Lemaradtam Pistáról
Az autószalonra járás hozzáadott értékét az jelenti, hogy az ember az adott autót meg tudja tapizni, bele tud ülni, kicsit mesélni tud a reakciókról, amit az adott gép kivált, szerencsés esetben vált pár szót egy mérnökkel. Ezen felül sok értelme nem lenne az utazásnak és a vele járó szívásnak, hiszen az összes technikai adat vagy fotó már egy-két nappal korábban elérhető, napi több tíz kilométernyi gyaloglás, és a szerkesztőség elhagyása nélkül.

Tulajdonképpen nem is tudom, miért cseszem fel magam, hiszen a Ferrari 488 Pistához nem engedtek be. Teljesen jelentéktelen modell, itthon talán német vagy szlovák rendszámmal tűnik majd csak fel a Gresham előtt, az utca emberének is csak egy piros, lapos izé lesz, iszonyat hanggal, megfoghatatlan áron. Viszont már csak ilyen egyszerű gyerek vagyok, szeretem a sportkocsikat, és bár nem a Ferka áll a képzeletbeli dobogóm tetején, nem vitatom el az érdemeiket, megkerülhetetlen szereplői ennek a kicsi, de méregdrága piacnak.
Szóval elhatároztam, hogy körbejárom a ma kapható leggyorsabb 488-ast, vagyis a kicsi, középmotoros, nagyjából a 911-es Porsche magasságában játszó Ferrari végső, csúcsverzióját. 12:50-kor álltam be a bejárathoz, ahol egy velem egykorú srác, méretre szabott öltönyben akasztgatta a bársony kordont, jelezte, hogy pár percet sorba kéne állnom, hiába van sajtóbelépőm. Bevett gyakorlat ez, hiszen ha túlzsúfolt a stand, ott nem lehet dolgozni, viseltem hát, amit rám rótt az élet.
Egyre csak teltek a percek, egyre több kolléga állt mögöttem, ami nem is zavart volna, de percről-percre ki-be járogattak az emberek a standról, hol egy levitézlett olasz playboy, hol pedig négy-öt távol-keleti pénzember vonult be. Az én türelmem tartott tovább, a hátam mögött álló német kolléga kérdezte meg először, hogy mikor mehetünk már. Ez úgy 20 perccel azután volt, hogy beálltam az öltönyös elé, egyre csak zúgolódott a tömeg. Jobb híján csináltam egy szelfit az akadályoztatott sajtómunkások közösségéről:
Amikor már két, nyolcéves forma kislány is akadálytalanul besétált anyuval, kezdett eltörni bennem valami, megpendítettem a srácnak, hogy csak öt percre mennék be, izé, legyen már kedves... Nem, sajnos túlzsúfolt a stand, majd megkérdez valakit. Nem kérdezett.
Az idő pörgött, megint beengedtek egy halom olasz aranyifjút, mi meg továbbra sem tudtuk kirimánkodni a bebocsájtást. És ez volt a legfrusztrálóbb, vagyis, hogy amíg egyesek átjáróháznak használták a termet, mi csak álltunk. Megpendítettem a srácnak, hogy valójában Ferrari-ügyfél vagyok, de nem igazán vette a lapot, majd beengedett még három arabot, és miután fél órája vártam, kezdtem elveszíteni a türelmem.
Nem arról van szó, hogy kényeztetni kéne, még csak személyes interjúra sem vágyom Maurizio Arrivabenével (Ferrari-főnök), tényleg, csak nézhessem már meg alaposan azt a Fiatot, izé, Ferrarit. Nyilván egy potenciális vásárló pénze fontosabb, mint egy suttyó káeurópa pereméről, de mégiscsak nekem kéne legendát építeni a kocsi köré, amire a Ferrari annyira büszke, hogy a megsértéséért még perelni is hajlandó. Komolyan.
Negyven perc után egy lemondó sóhajjal álltam ki a sorból, csak ennyire futotta, mert nincs meg olaszul a Dugjátok fel a Ferraritokat! mondat. A kordon mellől még csináltam pár fotót, amiről mindenki láthatja, hogy az autó piros. Ez lesz a legkönnyebb, leggyorsabb változat, 720 lóerős, és 2,8 alatt van százon. De minek is írom, hiszen már három hete tudják.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
