Amikor a nyomaték erősebb az acélnál. Sokkal
Az Egyesült Államokban nagy mesterei annak, hogy a legtöbb dolgot úgy oldják meg, hogy a nagyobb, erősebb és hangosabb a jobb. Például náluk a nyerges vontatókat is úgy tuningolják, hogy azok végül legyorsuljanak egy Corvette-et vagy Vipert. De nem csak béna sportautókkal versenyeznek ezekkel a sokszor 2000 lóerős szörnyekkel, hanem egymással is.
A versenyszám nem bonyolult, ugyanakkor igazán impresszív: sima gyorsulási verseny, de a nyergesek hatalmas súlyokkal megrakott pótkocsikkal gyorsulnak, sok esetben emelkedőn. Ha valahova, akkor ide biztosan kell a lóerő, de főleg a nyomaték, amit egy Whip60 felhasználónevű arc nem vett félvállról. A kamionjában a Caterpillar dízel 1500 lóerős és bár nem tudjuk, hogy milyen nyomatékot tud – vélhetően legalább 5000 Nm-t –, ebből a videóból kiderül, hogy ránézésre az összeset, ami a világon létezik.
Ugyanis az történik, hogy állórajtból az öreg kamion olyan nyomatékkal kínozza meg a hajtást, ami erősebb még a fémnél is. Igen, miután a mögé kötött póttal megindul, a nyomaték úgy tekeri el az alvázat, mintha az nem acélból, hanem olvadt csokiból lenne. A mutatvány közben a bal első kerék nagyjából egy méter magasra a levegőbe emelkedik és míg a nyerges hátulja vízszintesen marad, az orra majdnem 45 fokos szögben áll a kegyetlen terheléstől. Nem lenne igazán hiteles, ha a kamion ilyenkor nem küldene ki magából végtelen mennyiségű kormot.
Amellett se haladjunk el, hogy egyébként az egész nyerges minden porcikája teljesen egyedi és elképesztően jól néz ki. Az alap valószínűleg egy Peterbilt 379-es, aminek a külsejéhez kiváló érzékkel nyúltak, így az öreg kamion nem csak úgy hasít, mint egy modern sportautó, de még a külseje is kellően friss lett.
Forrás: Whip60 Instagram, Mark Freeman Youtube