Címzett: Winkler Róbert
Dátum: 2010. feb. 05.
Feladó: Ervin
Tisztelt Totalcar, Winkler Róbert Főszerkesztő Úr!
Egy csúnya esetet mesélek el.
Január 29-én reggel munkaügyben főnökömmel és titkárnőnkkel Pozsonyba utaztunk a cég 2008-as VW Caddy Maxi Life típusú, ezüstszínű gépkocsijával. Az autón természetesen magyar rendszám van.
Amikor dolgunk végeztével kora délután hazaindultunk a D2-es (E65, E75) autópályán, útközben megálltunk a Pozsony-Járfalusi (Bratislava-Jarovce) OMV benzinkút nyugati állomásán. Itt kb. félóra alatt megebédeltünk, aztán továbbindultunk haza Pestre. Az autó a töltőállomás melletti parkolóban volt; akár figyelhettük is volna ebéd közben az ablakon keresztül, de nem tettük.
Távozás után olyan 5-10 perce haladhattunk dél felé, normál sebességgel, amikor lelassítottunk egy kamion mögött 80 km/h-ra a külső sávban. Amikor a forgalom engedte, elkezdtük megelőzni a kamiont a belső sávban kb. 100-120 km/h sebességgel. Éppen amikor a kamion mellé értünk, hirtelen kidurrant az autónk jobb hátsó gumija. Szerencsére főnököm egyenesben tudta tartani a kocsit (még jó, hogy nem taposott bele a fékbe a durranás és utána a daráló hang hallatán), amíg le nem lassultunk annyira, hogy ki tudjunk jönni a belső sávból és megálljunk a leállósávban. Itt aztán megláttuk, hogy a gumi a belső oldalán, körben végigkiszakadt. Komótosan 15-20 perc alatt kicseréltük a kereket a pótkerékre, és óvatosan hazahajtottunk Budapestre. Útközben felmerült bennünk az idegenkezűség gyanúja, de nem vettük komolyan a saját megérzésünket.
Február 4-én vittük el az autót a Volkswagen-szervizbe, ahol a szakik találtak egy szúrást vagy vágást a gumi külső oldalán, amelyet szerintük vagy késsel, vagy csavarhúzóval ejtettek rajta. Azt mondták, hogy a kerekünk azért kapott durrdefektet, mert a résen keresztül gyorsan szökött ki a levegő, és amikor túl kicsi lett a légnyomás, a belső oldalon felrepedt az egész.
Na már most, mivel a Járfalusi megállónk előtt semmi rendkívülit nem tapasztaltunk, és mivel a durrdefekt nem sokkal az után következett be, ezért úgy gondoljuk, hogy valaki ott szúrta ki a gumit, amíg mi ebédeltünk.
A mi olvasatunkban az autópályán kiszúrni egy gumit kimeríti az emberölési kísérlet fogalmát, ezért feljelentést is tettünk a szlovák rendőrségen, bár tisztában vagyunk vele, hogy a túl késői felfedezés miatt valószínűleg lehetetlen bármit is kideríteni, vagy akár bizonyítani.
A célom a történet megosztásával csak annyi, hogy figyelmeztessem azokat, akik autóval utaznak Szlovákiába, vigyázzanak az autójukra, nehogy kiszúrják a kereküket parkolás közben, illetve minden elindulás előtt nézzék át a gumikat. Ezért mindenképpen szeretném nyilvánosságra hozni a történetet, úgyhogy kérem jelezze, ha Önök nem kívánják semmilyen formában lehozni.
Köszönöm.
Üdvözlettel
Kedves Ervin!
A szlovák ügyek felkent szakértőjeként az én postaládámban landolt leveled. Érdekes – bár gyorsan hozzáteszem –, kicsit sem szokatlan eset. A legegyszerűbb az lenne, ha a tótok nyakába varrnánk az egészet és kész, de ennyire nem egyértelmű a sztoriban semmi.
Ettől függetlenül lehetett szándékos, rosszindulatú, de akár az ősrégi, lerobbantam-a-sztrádán-és-a-kedves-emberek-segítettek-trükk is. Viszont akkor úgy szúrták volna ki, hogy ne tudjál továbbmenni. Ilyesmi bárhol előfordulhat, nem kell hozzá okvetlenül Szlovákiában járnod. Ellenben, ha szimpla kitolásról lenne szó, én legalábbis minimum két kereketeket szúrtam volna ki, de én egy igazi szemétláda vagyok.
Hivatalos szakértői vélemény hiányában (de még azzal is) a rendőrségi feljelentés lényegében felért egy máriapócsi zarándoklattal: sokat nem segít, de az ember jól érzi magát tőle. Egyszerűen bizonyíték vagy legalább videofelvétel hiányában esélytelen a dolog (sanszos, hogy azzal is).
Nem akarlak elkeseríteni, de ha a szakadás a gumi belső oldalán látszik, a szervizben viszont a külső oldalon volt „szúrásnyom”, az valahogy nem kerek. Persze nem vagyok baleseti helyszínelő, sem gumis, de belefér az is, hogy szálszakadt volt már az abroncs, azért durrant el. A lassú defekt és durrdefekt között pedig pontosan az a különbség, amit a név is sugall.
Vagy simán áthajtottatok valamin.
Vagy tényleg a büdös tótok voltak, de ugye nem azért küldted ezt a levelet, hogy ezt megerősítsük.
Mert ennyiből nem lehet, több dolog is ellentmond egymásnak és homályos.
Üdvözlettel
Vályi István

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
