Legenda elől lopja a show-t a pusztító Yaris
Egészen hihetetlen látvány volt, hogy senki sem állt a csíramentes és működő RX-7-es Mazda nyitott motortere körül. Ellenben két autóval odébb átláthatatlan tömeg üveges tekintettel nézett egy háromhengeres, háromajtós kisautót.
Oké, ez nem az a tipikus városi harcos, hanem egy nagyon kemény homologizációs célszerszám, a Toyota GR Yaris. Igaz, a 260 lóerős, összkerekes autón látszik, hogy csak azért hívják Yarisnak, mert csak néhány alkatrészen osztozik a szelíd verzióval. Ahogy világítanak az orrában a hűtők és áll a kovácsolt BBS felnijein a hátul masszívan kiszélesített bódé, abban minden benne van.
Kicsit én is késtem, mert a kabrió BMW M4-es villámgyors bemutatóját Tatán tartották, így még át kellett verekednem magam a városon, de örülök neki, hogy Gréta, a korábban tüzes menyecske hírében álló, de elektromosként újjászülető Porsche 912E és Karotta még nem futottak be, így van egy kis időm sétálni a sorok között mielőtt elkezdődne a Youtube élőzés.
Lehet, hogy a Maserati Extravaganza maradandó tünete, de az eddigieknél is jobban meglátom ezekben az egyszerű vonalakban a tökéletes arányokat és a szépséget. Hiszen a piros Maserati is tipikus háromdobozos forma, de az olaszok valahogy minden ceruzavonást a tökéletes távolságban ejtettek meg egymástól. Nem sokkal később megjelenik a bézs rongytetős Ferrari Mondial is, amiben hátul keresztben van a V8-as motor, négyszemélyes, világos bézs bőrbelső világít benne és ott van középen a legcsodálatosabb része, a nyitott kulisszás kézi váltó.
Már az előző Parkoló Parádén is kiszúrtam a Phoenix sárga BMW M3 kabriót és most sem tudtam levenni róla a szemem. Egyesek úgy tartják, hogy rendesen bűn belőle SMG váltós kabriót venni, de nekem ez így az egyik kedvenc kombinációm, és mióta megvolt a kupé, azóta bármikor meglátok egy ilyet, szinte hallom az S54B32 kódú 343 lóerős sorhatos csodálatos szívóhangját.
Ezüst színnel még a sokküllős felniket kitöltő hatalmas fékekkel is decens kétüléses a Mercedes SLK 55 AMG. Pedig ez egy viccesen kicsi autó, lehetetlenül nagy motorral és ettől baromi kívánatos lesz hirtelen. Legalább annyira, mint a korai R129-es SL vagy az a kék 124-es kupé a fenti parkolóban.
Hosszan töprengtem rajta, de végül kitaláltam a nagy, fekete négyajtósról is, hogy japán belpiacos Toyota Mark X-ről van szó. Most is alig hiszem el, hogy itthon futottam össze vele, ahogyan megörültem a fehér Honda Prelude-nek és sárga Lotus Evorának. Meg még nagyon sok autónak, nehéz is volt néha tovább sétálni. Legközelebb október 17-én, vasárnap nyílik meg a Hungexpo parkolója a márkafüggetlen autószeretet előtt, Monyó képeivel. Ki ne hagyd!
Ha lemaradtál a 33. Parkoló Parádé élő bejelentkezéséről, akkor most bepótolhatod. Van benne a 120-as Skodától a kiscápa BMW-n át egészen a Hyundai Ioniq 5-ig minden:
Köszönjük, hogy idén ennyire eljöttetek a Parkoló Parádéra!
2025-ben újra találkozunk!
Ilyen volt a Parkoló Parádé
- Vannak még tartalékok a V8-ban?
- Alkalomhoz illő előadással készülünk az idei utolsó, nyárzáró 44. Parkoló Parádéra, amit a V8 jegyében tartunk!
- Amikor az amerikai autók szeretetéből kinő egy háromnapos fesztivál a strandon
- Napsütés, strand, buli, koncertek és mindenfelé hatalmas V8-as motorok. Ilyen egy American Motors on the Beach fesztivál.