Nem akarom, hogy leégjen az autóm, teszek ellene!
Amikor a RulettAstra a MűhelyPRN boncasztalára gurult, az egyik legfájóbb pont az volt, amikor közölték velem, így ne járjak az autóval, mert ki fog gyulladni. Bambán néztem, aztán feltűnt, hogy az autó egész alja száraz, de a tank egy pontján valami párállik. Úgy voltam vele, biztos csak a mosás utolsó foltjai, de nem, a benzin kitartóan szivárgott, ugyanis az egyik tankot tartó pánt a 20 év rázkódásainak hatására kilyukasztotta, Márpedig az Astra még épp csak 22 éves, ilyenkor még nem dívik az inkontinencia.
A RulettAstra a vírushelyzet miatt kicsit takaréklángra került, de végre lehet folytatni, ezt a tankszerelést különösen vártam. Kifejezetten az a fajta művelet, ami fejben könnyen, gyorsan megvan: bilincsek ki, csövek le, új tank vissza, aztán szisszenhet a sör. Viszont volt már részem pár olyan szerelésben, ami fejben elég jól ment, aztán órákon át egyre komolyabb problémák jöttek szembe, szaknyelven szóval beszopódtunk.
Viszont ha az Astra már úgyis a gödöllői Autoscope Bosch Car Service-nél pihent a motorfelújítás okán, így a dugattyúfűzés előtt a tartálynak is nekiveselkedtünk. Jobbkor nem is jöhetett volna a dolog, Csaba Instagramon üzent, hogy van egy soha fel nem használt tankja, szívesen felajánlja az Astra jobbulásához. Nem álltam ellen, meg is történt az ünnepélyes átadás, itt a tank éppen a bringám és egy fél háztartás mellé csúszott be a nyolcas Golf csomagtartójába.
Szép élet, pulzus nélkül
Emlékszel még a rendes kombira? A Golf Variantnak nem sok hibája van, épp csak vágyni nehéz rá.

Kisebb hitvita alakult ki, hogy kell-e valamilyen festék a tankra, végül Feri bácsi meggyőzött, hogy ha már eleve van rajta felületkezelés, kár erőlködni, jó lesz. Ezzel a felkiáltással kezdtük meg a bontást, szerencsére rám egyáltalán nem jellemző módon előrelátó voltam, így csak 2000-ért tankoltam, mikor hetekkel ezelőtt elvittem az Astrát wellnessezni. Lehúztuk a betöltő csövet, a visszatérő ágat, és a motor felé vezető benzincsövet magát. Emellett csak a szintjelző szenzorát és a benzinpumpa tápcsatlakozóját sem akartuk letépni, amikor leeresztjük a tankot, így ezeket is kihúztuk.
A tankot magát két acélpánt tartja, az egyik oldalon egy-egy stift, a másik oldalon két csavar rögzíti. A csavaroknál kicsit tartottam attól, hogy a rozsda erősebb kötést képez a menetben, mint az acél maga, de végül könnyebben oldódott, mint egyszeri instamodell a NER-bulin. A tank leengedése nem volt különösebben nehéz, inkább sokkezes feladat, nehogy lebillenjen a műhelysegédről. Ha mindent jól csináltunk (és mindent jól csináltunk), akkor már csak a tank tetején lévő szuszogót kell lehúzni, és 22 év után a tank elhagyta egykori helyét.
Kíváncsiságból a tankban lévő cirka 10 liter benzint (nem tankoltam sokat, de több volt benne, mint vártam), kiöntöttük egy szűrőn át, mert kíváncsiak voltunk, mi kering a tankban. Miután kellően kilötyögtettük, minimális törmelék gyűlt fel, vagyis jellemzően jó benzinnel tankolták az autót, és nem jártak alacsony üzemanyagszinttel. Egyre inkább úgy tűnik, hogy az autónak egy-két tulajjal ezelőtt még lehetett gazdája.
Az új tank beépítése előtt még az AC-t és a szintjelző szenzorát is át kellett építeni. Az AC pumpa talpa egyben dugó is, a külső oldala elég rosszul nézett ki, ezért drótkorongoztuk, majd lefújtuk feketére, hátha kicsit tovább bírja, meg igényesebbnek is hat. A tankhoz járt friss tömítés is, ezzel szépen visszajátszottuk a pumpát a helyére. Érdekes tapasztalás, hogy a tank alján egy fém karima nem engedi ellöttyenni az üzemanyagot, mindig azt hittem, hogy ezt több, kisebb terelőlemezzel oldják meg. Szintén meglepődtem, hogy a szintjelző potmétere teljesen nyitott, a vezetőn futó érintkező tulajdonképpen folyamatosan ázik a benzinben. Ez is kapott egy tömítést, és bekerült a helyére.
F astrás lelki vezetőmtől azt a tippet kaptam, hogy a tank visszaépítése előtt az acél pántokra tegyek bicikli gumibelsőből vágott gumibetétet, hogy a két fémfelület ne közvetlen érintkezzen. Pont volt nálam, így ezt is méretre szabtuk, majd az összes csövet és csatlakozót a helyére raktunk, a bilincseket újra cseréltük. Egy pillanatra belénk állt a pánik, hogy a kipufogócső beleér a tank peremébe, aztán kiderült, hogy azért, mert hengerfej hiányában valamennyire lóg a teljes kipufogórendszer, ha visszakerül a helyére, már meglesz az egészséges hézag a tank mellett.
Ha igazán igényes akartam volna lenni, leveszem a pántokat, drótkorongozom, festem, és csak ezek után teszem fel, de sajnos ez csak utólag jutott eszembe. Viszont lesz még erre alkalom, hiszen hamarosan megkezdődik a lakatolás folyamata, ehhez pedig amúgy is le kell venni a tankot. De mielőtt felsír a flex, a helyére kerül a hengerfej, és be kell indítani a motort, jövő héten pedig ez is bekövetkezik.
Kövessétek a Rulettastra tartalmakat a Totalcaron, a Youtube csatornánkon, az Instagramon, és a Worldofastralogy-n!
Csatlakoznál?
Ha támogatóként beszállnál a projektbe, akkor írj a rulettkerek@mail.totalcar.hu címre.
Köszönjük a szerelésben nyújtott segítséget a gödöllői Autoscope Bosch Car Service munkatársainak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
