Feladó: Zsolt
Címzett: Becsületesnepper
Dátum: 2014. április 20.
Tárgy: Németet vagy japánt?
Tisztelt Becsületes Nepper!
A "sportautót keresek 2-2,5 millió forintig" kérdésre adott válaszához szeretnék hozzászólni - nem, nem kritizálni! S egy picit kiegészíteni a válaszát. Mivel valóban nem kekeckedés a célom, örültem volna, ha ezt nyilvánosan tehetem - úgy talán némi segítséget is adhattam volna az öné mellett. Vagy legalábbis további alternatívákat. Sajnos ilyen lehetőséget nem találtam, de nem zárom ki, hogy én voltam figyelmetlen.
Két okból is szeretnék ehhez a válaszához hozzászólni: az egyik, mert szinte egy az egyben hasonló összeghatárig keresek éppen autót, illetve hasonló jellegű járművet szeretnék magamnak (éljen a teljes ésszerűtlenség, csak a fíling számít!), továbbá jómagamat is igen tájokozottnak mondhatom olyan téren, hogy az elmúlt tizensok évben autós újságíróként rengeteg kocsit kipróbálhattam, s az ezesetben szóbajöhető járművek nagyrészét már minimum vezettem. Ám volt amelyiknek a gazdija is voltam. De mégsem mindegyiket, így többek között ezért sem sikerült még döntenem - naná, hogy érdeklődve olvastam ezt az írást!
Az olvasójuk nem igényelte, így nem merült fel, hogy a három említett típus teljesen más kategóriát képvisel. Aztán arról sem esett szó, hogy míg az MX-5 alapvetően kabrió (már-már roadster), akárcsak az S2000 (illetve nyitottak, vagy azzá tehetők), addig a BMW Z3 kabrió vagy kupé verzióban készült. Érdekes, hogy bár az MX-5 valóban egy élő legenda (teljesen jogosan), ám én például pontosan emiatt (meg azért, mert már többször is volt hozzá szerencsém, többféle motorral, szinte mindegyik generációjához) vetettem el. Egyszerűen túlságosan adja magát megoldásként, mert szinte mindenki ismeri. Vagyis ha már igazi élményautót keresünk, nulla ésszerűség mellet (jó, az igény mindennapos hazsnálatról szólt), akkor az MX-5 nálam elvérzik. A másik kettő sokkal érdekesebb, nagyobb kuriózum.Azonban nem csak ők léteznek ebben az árkategóriában, még akkor sem, ha maradunk a japán, illetve a német vonalon. Nem derül ki, hogy a kérdező konkrétan csakis, kizárólag a három említett típusból szeretne választani, ám azt gondolom, hogy minden esetben érdemes megemlíteni, hogy van még pár alternatíva. Akár kabriót, akár roadstert, akárcsak egyszerű sportkocsit keresünk. Mert pl. beleesik az ársávba a már nem gyártott Honda Prelude vagy a Toyota Celica is. Igaz, ezek fronthajtásúak, ám mivel a kérdező a testméretét is szóba hozta, ezek a kocsik lényegesen tágasabbak, s főleg az összkerék-kormányzású Prelude-del nagy fíling közlekedni. Mindkettő megbízható japán autó, mindkettőt birtokoltam is már. Igaz, a legtöbb alkatrész, főleg a Prelude 2.2 VTi futóművét illetően, nem éppen olcsó (viszont Prelude-ből csak ilyet érdemes és szabad venni - szerintem). De ez elmondható a ritka és viszonylag idősebb Z3-ról is, vagy az S2000-ről is.
Ám hoppá! Van itt egy zseniális kisautó, amely fílingben az MX-5-öt is lepipálja, sok értelemben mindegyiknél többet nyújt, igaz, szintén csak kétszemélyes, nem éppen lakóautó. Igen, a Toyota MR-2! Ez a vagányan stílusos, minden földi jóval ellátott autó középmotoros, teljesítményben az MX-5 szintjén van, de attól élvezetesebb, az ára belefér a keretbe, s az alkatrész sem egetverően drága hozzá! Ráadásul a 2000 körüli évjáratúakat már elsősorban nem az autógyilkos menőjanik vették és hajtották! A motorja sok Toyotából ismerős, hatalmas mennyiségben gyártotta a márka ezt az 1.8-ast!
S aztán ha MR-2, akkor az MG TF vagy F is szóba kerülhet. Igaz, ez nem német agy japán gyártmány, s talán nem olyan tartós, megbízható, mint a többi, ráadásul van néhány orvosolatlan típushibájuk is, de azért kb. ugyanazt tudja, mint az MR-2, picivel alacsonyabb áron.
Bevallom, én még elméláztam egy kicsit az általam nagyon megkedvelt, de sosem birtokolt Nissan SX200-on, vagy más néven Silvián (nem, nem a régi bukólámpáson), amely igen nagy teljesítményű, hátsókerekes, s hasonlóan a Z3 Coupéhoz, 2+2 üléses - ám ennyi pénzért épp a legalját lehet elérni, tehát csak feltételesen ajánlott, én el is vetettem ezt a típust. Ellenben szintén elég tágas, nagyon szép formájú, ritka autó - a még legendás Nissan-minőséggel!
Nálam belekeveredett a keresésbe egy kicsit kakukktojás autó is. Nem a származása, illetve a tudása miatt, hanem mert szinte tizenkettő egy tucat belőle, vagyis rengeteg gurul belőlük az utakon, s emellett nem egyértelmű a megítélésük. Az Audi TT-re gondolok, amelynek az összkerekes, legeerősebb kivitelei is elérhetőek ennyi pénzért, kabrió vagy zárt kupéként. Igen, talán egy kicsit istenkáromlás ezt a típust itt említeni, de az olvasójuk által említett célra elvileg tökéletesen alkalmas, majdnem az S2000 és a Z3 legerősebb kiviteleinek a menetteljesítményét adja a legizmosabb turbós, illetve a hathengeres szívómotorral. És nem is éppen a legszűkebb. Alkatrész bőven van hozzá, elviselhető áron, hiszen a típusból is van bőven az utakon, de az A3-ból pláne!
Közeledve a végéhez, annyit említenék még, hogy a Z3 nagyon rizikós vállalkozás. Az 1.9-es kabrióból itthon is elég sok volt/van (viszonylag). Ezekkel nagyon óvatos lennék. Nem csak a nagyobb élmény miatt ajánlanám a természetesen drágább 2.8-ast, hanem, mert pont az áruk, s a ritkaságuk miatt azokból esélyesebb egy valóban jó állapotút kifogni. Ugyanakkor a válaszhoz csatolt egyetlen fotón a Z3 Coupé látható, amely az ön által és általam összesen felsorolt autókból talán a legritkább, s három millió forint alatt nem is található ilyen. Egy szép és valóban jól karbantartott példányt kifogni még ennyiért is szinte lehetetlen, inkább 4-6 milliót kell akkor már erre szánni. De a saját, tehát szubjektív véleményem szerint a Z3 Coupé a világ egyik legszebb klasszikus hátsókerekes élményautója! És igazi ritkaság, ha ez is számít. Nekem igen. Sajnos az ára miatt az S2000-el együtt tettem le róla, fájó szívvel, pedig a Z3 Coupét - ha elérhető áron juthatnék hozzá - gondolkodás nélkül tenném a listám elejére!
Mellesleg 2,5 millióért korban fiatalabb, két- vagy háromajtós BMW-k is kaphatók, szintén igen sportos motorokkal, hátsókerék-hajtással, tágasabb beltérrel. Az egy másik kérdés, hogy ínyenceknek nem adják azt az érzést, mint egy Z3! Viszont, ha elfogadjuk ezeket a BMW-ket is alternatívaként, akkor nem szabad elmenni a Mercedes SLK mellett sem. Meglepő, hogy a Z3-hoz képest jóval fiatabb modelljeit is megvásárolhatjuk 2-2,5 millióért! Többféle motorral választható ez az autó, hátsókerékkel. Sokat adtak el automata váltóval (személy szerint jól ismerem a Merciket, s azt gondolom, hogy nálam ezek az automaták inkább emelik a fílinget, mint rontják), s ez az autó tud egy olyan igen lényeges dolgot is, amelyet az eddigiek nem: motoros keménytetővel rendelkezik! Tehát elvileg télen is teljesértékű autóként szolgálhat, de ennek a megoldásnak egyéb előnyei is vannak. Ugye? :)
Remélem, nem veszi trollkodásnak ezt a "kis" kiegészítést, amely nyilván a terjedelme miatt sem fért volna el a megadott felületen.
További jó munkát, márcsak azért is, mert nagyon jó ötlet ez az egész nepperűzős tanácsadás, s a legtöbb esetben magam is teljesen egyetértek a javaslataikkal!
Tisztelettel,
Zsolt

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
