Rulettkerék 3.
Rulettkerék: Az első diagnózis
Hatodik rész
Rögtön azzal kell kezdenem, hogy némi türelmet kérek. Ennek oka van, mégpedig az, hogy hajnali négykor értünk haza tegnap Karesztől illetve az embertől, aki Sacco-deszkát reggelizik és jobb hatásfokkal veszi le a (nem csak) Mercedesekről a rontást, mint a jósnő a csatkai búcsúban. Kerek három napot töltöttem el ebben a csodálatos, óramű pontossággal működő közegben, közben sokat dolgoztunk (persze Karesz szemében örökös lusta, városi semmirekellő maradok), rengeteget fotóztunk és persze videóztunk is, amikor csak időnk engedte.
Így jelentős mennyiségű nyersanyaggal, temérdek történéssel telve értem haza, miután kitettem otthon Csikóst, aki nem bírta ki és levonatozott utánam, hogy együtt jöjjünk haza. És ez igazán jól esett a Kopasztól, akit manapság alig látni a szerkesztőségben, akkor is csak ide-oda rohangálva mindenféle meghívókkal.

Hajnali érkezésünk után a bálna egy kicsit ránk ijesztett, hiszen fogyott belőle a víz, amit persze meg is találtunk a vezetőoldalon, a motortérben, de - mint az kiderült - egy 30 centis, ősöreg vízcső adta meg magát, cseréje pár perc lesz. Ja, és két biztosítékot ki kellett cserélni, így lett központi zár és ülésfűtés is. Csak ez hajnalban nem esett olyan jól, úgyhogy kicsit megkésve érkeztem a szerkesztőségbe, hogy a teli memóriakártyáról nekiálljak válogatni a nyersanyagot.
Viszont a hideglelős sztori folytatása mindenképpen idekívánkozik, úgyhogy röviden elmesélem, mi történt az után, hogy megérkeztem Viszre.
Rulettkerék: Megy a Bálna a dokihoz
De vajon képes-e gond nélkül megtenni 145 kilométert a téli, havas latyakban?
Karesz úgy várt rám a kapuban tárt karokkal, mint egy pápa, aki szerető kebelére öleli a beteg kisdedet, szinte elérzékenyülten nézegette a Bálna mérhetetlenül elegáns vonalait: nem okvetlenül rajong az újkori Mercedesekért (bár persze javítja őket sorban), de a Lang száznegyvenes, a Lang száznegyvenes és imádja az igényes műszaki megoldásokat, a szemmel láthatóan átgondolt gépet. A szűk udvaron - fia Máté, az ifjú padavan - segítségével Karesz van Kenobi bemanőverezett a pöpec Koni csáposra, majd azzal a mozdulattal gyújtotta szájában az ekrazitot és ittuk meg az áldomást a jószágra. Aztán felmérte a helyzetet, aggodalmam pedig gyorsan elszállt. Pöpec az autó.
Nyugalom, nem maradtak le semmiről, mert a videót követő pillanatban Karesz úgy fordított hátat az emelőn álló autónak, mint Lennox Lewis egy felhozó meccsen a hatodrangú ellenfélnek és kiadta az utasítást: nyolc óra, vacsora. Majd holnap. Most rendeljük meg, ami kell. Aztán szürke pulcsijában, fején a kötött sapkával elpöfögött a konyha felé, mint egy 424-es gőzmozdony. Biztosan, halál nyugodtan.
Na és, ha ő ennyire aggódik, akkor ki vagyok én, hogy parázzak? Valami kommentelő írta nemrégiben, hogy megnézné, ahogy Karesszal pingvinezünk a csápos alatt. Pingvinezni? Ezzel az emberrel? Ezzel a tudással a fejében? Ne vicceljünk már. Itt nem kérdések vannak, hanem válaszok.
Folytatása következik, legyenek türelemmel, a Rulettkerék pörög ugyan, de a mindennapi élet is. Holnap még egy rövid bütykölés, a szombat a családé, vasárnap pedig elutazom, mert sürgős autóznivalóm akadt a sarkkörnél valami Porschékkal, de igyekszem majd haza, hiszen szeretett Bálnánk itt vár majd hűségesen. Van még mit csinálni ugyan, de beleférünk, addig is igyekszem folyamatosan pörgetni a Rulettkereket. Időnk, mint a tenger.
Utóirat: a patentnak mondott felnikről kiderült, hogy igen, azok, kivéve az egyiket, de olyan szinten rontják el az egész autó viselkedését és komfortját, nem beszélve a kinézetükről, hogy örömtáncot lejtek majd, ha eladjuk őket.
És nézzék, nézzék, hogy ez a drága ember, az igazi, jó barát, mit szerzett nekem alig pár nap alatt. Hatalmas szíve van Karesznak és tudja jól, milyen a jó ajándék. Ez volt az első dolog, amire gondoltam, de ez a csavaros eszű csodabogár valahogy kiolvasta az agyamból. Mérhetetlenül örültem és ő is büszke volt. Köszi cimbora!


Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
