Tiborék lakossági ellenállást szerveznek

2008.07.29. 10:18

 Budapesten nem egyszerű történet a parkolás. Sokszor percekig kering az ember, mire helyet talál, azt is hat utcával odébb. Van, aki minden nap eljátsza ezt, amikor hazamegy... Egyik olvasónk úgy döntött, nem nézi tétlenül a dolgot, hanem megpróbál a tettek mezejére lépni:

Feladó: Tibor
Küldve: 2008. július 17. 12:58
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: parkolási problémák- hátha érdekes

Sziasztok!

Én most nem az autózásról, hanem a parkolásról illetve annak (tudatos?) ellehetetlenítésérôl írnék. Azért gondoltam rátok, mert most épp valamiféle lakossági ellenállást szervezünk Erzsi szomszédommal, (aláírásgyüjtés, ilyesmi), gondoltam, hátha érdekel titeket is, konkrétan meg úgy általában: hogy nehezítik az önkormányzatok az autósok életét.

Most ott tart az ügy, hogy próbálom megtudni az illetékes elvtárs nevét, és próbálom megszerezni (meg lennék lepôdve, ha sikerülne...) a lakossági fórumok jegyzôkönyvét, az elôzetes tanulmányokat, kutatásokat, amik azt igazolták, hogy elég lesz negyedannyi parkoló is az utcában (meg a környéken), részletek alant.

Történetünk a Ferencvárosban játszódik, napjainkban. Szépen újul meg a környék, új házak, felújított régi épületek,  rendbetett terek, némi zöldfelület itt-ott, tényleg minden klassz. Hogy még szebb legyen, pár éve elkezdték az utcákat "díszburkolattal" kicsicsázni, ami még rendben is lenne, de valami sérült agyú önkormányzati emberke kitalálta, hogy nem jó az, ha az úttest két oldalán autók parkolnak, elég lesz oda kevesebb parkoló is. Nosza, csináltak jó széles járdákat,  elhelyezték a demszkykarókat és hipp-hopp máris fele annyi parkolóhely van az adott utcában.

Most épp a Liliom utca van soron. Eddig kiválóan elfért az út két oldalán kb 50-60 autó, közöttük vígan járt a kukáskocsi, meg az utcában található szálloda elé parkoló buszok is elfértek, és a járdákon is lehetett gyalog közlekedni, nem állt fel még véletlenül se oda senki, de majd most! Szép, még szélesebb járda lesz az eddigi széles járda helyett, és max. húsz autónak elegendô parkolóhely. Hogy a többiek hova állnak, az legyen az ő gondjuk, vegyenek/bérljenek maguknak garázst havi harmicezerér' vagy vigyék föl az emeletre a kocsit ha már megvették a rohadtak... Egy apró bibi van csak: minek sétálóutcává alakítani egy olyan környéken az utcákat, ahol az égvilágon semmi nincs (már a lakásokon kívül)? Nincs egy üzlet, kocsma, semmi az adott utcában, ki a franc fog ott sétálgatni a három méter széles járdákon? Hogy jön az önkormányzat ahhoz, hogy a lakók megkérdezése nélkül jelentős többletköltségbe verje az ott lakókat, én pl. ha akarnék se tudnék a saját mélygarázsunkba állni, merthogy nem építettek ilyet... Csak arra tudok gondolni, hogy valamelyi nagyeszűnek "érdekeltsége" van a környéken levő parkolóházakban, ahol már most is kb 30 rugó egyhavi parkolás amit én pl nem valószínű, hogy meg tudok fizetni.

Szóval nagyon szép lesz az utcánk, csak épp az autósok élete lesz még nehezebb.

Örülnék, ha érdekesnek találnátok a problémát, ami most épp csak a miénk (pár tucat autótulajdonos családról van "csak" szó) de ez szerintem ennél általánosabb: a helyiek megkérdezése, beleegyezése nélkül rengeteg helyen csinálják ugyanezt, teszik lehetetlenné az utcai parkolást. Tudom, hogy ez nem alapvető állampolgári jog, de mit csináljon az a pár(tíz/száz)ezer ember, aki ilyen-olyan okból nem rendelkezik saját garázzsal?

Üdvözlettel:
Tibor