A Porsche gyári múzeuma varázslatos hely, talán az egyik legjobban szervezett, egy márkára koncentráló tárlat Európában. Ám a raktárakban még rengeteg olyan különlegesség áll, amelyeket aligha állítanak ki a belátható jövőben. Ezekről közöltek most néhány képet – van köztük Porsche F1-es versenygép, versenyautók szélcsatornamodelljei, pedálos autók, de még motorkerékpár is. Igazi ínyencség minden benzinvérű testvérünknek – fogyasszák egészséggel.
A 959-es prototípusa ma is lenyűgöző látvány, hiába múlt harminchárom éves az idén
Ez a sokféle Porsche normális esetben mind ponyva alatt lakik, bár néha nyilván átmozgatják az állományt
Zavarba ejtően egyszerű ötlet volt a 911-esből egy darab műanyag segítségével együléses versenygépet faragni. 1987-ben állították ki Frankfurtban, de gyártásba nem került
911-es versenyautó hátulról...
...és elölről. Ez már-már művészet
A Can-Am-gyilkosként hírhedté vált 917/30 szélcsatorna-modellje. A gép 5,4 literes, léghűtéses, 12 hengeres bokszermotorja turbófeltöltéssel akár 1580 lóerős is lehetett, legalábbis edzésen. Kellett a jó aerodinamika, hogy az úton maradjon
A Hess-Porsche motorkerékpárból csak ez az egy készült. A motorja a 356-osból származott, ami nem bizonyult előnynek: a jármű így kb. 300 kilogrammot nyom
A 804-es a Porsche egyetlen igazán eredményes F1-es autója: 1962-ben futamot is nyert vele Dan Gurney. A háttérben a 909 Bergspyder különleges, kormányszög függvényében változó állásszögű légterelőivel
Hámozott 911-es
A négyhengeres, orrmotoros, vízhűtéses 924-esből, is készült néhány igazán érdekes változat