A Torda és Brassó közti 170 kilométerre 3,5 órát szántuk. Ismerjük a román közlekedést, tudtuk, hogy a legnagyobb részét kamionok mögött fogjuk tölteni 70-nel, így indokolt volt a ráhagyás. Haladtunk békésen, ha 90-nel mentünk, akkor is mindenki le akart gyúrni, ha 110-zel akkor is. Én sem szeretek tötymörögni, de itt tényleg mindenki rohan, ha csak egy milliméternyi hely adódott, rántották ki a kormányt, és trepni gáz, ahol a két sofőr nem látta egymás szeme színét, az nem is volt necces előzés. Nem is értem hogy nincs kilométerenként baleset.

Épp ezen gondolkodtunk, amikor beálltunk egy tartálykocsi mögé, amiből szivárgott a gázolaj. Utóbbi csak szerencsétlen mellékkörülmény, az jobban aggasztott, hogy egy négy kilométeres sor végén álltunk, mert komoly baleset történt. Némi tanakodás és Google Maps után úgy éreztük, a földút a legjobb megoldás, amin kikerülhetjük. És azért ebben van rizikó: oké, ügyes terepen, sőt, elég jó gumi van rajta, felező, diffizár, hasonlók. De egy idegen országban találomra menni, egy ki tudja, hány éves Google-felvétel alapján, hát, nem voltunk biztosak a dologban.
Aztán szerencsére kiderült, nemcsak mi döntöttünk így, Daciától Audi S5-ig mindennel nekivágtak a dűlőnek. Szerencsétlen karaván, egyes alapjáraton a döcögött egy szétmosott földúton, gyakran tengelyig süllyedve. Az egyik kanyarban elfogyott a türelmünk, kihúztuk az elhagyott tarlóra, és végigelőztük a sort, vagyis arra használtuk a Raptort, amire való: rossz úton, gyorsan mentünk.
A következő dombon egy bácsi integetett, hogy ne menjünk tovább, baj van, de mire odaértünk, kiderült, hogy egy A4-es Audi ült fel, mondjuk ő még jól járt a T4-es Transporterhez képest, ami begurult a domb tövébe a bokrok közé, de annyira, hogy ki sem tudtuk húzni. Végül egy óra késés jött össze a kerülővel és a dugóban ácsorgással.
Amint megérkeztünk Brassóba, indultunk terepezni. Dan, a vezetőnk egy ilyen céget működtet, embereket visz terepjárózni és/vagy bringázni, kézenfekvő volt, hogy nem magunktól állunk neki eltévedni. A környező hegyek nagy része védett terület, ezért kell a vezető, hogy megmutassa, hol szabad autózni. Ő egy Land Rover Defender 110-essel jött, mivel egy terepjáró nem terepjáró. Bár a Raptor elég keménynek hat, a Defender mellett látszott, hogy terepre egyszerűen más kell. A Landi simán elférne a platónkon, épp ezért ahol mi már a tükröket hajtottuk be és centizgettünk, ott Dan kényelmesen gurult át.
Ez egy szolidabban átalakított autó, csörlő van rajta, és vascsövek a küszöb mentén, hogy tudjon min csúszni, meg persze az emelt futómű. Csak a középső osztóműve zárható, de így is olyan magabiztos, hogy égett az arcunk a 16 milliós technikában. Ide fürge, kicsi autó kell, a pickup, pláne, ha így kiszélesítik egyszerűen anatómiájánál fogva alkalmatlan. Megoldottuk, persze, csak közel sem olyan könnyedséggel, mint a Defender. Ettől függetlenül öröm volt végre egy terepezésre alkalmas autóval terepre jönni, amin kivételesen még terepgumi is volt.
Szép mackósan másztunk át a sziklákon, csak a két oldalsó fellépőt hajítottam volna le szívem szerint, azok gyakran leértek. Ebben a száraz időben viszont nem volt olyan emelkedő, amit kettes-felezőben ne másztunk volna meg, amíg ért le kerék, a Raptor ment. Az egyetlen ukáz az volt, hogy a meredek mászások előtt húzzuk le az ablakot, mert akkor könnyebb kimászni egy borulás után. És nemcsak a Raptor mászott mackósan, de a mackó is: tőlünk nagyjából 25 méterre tűnt fel, békésen ment fel egy dombon. Én nyilván futottam, amikor megláttam, hiszen amióta ilyen helyekre járok, azóta hallgatom, hogy milyen veszélyesek. Hát, ez nem volt az, ahogy jött, békésen tova is tűnt.
Brassó csodálatos, a város maga 600 méteren fekszik, és 1800-2000 méter magas hegyek veszik körbe. A főtér és sétálóutcák tele vannak élettel, mindenhol árusok, boltok, és rengeteg kebabos. Sokkal szívderítőbb a hangulata mint Tordának, de terepezés végén Dan elvitt minket egy kisebb cigány faluba, ami viszont úgy nézett ki, hogy én már attól rosszul éreztem magam, hogy a abba a földi paradicsomba dobott le a gólya, amit Magyarországnak hívnak. Ha azt hitték, otthon komolyak a vagyoni különbségek, jöjjenek el erre.
A túrát a Ford Magyarország támogatta.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
