Gyulavitéz e heti fekvőrendőrös publija is érzékeny pontját találta el a városi közlekedőknek. A cikkre érkezett levelek közül Desterét és Andrásét találtam a legelgondolkodtatóbbnak:
Feladó: Dester
Küldve: 2008. március 5. 10:11
Címzett: Szőke Viktor
Tárgy: fekvorendor
Kedves Gyulavitéz!
Lenne egy kis hozzáfűznivaló történetem a fekvőrendőrös cikkedhez. Hódmezővásárhelyen a Hunyadi utcában (rövid, ám fontos utca, kb. 7-8 ház van ott) leraktak a kezdetek kezdetén három fekvőrendőrt. Egyet-egyet a két végére, egyet pedig a kellős közepére. Mindhárom nagyon magas volt, és mivel ez a kisutca eléggé fontos a kertváros és a belváros, valamint az északi területek közötti közlekedés zökkenőmentes biztosításában, édesapám aláírásgyűjtésbe kezdett a fekvőrendőrök felszámolása érdekében. Arról nem is beszélve, hogy az utca egyik oldalán (de nem erre az utcára néző kapuval) a város egyetlen mentőállomása található, azaz ha a kertvárosba sürgősen egy mentőautónak kell mennie, a legrövidebb útvonal éppen ezen az utcán keresztül vezet. Mindazonáltal többen is felháborodtak a fekvőrendőrök miatt, többször is felszedtek éjszaka darabokat belőle ismeretlenek. Ha jól tudom, több mint száz (vagy talán többszáz) aláírás gyűlt össze az ott lakók 6-7 aláírásával szemben, akiket állítólag zavar(t) a tranzitforgalom. (Egy-egy "tehergépkocsival behajtani tilos" tábla is kikerült az utca két végére, plusz 30-as sebességkorlátozás van érvényben, gondolom ezek már a fekvőrendőrök miatt.)
Mindez nem hatotta meg túlságosan Dr. Lázár János polgármestert. A fekvőrendőrök maradtak. Pontosabban az utca két végén lévő megmaradt (és egyben át is alakították, mostmár felszedhetetlen betonból vannak, nem lecsavarozott elemekből állnak), a középsőt felszedték. Nem hivatalos értesüléseim szerint az utcában egy városházán dolgozó befolyásos ember is lakik. A mentő pedig gondolom azóta is döcög.
Nekem is (öreg) sportautóm van, viszonylag alacsony, gyárilag az átlagnál keményebb futóművel, úgyhogy nekem is megérzik a veséim még ezeket az eredetinél laposabb fekvőrendőröket is, akármennyivel is megyek át rajta. Még akkor is, ha centizéssel és jobbrahúzódással csak a bal oldali két kerék zökken át rajta. Ezért tiltakozásom jeléül a mai napig 6-7000-es fordulaton, üveghangon, csúsztatott kuplunggal megyek át az utcán, mást nem tehetek. (A duda lakott területen tiltott ugye, ha nincs veszélyhelyzet.) Ahol a pénz és a befolyás, ott egyszerű ember nem rúghat labdába.
Üdv: Dester
Feladó: András
Küldve: 2008. március 5. 21:20
Címzett: Szőke Viktor
Tárgy: fekvorendor
Tisztelt cikkíró!
Engedje meg, hogy a fekvőrendőrök problémáját egy másik
aspektusból véleményezzem. Nevezetesen, van-e bármiféle értelme,
illetve hogy a látszólagos haszon valamilyen más irányban nem üt-e
vissza. (És nem a kocsi aljára gondoltam.) Elöljáróban elmondom,
hogy ritka hülye szabálytisztelő ember vagyok, tehát például ha
kint van önmagában egy 30-as tábla, képes vagyok folyamatosan
betartani azt.
Nos, hogy a konrét példát elmeséljem: én a munkahelyemre
vezető út kb. 1/3-át olyan 30 km/h-s övezeten át teszem meg, ahol,
200 m-ként van még kiegészítésként egy-egy fekvőrendőr is.
(Megjegyzem, ott is nagyon érezni, hogy nincs két egyforma köztük.)
Mit jelent ez? Lelassítok, fegyorsítok, lelassítok, felgyorsítok,
és így tovább. Nem harmincra, sokszor majdnem nullára. A hazautat
más irányba teszem meg, vagyis az össztávolság kb. 1/6-a esik erre
a zónára. Mindez azonban elég volt ahhoz, hogy amióta itt lakom, és
erre közlekedek, a kocsim városi átlagfogyasztása 7-7.5 l-ről
megnőjön kb. 8.5-9 l-re.
Kérdem én, kinek jó ez? Az a nagyon okos, aki lehet, hogy
saját kérésére végig rakatta akadályokkal az egyénként korábban sem
túl nagy forgalmú mellékutat, ebbe belegondolt? Meggyőződésem, hogy
a környék légszennyezettsége lényegesen nagyobb, mint korábban
volt. Persze, ezt már nagyon nehéz lenne ellenőrizni. Bár azért
szívesen végigjárnám a környék házait, vajon jobb-e a
gyorsuló-lassuló, füstöt okádó autókat szagolni vagy esetleg jobb
lenne egy szolid 40-es tábla, hadd menjenek az autók egyenletes
sebességgel.
Üdvözlettel:András

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
