes nyolchengeres Yamaha-fejlesztésű motor van az orrában. Volt S80-as Volvoból hathengeres turbós-kompresszoros csoda, de a V8 az V8. Főleg, ha 315 lóerő, és 440 Nm. Sokaknak talán ez még nem is lenne csábító, mert a katalógusadat az egy dolog, de amikor ez az autó beindul. Úristen az a hang. Egyen 16, sőt akár 20 litert is, csak sose kelljen leállítani.
A vásárlás okait a tulajdonos nem magyarázta túl, annyit mondott, hogy van nyolc Volvója, kellett egy ilyen is. Teljesen megértem. Mivel nem gazdaságos használni, ez csak hobbiautó, a munkás inkább egy XC70. Már csak egy roadster kéne, és meg is van a tökéletes autópark. Kár, hogy ezt az autót kevesen ismerik, úgy láttam csak az igazi Volvo-fanatikusok táncolták körbe, de ők legalább földöntúli lelkesedéssel.
Alfa Romeo GTV V6
Ismerem a sztereotípiákat, ismerem a szerelői véleményeket, és a családban is volt Alfa Romeo, és igen, az is beteges volt. De nem érdekel, egy életben egyszer kell olasz autó, és nekem Alfa kell. Az sem számít melyik, csak Busso-motor legyen benne. Két ilyen GTV-t is kihoztak, amik az Alfa pici sportkupéi. Szokni kell a Pininfarina-kaszni formáját, de egy kis nézegetés után egész kívánatos lesz. Persze csak amíg ki nem nyitják a gépháztetőt, onnantól a háromliteres hathengeres motor ellopja a show-t.
A Giuseppe Busso álltal tervezett, és később a nevéhez ragadt motor egy szűk hengerszögű V6, amit az Alfa Romeo, a Fiat és még a Lancia is használt. Nagyon karakteressé tesz egy autót, és az Alfa-tulajok is csak csodálattal tudnak beszélni róla. És mindezek mellett, ez a motor szép.
Nem úgy, mint egy mezei V8-as, hanem láthatóan odafigyeltek arra, hogy minél gyakrabban kinyissák a gépháztetőt. A piros szelepfedelek, benne az Alfa Romeo felirattal, a krómozott szívócsövek és a szabályos vezetékek miatt ebben a motortérben elképesztő rend van, amire jó ránézni.
Chrysler Imperial
Az öreg amerikai cirkálók megtalálták egymást, és nagyjából egy helyre álltak. Egyiket sem lehet azzal megvádolni, hogy kicsi lenne, viszont egy sötétzöld Chrysler Imperial így is túlnőtte a többieket. Pont akkor értem oda, amikor a tulaj beindította kicsit. Kellemesen halkan bugyogott a 7,2 literes, karburátoros V8-as. Ez nem az a fajta motor, ami szétveti a világot minden gázfröccsre. Ez inkább a nyugdíjas bokszoló, aki békésen elvan, de ha felidegesítik, akkor még azért rendet tud tenni. Óvatos gázfröccsre így is minden kíváncsiskodó megremegett, és szinkronban meredtek égnek a szőrszálak.
Az 5,8 méter hosszú és 2 méter széles hajót 350 lóerő mozgatja, ami elsőre jól hangzik, de mivel 2,2 tonna az önsúlya, kell is. 9,4 másodperc a százas tempó, ami ebben a méretben nem hangzik rosszul, ráadásul ha áttapostuk a gázpedált a padlólemezen, a 200 km/h-t is eléri – vagy elérte fénykorában. Arról már nem is beszélek inkább, hogy a vegyes fogyasztása 26 liter körül alakult, a 70-es évek elején ezzel senki sem foglalkozott.
Suzuki Samurai
Nagyon szeretem a Suzuki kis terepjáróit, az új Jimnyért teljesen odavagyok, még ha a képességeit ritkán is tudnám kihasználni. A Suzuki nem ma kezdte, és az egyik legikonikusabb modelljük a Samurai, mai napig erdészek, vadászok és hobbiterepezők kedvence. A kapuban beállásnál is imádtam a kanárisárga Samurait, de a legjobb az volt, hogy megtalálta a neki legalkalmasabb parkolóhelyet.
Nincs rá szükséged, de meg fogod venni
Velőtrázóan jól néz ki, elpusztíthatatlan a technikája, és nagyon könnyű vágyni rá. Ja, azt mondtam, milyen jól néz ki?
A Hungexpo szintkülönbségét kihasználva feltolatott egy domboldalra, amire tényleg senki nem mondhatta, hogy, hagyjad már, ezt a 20 éves Golfom is megcsinálja. Kicsit féltem, hogy lezavarják a bátor Suzukist, amiért ő a több száz parkolóból egyet sem talált el, de maradhatott, és ezzel közönség-kedvenc lett. Senki sem tudott elmenni mellette fotó nélkül, nem is tudom, én hányszor kaptam el a pillanatot, pedig órákig úgy állt.
Nem elég végig futni ezt a parkolót egyszer vagy kétszer. Nekem legalább egy nap kéne, és az, hogy minden autó mellett ott álljon a tulaj, és a tolerálja a gyerekes rajongásomat. Arról nem is beszélve, hogy a mesterkurzust is végigültem, ahol Dr. Hanula Barna és Göbölyös Zsolt egy előadás keretein belül feszegették, mit fogunk tankolni a jövőben. Ne sajnálja, aki nem tudott eljönni, mivel résztvevőből még sosem volt hiány, ráadásul a következő Parkoló Parádé-n (műsorváltozás: 2019.07.07., vasárnap) autóztatás is lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
