A RulettAstra egyre jobban hasonlít egy autóra – meredek ezt leírni, de mégis megtehetem, az elmúlt napok eseményei fényében mintha túl lennénk a nehezén. A neheze nyilván az, amit az ember nem tud otthon egyedül, vagy a haverokkal a SzereldMagadban megoldani, jelen esetben a motor gyűrűzését és a lakatolást. Márpedig most úgy állunk, hogy ez a kettő megvan. Illetve...
Sajnos a lakatolás sem csak lakatolás, illetve a fémmunka tárgyköre meglehetősen kötött, ezt az Avalon Bosch Car Service munkatára, Misi el is végezte. Ott a pőre lemeze, kihegesztve, csiszolva. Viszont mielőtt letüsszentjük, még mindenképp glettelni kell... izé, gittelni... nem, nem, kittelni. Igen, nagyjából én is úgy voltam a karosszéria munka ezen szakaszaival, mint a Rikárdó üléssel, a Rambó fékkel, vagy a Hullám-Karton hifivel, vagyis háttal ültem a mozivászonnak.

Érdemes tisztázni tehát: a glettel akkor találkozunk, amikor beverünk egy szöget a falba, kiomlik egy félöklömnyi darab, és ezt vissza kell pótolni. Bekeverjük a fogkrémállagú masszát, betömjük a falba, elsimítjuk, majd a száradás után becsiszoljuk. Ha jól dolgoztunk, ember meg nem mondja, hogy benéztük a kép felszögelést, valami hasonlót kell az autóval is művelni, csak az autónál gittet használunk. Azaz kittet.
A kitt a matéria eredeti, német írásmód szerint leírt neve, itthon gittként ismert, a rengeteg német jövevényszó, valamint a zöngés-zöngétlen mássalhangzók miatt ez a legelterjedtebb megnevezés. Nem célom a Csikós vándorserleg megszerzése a nevezéktani eligazításért, a lényeg az, hogy a gittelés és a felületkezelés rám maradt a lakatolás után. És bár a glettelésben a tapasztalatom négyzetméterek százaiban mérhető, az autónak van egy olyan rossz tulajdonsága, hogy térbeli tárgy.
Hiába érzem tehát magam a két dimenzió Paganiniének, a gittelésben segítségért folyamodtam, a szerkesztőségi szakember-szeánsz aztán Sipos Geri nevét dobta ki. Ő amellett, hogy Totalbike Motordoktorja, légi forgalmi irányítónak tanul, de ami ennél is fontosabb, tudja, melyik végén kell megfogni a csavarhúzót. Így jövő csütörtökön elgurulok hozzá az Astrával, aztán bízom benne, hogy este egy egybefüggően fehér autóval távozom. A lakatolásról és a felületkezelésről aztán egy tartalmasabb videóval fogunk megemlékezni.
Aztán nekivágunk egy igazán tartalmas júliusnak, ugyanis az Astrából ebben a hónapban autót kell faragni. Például kell neki egy beltér: most a szigetelés és a kárpitozás sincs bent, ezeket alaposan tisztítjuk, és csak utána pakoljuk vissza. Meg akkor már kéne egy szett nem szétült, nem lyukas ülés az autóba, előre-hátra egyaránt. Pár hónapja nagyon örültem, hogy lett egy pár új első ajtónk, rozsdamentes, viszont ahogy szereltünk Bolla Gyuri kertjében, feltűnt a fényben, hogy bizony horpadt az ajtó, márpedig nem maradhat úgy, kerítenem kell egy színben egyező balos darabot.
Milyen kevés lemez van egy autóban...
Úgy voltunk az Astrával, mint a disznóvágáson: kizsigereltük, majd beletömtünk mindent.
Szintén optikai probléma a horpadt sárvédő, valamint a csúnya géptető: ezekből már mind a garázsban várják a felszerelést a cseredarabok, csak mivel az autó hol szervizben, hol lakatosnál állt, nem láttam értelmét pörögni rajta. Már csak azért sem mert a mechanika az első: a szerkesztőségben várja egy készletnyi fékalkatrész a beszerelést, és a futómű teljes felújítása is közeleg, mindkettőről nagyon alapos videó készül majd. És mindezt beleszorítani a júliusba, hát, az nem lesz egyszerű.
Viszont akármennyire is tele van a tököm néha az egésszel, gyakran jön olyan visszacsatolás, ami igazolja az egész szopástengert: legutóbb a Parkoló Parádén villantottam meg az autót. Sokan kérdeztek, sokan a személyes történetüket osztották meg, de a kedvencem az az olvasó volt, aki a saját, halmozottan hátrányos helyzetű F Astra kombiját akarta összefényképezni a RulettAstrával, fennkölt pillanat volt. Mosolyogva nézett, hogy az én 400 ezret futott autóm még épp bejáratós, de az ő 1,6 Ecotecje túl van a 650 ezer kilométeren. Szóval folytatjuk, és erős lesz a véghajrá, de érdemes lesz követni.
Kövessétek a Rulettastra tartalmakat aTotalcaron , a Youtube csatornánkon , az Instagramon, és aWorldofastralogy-n!
Csatlakoznál?
Ha támogatóként beszállnál a projektbe, akkor írj a rulettkerek@mail.totalcar.hu címre.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
