Fekvőrendőr probléma

2008.03.08. 07:27

Gyulavitéz e heti fekvőrendőrös publija is érzékeny pontját találta el a városi közlekedőknek. A cikkre érkezett levelek közül Desterét és Andrásét találtam a legelgondolkodtatóbbnak:

Feladó: Dester

Küldve: 2008. március 5. 10:11

Címzett: Szőke Viktor

Tárgy: fekvorendor

Kedves Gyulavitéz!


Lenne egy kis hozzáfűznivaló történetem a fekvőrendőrös cikkedhez. Hódmezővásárhelyen a Hunyadi utcában (rövid, ám fontos utca, kb. 7-8 ház van ott) leraktak a kezdetek kezdetén három fekvőrendőrt. Egyet-egyet a két végére, egyet pedig a kellős közepére. Mindhárom nagyon magas volt, és mivel ez a kisutca eléggé fontos a kertváros és a belváros, valamint az északi területek közötti közlekedés zökkenőmentes biztosításában, édesapám aláírásgyűjtésbe kezdett a fekvőrendőrök felszámolása érdekében. Arról nem is beszélve, hogy az utca egyik oldalán (de nem erre az utcára néző kapuval) a város egyetlen mentőállomása található, azaz ha a kertvárosba sürgősen egy mentőautónak kell mennie, a legrövidebb útvonal éppen ezen az utcán keresztül vezet. Mindazonáltal többen is felháborodtak a fekvőrendőrök miatt, többször is felszedtek éjszaka darabokat belőle ismeretlenek. Ha jól tudom, több mint száz (vagy talán többszáz) aláírás gyűlt össze az ott lakók 6-7 aláírásával szemben, akiket állítólag zavar(t) a tranzitforgalom. (Egy-egy "tehergépkocsival behajtani tilos" tábla is kikerült az utca két végére, plusz 30-as sebességkorlátozás van érvényben, gondolom ezek már a fekvőrendőrök miatt.)

Mindez nem hatotta meg túlságosan Dr. Lázár János polgármestert. A fekvőrendőrök maradtak. Pontosabban az utca két végén lévő megmaradt (és egyben át is alakították, mostmár felszedhetetlen betonból vannak, nem lecsavarozott elemekből állnak), a középsőt felszedték. Nem hivatalos értesüléseim szerint az utcában egy városházán dolgozó befolyásos ember is lakik. A mentő pedig gondolom azóta is döcög.

Nekem is (öreg) sportautóm van, viszonylag alacsony, gyárilag az átlagnál keményebb futóművel, úgyhogy nekem is megérzik a veséim még ezeket az eredetinél laposabb fekvőrendőröket is, akármennyivel is megyek át rajta. Még akkor is, ha centizéssel és jobbrahúzódással csak a bal oldali két kerék zökken át rajta. Ezért tiltakozásom jeléül a mai napig 6-7000-es fordulaton, üveghangon, csúsztatott kuplunggal megyek át az utcán, mást nem tehetek. (A duda lakott területen tiltott ugye, ha nincs veszélyhelyzet.) Ahol a pénz és a befolyás, ott egyszerű ember nem rúghat labdába.


Üdv: Dester



Feladó: András

Küldve: 2008. március 5. 21:20

Címzett: Szőke Viktor

Tárgy: fekvorendor

Tisztelt cikkíró!


Engedje meg, hogy a fekvőrendőrök problémáját egy másik aspektusból véleményezzem. Nevezetesen, van-e bármiféle értelme, illetve hogy a látszólagos haszon valamilyen más irányban nem üt-e vissza. (És nem a kocsi aljára gondoltam.) Elöljáróban elmondom, hogy ritka hülye szabálytisztelő ember vagyok, tehát például ha kint van önmagában egy 30-as tábla, képes vagyok folyamatosan betartani azt.
Nos, hogy a konrét példát elmeséljem: én a munkahelyemre vezető út kb. 1/3-át olyan 30 km/h-s övezeten át teszem meg, ahol, 200 m-ként van még kiegészítésként egy-egy fekvőrendőr is. (Megjegyzem, ott is nagyon érezni, hogy nincs két egyforma köztük.) Mit jelent ez? Lelassítok, fegyorsítok, lelassítok, felgyorsítok, és így tovább. Nem harmincra, sokszor majdnem nullára. A hazautat más irányba teszem meg, vagyis az össztávolság kb. 1/6-a esik erre a zónára. Mindez azonban elég volt ahhoz, hogy amióta itt lakom, és erre közlekedek, a kocsim városi átlagfogyasztása 7-7.5 l-ről megnőjön kb. 8.5-9 l-re.
Kérdem én, kinek jó ez? Az a nagyon okos, aki lehet, hogy saját kérésére végig rakatta akadályokkal az egyénként korábban sem túl nagy forgalmú mellékutat, ebbe belegondolt? Meggyőződésem, hogy a környék légszennyezettsége lényegesen nagyobb, mint korábban volt. Persze, ezt már nagyon nehéz lenne ellenőrizni. Bár azért szívesen végigjárnám a környék házait, vajon jobb-e a gyorsuló-lassuló, füstöt okádó autókat szagolni vagy esetleg jobb lenne egy szolid 40-es tábla, hadd menjenek az autók egyenletes sebességgel.


Üdvözlettel:András