Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2022.08.04. 07:23

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • A 2000-es évek nagy sikerű autóépítős műsora volt a Pimp my ride, ami arról szólt, hogy összeszedtek mindenféle szörnyű állapotú autót, amit aztán nagyon durván átalakítottak. A jelentkezők autói általában túlzás nélkül olyan borzalmas állapotban voltak és annyira gusztustalanul le voltak élve, hogy már akkor is nehezen tűnt hihetőnek, hogy van élő ember, aki ilyenekkel jár nap, mint nap.

    MTVPIMPMYRIDE1544 CarlaGule

    Természetesen mivel egy reality-ről volt szó, a legtöbb esetben az egész műsor minden jelenete megrendezett volt. Például ahogy a kiválasztott delikvens hisztérikus rohamot kap, ahogy meglátja Xzibitet, aztán olyankor is, amikor átveszi a kész autót, talán kevéssé volt hihető. Eleve az átalakítás minden esetben teljes túlzás volt, és az tűnt a fő célnak, hogy a Need for Speed Underground bénán tuningolt autóit készítsék el a valóságban a West Coast Customs-nél.

    Ezúttal nem Xzibit lesz a műsorvezető és az MTV helyett az MTV UK Youtube csatornáján fog futni, az eBay támogatásával. Az új műsorvezető egy angol előadó, Lady Leshurr lesz, az autókat pedig a Wrench Studios veszi majd kezelésbe. Az első részre nem kell sokat várni, hiszen augusztus 19-én teszik majd elérhetővé, az viszont már az első előzetes alapján is látszik, hogy a régi műsor hangulatát szeretnék majd megidézni.

    Forrás: MTV UK

  • Egy elromló alkatrész miatt a legtöbben bosszankodnak, de vannak olyanok, akik inkább kihozzák belőle a maximumot. Például itt ez az arc, akinek elromlottak az ablakemelői és sopánkodás helyett inkább egy rövid jelenet erejéig megidézte velük a vietnámi háborút.

    Whitagram-Image 2

    A kopott ablakemelő-szerkezetek ugyan az ablakokat nem mozdítják meg, de úgy szólnak, mintha géppisztollyal adnának le pár kemény sorozatot. Ráadásul a két ablakemelő különböző kopási stádiumban lehet, ezért teljesen más gyorsasággal lehet velük tüzelni.

    Ügyes részlet, hogy a videó alá szépen bekúszik a Fortunate Son a Creedance Clearwater Revival-től, ami olyan kiválóan aláfesti a hangulatot, hogy szinte már a Forrest Gump egy jelenetében érezhetjük magunkat.

  • Bár a bevásárlószatyrok miatti tengelyterhelés nem indokolná, valahogy mégis divat lett a hatkerekű pickup műfaja. Készített ilyet a Mercedes a G osztályból, készült Ford F150-ből és RAM TRX-ből is, mind a többszáz ezer dolláros kategóriában. Utóbbi közel 250 ezer dollár (~100 millió forint) és egy 797 lóerős V8 hajtja, de a lenti videó alapján ekkora teljesítménnyel is simán el lehet mérni egy ugratást.

    A balesetet az okozhatta, hogy több sikeres próbálkozás után átépítették a rámpát, így tizenhatodikra az azonos tempó ellenére is a földkupacba fúródott a RAM. Az első felfüggesztést teljesen újjá kell építeni, és valószínűleg az alváz sem úszta meg sértetlenül, de ilyenkor - az anyukai bölcselet szerint - az autó mindegy. Ijesztő lehetett a sofőrnek, hogy a csattanás utáni "Jól vagy?"-ra nem érkezett válasz: az utast láthatóan megviselte a hirtelen lassulás, a fájdalmak ellenére szerencsére nem lett maradandó sérülése.

    WERE-DONE.-6-12-screenshot-3
  • Vannak pillanatok, amikor egy lelkes tunerbe belehasít a felismerés, hogy még mindig túl unalmas, túl kevéssé egyedi az autója. A bolti megoldásokat más is megveheti, tehát azok nem játszanak. Valami ilyesmi járhatott az alkotó fejében, amikor átszabta ezt a Ford F-150-et, amire nincsenek igazán szavak.

    A legdurvább részlet egyértelműen az E39-es BMW-ből származó két első fényszóró és azok elhelyezése. Első körben a művész kompletten befalazta a Ford eredeti lámpáinak a helyét, ami már eleve komikussá teszi a pickup elejét, majd ezt megfejelte azzal, hogy valahonnan szerzett két BMW lámpát, amiket igényesen belevágott az első lökhárítóba.

    A végeredmény valami olyasmi, mintha szerencsétlen F-150-et először megvakították volna, aztán pedig valami parazita új szemeket növesztett volna a testén. Egyébként a lámpák okozta sokk után érdemes megtekinteni az autó többi részét is, hiszen akad még bőven véleményes részlete.

    Fotók: 04 Rich

  • Már készül a C8-as Corvette legújabb változata, az E-Ray, ami a mai világ szavának megfelelően hibrid hajtást kap majd. Valószínűleg a legegyszerűbb megoldást fogják választani: marad a V8-as középmotor és a hátsókerékhajtás, amit első elektromos hajtás egészíthet ki.

    corvette proto flames 1

    Ezek egyelőre csak spekulációk, de egy dolog biztos: a terméken van még mit csiszolni. Most egy olyan videó került az Instára, amiben egy Corvette prototípus kap lángra és ég szénné. Jó eséllyel az új hibrid változatról van szó.

    A cochespias Instagramján lévő videón egy álcázott C8-as látszik, amint elég intenzíven ég, kicsit később pedig még a végeredmény is látszik. Nem túlzás, azt állítani, hogy a Corvette szénné égett, ugyanis csak egy kupac füstölgő massza maradt utána egy út mellett Sierra Nevadában. Itt nagyobb képeket is találhatsz a végeredményről.

  • Egy férfi épp az oroszországi Cseljabinszk közelében tankolt egy benzinkúton, amikor úgy döntött, hogy az üzemanyagárak okozta stresszt kicsit feloldaná egy cigaretta elszívásával.

    A benzingőz szinte azonnal meggyulladt, a dohányzó úriember pedig gyorsan a kocsijába pattant, mentve a menthetőt. A gyors reakció ellenére a Renault oldala úgy nézett ki az eset után, mint amin grillpartyt tartottak.

    Szerencsére a benzinkúton volt elérhető közelségben egy porral oltó, így a tüzet gyorsan eloltották, mielőtt nagyobb baj lehetett volna.

  • Aki MX-5-öst vesz, az más őrültségekre is képes, ezt már tudjuk. Például olyasmire is, mint a videón szereplő esetben: a tulaj felszerelt egy normál kormány helyett egy főzőedényt, mert miért ne. De ahogy Horst Fuchs is mondaná: ez még mind semmi!

    A fazék – vagy lábas – alján pörög egy kevés tészta, amit a sofőr egy fehér műanyag villával tologat. Menet közben még arra is rájön, hogy kicsit kevés a biztonság, ezért magára húzza a Takata öveket, ha már vélhetően a légzsák kikerült az autó repertoárjából.

    Screenshot 2022-07-29 at 14.50.00.png

    Via Turbo & Stance, Kauffer

  • Bryce Yeager nevét azért érdemes megjegyezni, mert ő az, aki elkészítette a legsuttyóbb Lamboghinit, ami létezik. Az autó a normális életét Gallardóként kezdte, aztán megkaparintotta Bryce, aki fokozatosan átszabta úgy, hogy lehetőleg minél többen mérgesen felszisszenjenek, amikor meglátják.

    IMG 9742

    A szentségtörés a hátsó futómű átalakításával kezdődött, amit követett némi könnyítés, hiszen a Gallardo szinte összes hátsó burkolatát leszerelték. De itt nem álltak meg: teljesen egyedi a Lambo eleje, amit mostanában mégis inkább burkolatok nélkül használ a tulaj. Mivel így nincsenek bent a gyári fényszórók – az is kérdéses, hogy a helyük kiadja még egyáltalán, vagy sem –, ezért azokat univerzálisnak tűnő, téglalap alakúakkal helyettesítették.

    Az ajtókba is lukakat flexeltek, amiket végül plexivel fedtek be, de a beltérbe is került egy visszafogott, piros színű bukókeret. A felnikkel se szerettek volna szerénykedni, ezért bűdületesen széles, kovácsolt Govad darabokat dobtak fel arany színben, fekete peremmel. A szárny, a toldatok és a csupaszítás miatt a látvány sokkal közelebb áll egy baromi drága homokfutóhoz, mint egy Gallardóhoz.

    IMG 9741

    A tuningolt Gallardóknál már szinte alapnak számít a turbósítás, de itt ebben is van egy csavar: általában két turbót szoktak a V10-esre akasztani, itt viszont magát a V10-est se tartották meg. A helyére a Toyota Supra jól ismert sorhatos turbómotorja került, a 2JZ, amire egy gigantikus csigát akasztottak. Erre jön rá a legújabb agylövés, a cserkó a tahóság tejszínhabjának a tetején: egy utcai kuka méretű kipufogó, ami boldogan mered a levegőbe, ránézésre közel egy méter magasba. Polgárpukkasztó, az biztos.

    Forrás: yeagerbomb142

  • A Honda Design stúdiójában forgattak egy rövid videót a márka új, elektromos SUV-jának tervezési folyamatáról. A Prologue érkezését tavaly jelentették be, azóta egy fantáziarajzot is közzétettek, a mostani felvételeken pedig a háttérben, illetve vágóképeken mutatták meg az autó gyártásközeli részleteit. 

    A Prologue illeszkedni fog a Honda új dizájnnyelvezetébe, a formák a korábbiaknál jóval letisztultabbak, feszesek, ahogy az új CR-V és az új Civic esetén. Az elektromos hajtás miatt nagyobb szabadságot élveznek a tervezők, nem kell a dizájnba kalkulálni a belső égésű motort, így a Prologue is a szokásosnál nagyobb tengelytávval és rövidebb túlnyúlásokkal érkezik majd.

    prologue

    Az autó a General Motorsszal közösen készül, és az Ultium platformra épül majd, a gyártás 2024-ben indulhat meg.

  • A Mindszenti Veteránjármű Egyesület tagjai már ismerősek lehetnek a Totalcar-olvasóknak, különösen azoknak, akik a Parkoló Parádékat is látogatják. A veterános-autóztatós PP-n is kiállítottak. Túri Ákos három veterán motorkerékpárt hozott el, tudjátok, ő az, akinek a piros Corollájáról is írtunk már. Szóval ez az egyesület szervezi évről évre Csongrád-Csanád egyik legnívósabb zenés, veteránautós rendezvényét, a Magyarock Napja és Veteránjármű Találkozót.

    MG 8593

    Idén július 30., szombat az időpont, a helyszín a mindszenti Szabadság tér. Az eseményen számos oldtimer autóval és motorral, traktorral és veterán tehergépkocsival is találkozhatnak az odalátogatók. Gyermekeknek ugrálóvárral, anyukáknak árnyékkal, az apukáknak pedig V8 dübörgéssel, majd 17 órától rock koncertekkel kedveskednek a szervezők.

    MG 8578

    Mindenkit szeretettel várnak, de a veterán jármű szépségversenyre csak 30 évnél idősebb gépek regisztrálhatnak. A zsűri szakmai értékelése és a közönség díjak kiosztása után veszi kezdetét a veterán felvonulás!


    A Mindszenti Veteránjármű Egyesület Facebook oldalát ide kattintva érhetitek el.

    Kövessétek Marcit a Facebookon!

  • A kényelmes, anatómiai szempontok szerint kialakított irodai szék aranyat ér, pláne ha valaki közel 8 órát ücsörög benne. A Mercedes sportrészlege, az AMG látta meg a piaci rést (amit korábban a Porsche és a Ferrari is kiaknázott már), és kínál mostantól saját márkás ülést. Nem is aprózzák el, a márka Performance ülésein alapuló Office Chair 39 kilogrammot nyom, az ára pedig 3500 euró (~1,4 millió forint).

    A fejtámla integrált, az oldaltámaszok - komolyabb oldalgyorsulások híján is - sportosan hangsúlyosak, de AMG jelvény és még a hárompontos biztonsági övnek kialakított lyukak is megvannak rajta. Az Artico műbőrt és Dinamica mikroszálas anyagot csak néhány piros varrás töri meg. Az ülések egyenesen az anyacég gyárából érkeznek, de a motoros ülésállításhoz szokott felsővezetőknek illúzióromboló lehet, hogy a különböző jellemzőket (támla, magasság, stb.) kézzel kell állítani.

    amgofficechair01
  • Ráduplázott a megengedett sebességre egy Audi sofőrje Zalában. A rendőrök a 7-es főúton traffipaxoltak, amikor bemérték 181 km/h-val - miközben a megengedett azon a szakaszon ennek a fele, 90 km/h volt.

    audi 8

    A mellékelt kép szerint egy Audi S4 Avantról van szó, a B8-as generációból. A sportkombi háromliteres, kompresszoros V6-osa 333 lóerőt tud, így nem kérdés, hogy nem okoz neki gondot utazósebességként tartani azt a tempót, amivel most elkapták. Más kérdés, hogy attól ez még nem lesz legális, és a forgalom többi közlekedője sem biztos, hogy megfelelően le tudja reagálni, ha hirtelen elhúz mellettük egy ilyen gyorshajtó.

    Forrás: police.hu

  • Dupla ráfutásos balesetet rögzített a Magyar Közút kamerája az M1-es autópályán. A felvételen ugyan nem látszik, de valamilyen oknál fogva lassítaniuk kellett az autósoknak a sztrádán, azonban nem mindenki tartott megfelelő követési távolságot, illetve nem feltétlenül reagáltak időben a történésekre, így két autós is utolérte az előtte haladót.

    A második balesetnél az is jól látszik, hogy a légzsákok kinyíltak, emellett pedig a műszaki mentés idején fennakadásokra is kellett számítani az érintett szakaszon. Noha a pontos körülményekről nem szól a beszámoló, a Közút arra kéri a közlekedőket, hogy mindig a forgalomra figyeljenek, és ne csak a közvetlenül előttünk haladókat, hanem a többi résztvevő mozgását is kísérjük figyelemmel, hogy időben tudjunk reagálni.

    rafutas

    A hozzászólók egyébként azt is felvetették, hiába tart valaki megfelelő és biztonságos követési távolságot, ha a többi autós abba a lyukba előszeretettel beszúr, így hirtelen töredékére csökkentve azt a hézagot.

    Forrás: Magyar Közút

  • Szoros a verseny a legtahóbb közlekedési kihágások terén, a büntetőfékezés mindenképpen erős pozíciót harcolt ki magának az évek során. De a cserbenhagyásnál nagyobb szemétséget is nehezen lehetne elképzelni: sérülést vagy kárt okoznak valakinek, majd magára hagyják, oldja meg, ahogy akarja. Csak néha éppen jó helyen van a kamera.

    A fenti reddites videón jól látszik, milyen gyorsan megtörténik a baj. Egy autó fordul meg az úttesten, de mivel a túloldalon parkolnak, be kell iktatni egy ipszilont. Közben a felhajtóról is tolat kifelé valaki, így várnia kell. A hátulról érkező rolleres gyerek kikerülné, aztán valamiért úgy dönt, átszeli keresztben az utat - ekkor ütközik neki egy SUV, a gyerek a földre kerül.

    cserben

    Nyilván a rolleres mozgása is erősen problémás, váratlan és kiszámíthatatlan volt ebben a helyzetben, de az autós viselkedésére nincs magyarázat. Szemmel láthatóan nagy gázadással elindult, hogy mihamarabb elhagyhassa a helyszínt.

    Forrás: Reddit

  • Szerencsére nem kizárólag balesetekről, kigyulladó autókról vagy fogalmatlan kreténekről számol be a Magyar Közút Instagramja. Most például egy szívmelengető - bár egyben szomorú - történetet osztottak meg.

    Éppen a Pusztamonostron-Jászárokszállás összekötő út felújítását megelőző előkészítő munkálatokat végezték a Közút munkatársai, amikor nyöszörgő hangokra lettek figyelmesek. Ennek forrása után kutatva egy kiskutyát találtak, mellette testvére sajnos már nem élt.

    kugyus

    A kutyust gyorsan árnyékba vitték, megitatták, majd az állatorvost is felkeresték. Mostantól az eb is a mérnökség kötelékébe tartozik. A névadásban a közösség segítségét kérik.

    Forrás: Magyar Közút

  • Naponta körülbelül 30-40 autót kérek le hivatásszerűen az ügyfélkapun keresztül elérhető JSZP rendszerből. A lekérés korlátlan számban ingyenes, csupán arra érdemes figyelni, hogy ne csináljuk túl gyorsan, különben a rendszer azt hiszi robotok vagyunk és kidob.

    Jó hír, hogy a JSZP-nek köszönhetően sokat tisztult a hazai használtautó-állomány és egyre kevesebb visszatekert paripával találkozom. Kirívó esetek azonban még mindig akadnak, ahogy most is. Egy 27 hazai tulajos, korábban külföldről importált Mercedes E 270 CDI adatainak lekérése közben bukkantam az alábbi EKG-ra. Aki megmondja, hogy összesen mennyi kilométert futott a főnök Merdzsó, vagy hányszor írták el a kilométerfutását, azt meghívom egy csokira.

    Kövesd Marcit Facebookon!

  • Nagyon sok ideig húzódott, mire a Lucid Air eljutott a gyártásig, de úgy tűnik, hogy lassan már Európa is kap belőle. Az Air egyébként még mindig az egyik legdurvább villanyautó a piacon: a legerősebb változata 1050 lóerős és 2,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, míg a 113 kWh-s akkujával elvileg 810 kilométeres hatótávra képes, miközben egy hatalmas luxusszedán.

    Screenshot 2022-07-20 at 12.47.56.png

    Nyilván sejthető, hogy egy ilyen autó nem olcsó: az említett változatért – a Grand Touring Performance-ért – 179 ezer dollárt, vagyis közel 70 millió forintot kérnek. Most egy ilyen csúcsváltozattal kapcsolatban merült fel egy fontos kérdés. Lehet vele fánkokat rajzolni a betonra?

    Egy ilyen kérdésnek érdemes utánajárni a gyakorlatban is, amit a Rich Rebuilds csapata meg is tett. A válasz nagyon egyszerű és talán várható is volt: tud, de még hogy. Külön groteszk az egészben, hogy teljesen hang nélkül készít irreális mennyiségű gumisfüstöt a látványosan túl erős Lucid Air.

    Forrás: Rich Rebuilds

  • Andy Warhol a pop-art ikonikus alakja, az autóiparral kapcsolatban leginkább az összemázolt BMW M1-esről ismert. Július 23-tól a Los Angeles-i Petersen Museumban állítják ki az automobil 100. születésnapjára, a Mercedes felkérésére készített, de félbehagyott kollekcióját.

    Warhol a magasművészet szintjére kívánta emelni a hétköznapi tárgyakat és árucikkeket. A Mercedes prémium termék lévén valamelyest persze "a mindennapok ikonográfiájának" inkább a határterületét jelenti, de mivel a populáris kultúra része, mégis illeszkedett Warhol munkájába. Életének utolsó, 80 darabosra tervezett sorozatából végül 36 szitanyomat és 13 rajz készült 8 különböző Mercedesről.

  • A képen egy hároméves Peugeot 3008 SUV karosszéria műanyagjai láthatók. Annyira minőségi anyagból készülnek, hogy néhány év és 12 ezer km után is hullára szürkülnek.

    292820521 1435161733597245 3725467203429905137 n

    Ezeket érdemes időnként leápolni valamivel, különben a  sok plasztik miatt komolyan lelakottnak tűnik az autó már egész fiatalon.

    292424924 935633013874579 7446981025041049080 n

    Műanyagápoló vagy bumper spray mellett próbálkozhattok hőlégfúvóval is, mert sok autón remekül működik (ufó-Civic), de érdemes előtte tesztet végezni egy kevésbé feltűnő, eldugodtabb felületen.

    290355154 450053513378118 8856148805232230549 n

    Kövesd Marcit a Facebookon!

  • A Ferrari Daytona SP3 kapcsán nem tűnik túlzónak, hogy szinte bármilyen autórajongót levesz a lábáról. Nyilván a 840 lóerős, 6,5 literes, V12-es Ferrari menettulajdonságai is embertelenek, de a külseje viszi igazán a show-t. Borítékolható, hogy egy így megrajzolt autó látványától sokak lábából kiszalad a vér.

    Forrás: Carscoops / Ferrari
    Forrás: Carscoops / Ferrari

    A Ferrarinál nem szokták ellazázni a szexi részletek kidolgozását és az SP3 is bővelkedik olyan részletekben, amikre órákig lehet nyálat csorgatni. Például ott vannak az első lámpák takaróelemei, amik amikor nyílnak és csukódnak, teljesen úgy néznek ki, mintha pislogna az autó. Ide kattintva találsz róla egy másik videót is.

    Sajnos ezt valószínűleg kevesen fogják tudni élőben is megtekinteni, hiszen a Daytona SP3 nem egy gyakori jószág: összesen 599 darabot gyártanak belőle. Az ára sem fog sokat segíteni azon, hogy mindenki ilyennel járjon az Aldiba, ugyanis nagyjából 2 millió eurót, vagyis körülbelül 800 millió forintot kérnek érte.

    Forrás: Top Gear, Carscoops

  • 13:00-kor kezdünk (plusz a csúszás), sztárvendégünk pedig Gyenis Máté, a versenymérnökök roninja, aki alapvetően túraautózásban utazik, de amióta szabadúszó, mindenféle pályaautózásban ott van, beleértve a különböző GT kategóriákat. Akik pedig kérdeznek és felháborodnak: PT, Gajdán Miki, Zombi. Itt tudod nézni: https://www.twitch.tv/totalcarhu

    egest
  • Az email, az üzenetküldő appok és a csomagküldő szolgáltatók nagyrészt kivégezték a hagyományos postai küldeményeket, legalábbis tegye fel a kezét, aki az elmúlt években feladott -nem hivatalos - levelet. Ezzel együtt a bélyegek is lassan kikopnak a közhasználatból, az United States Postal Service amerikai posta azonban forgalomba helyez egy olyan Forever Stamps sorozatot, ami a klasszikus póni autók előtt tiszteleg.

    Adtam fel magánlevelet/képeslapot az elmúlt két évben

    A sorozatban öt darab bélyeg készül, az autók a következők: egy 1969-es Mustang Boss 302, egy 1969 Chevy Camaro Z/28, egy 1969 AMC Javelin SST, egy 1970 Dodge Challenger R/T és egy 1967 Mercury Cougar XR-7 GT. A póni autók a hagyományos izomautóknál valamivel kisebbek voltak.

    Pony-Car-Stamps-1-of-1
  • Péntek délután borult lángokba egy büfékocsi Kaposváron, a Berzsenyi utcában. A tűzoltók kiérkezése előtt felrobbant két gázpalack a kocsiban, az oltás megkezdése után pedig még további kettő.

    Személyi sérülés nem történt, a tűzoltók rövid idő alatt eloltották a lángokat, ezzel megakadályozták a tűz átterjedését a közeli épületekre.

    Forrás: Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság

  • Kimi Räikkönen a napokban egy parkoló autóban hagyott kutyát vett észre Olaszországban, majd egy fagyis pohárban adott neki vizet. Az esetről videó is készült, amit a Twitteren osztott meg a felvétel készítője, Gino Rosato.

    A napon hagyott, lezárt autó utasterében akár tíz perc alatt is elviselhetetlen lehet a forróság. Nemrég részletesen is bemutattuk, miért veszélyes gyermeket és kisállatot hagyni a forró autóban.

    Kép: Gino Rosato
    Kép: Gino Rosato
  • A napokban nagyon felkapott lett az a felvétel, amin az látszik, ahogy az egyik irányba haladó autóknak zöldre vált a lámpája, de közben megindul a keresztirányú forgalom is. A dologból baleset lett, ugyanis egy Volkswagen nagy lendülettel indult meg, miután zöldre váltott a lámpája, a keresztben érkező villamos viszont elkaszálta oldalról.

    Screenshot 2022-07-15 at 15.57.45.png

    Többen arra gyanakodtak, hogy a kereszteződésben mindkét irányból zöld lehetett a lámpa a Bocskai út és a Fehérvári út kereszteződésében. Hogy tisztázzuk a helyzetet, felkerestük a BKK sajtóosztályát, hogy mit tudnak az esetről.

    Ők visszakeresték a kereszteződés lámpáinak naplóit, amikből állításuk szerint az derült ki, hogy azok rendeltetésszerűen működtek. A problémát szerintük az okozta, hogy a feltorlódott autók és a villamos még zöld jelzéskor behaladtak a kereszteződésbe, de közben a lámpa pirosra váltott. Ezek után a Bocskai úti lámpa zöldre váltott, a kereszteződésben ragadt autók és a villamos pedig még át szerettek volna jutni a kereszteződésen.

    Úgy tűnik, hogy azt sokaknak még mindig érdemes külön kiemelni, hogy abban az esetben, ha valaki előreláthatólag nem tud majd kihajtani a kereszteződésből, akkor ne hajtson be. Ez egyébként a KRESZ-ben is benne van.

    Forrás: BPiautósok és BKK

  • Nem mai, de annál szórakoztatóbb a videó, amiben egy Lamborghini Gallardóval szelik a havas tájat, méghozzá egy sípályán. A Reiter Engineering Lambójával Flachauban csapatják: a lapos, szemmel láthatóan nem erre való sportautó váratlanul jól mozog a hóban.

    Screenshot 2022-07-14 at 15.26.21.png

    A végeredményen jó eséllyel sokat segít az összkerékhajtás, és vélhetően a gumik se sima nyárik. A mutatvány egyébként annyira szórakoztatónak tűnik, mint nagyon kevés más, amit sípályán lehet csinálni.

    Az 1994-ben alapított Reiter Engineering egyébként nem kispályás cég: olyan jelentős versenysorozatokhoz építettek autókat, mint például a FIA GT vagy FIA GT3. Főleg különböző Lambirghinik átépítésére szakosodtak, de volt olyan is, hogy kitekintettek a KTM X-Bow irányába is.

    Forrás: Reiter Engineering

  • ... mert akár ilyenekkel is találkozhatunk. A rágcsálók különleges kapcsolatot ápolnak az autókkal, komoly szakirodalommal rendelkezünk róluk. Itt a bő húsz kiló fenyőtobozt a motortérbe gyűjtő mókusról, itt pedig a 70 kiló diót egy Chevy orrába halmozó társáról írtunk.

    Most Balló Marci kollégánk lőtt pár képet saját tapasztalatáról. Súlyadatot nem kaptunk tőle, nem tűnik kereskedelmi mennyiségnek.

    További képekért és autókereskedői pillanatokért kövesd Marcit a Facebookon!

  • Dél-Ázsiában nem számít ritkaságnak a szállítható személyek számának túllépése, gyakran egy-egy nagyobb család utazik egy alapvetően egyszemélyesnek szánt robogón. A riksa (vagy tuk-tuk) gyárilag 3-6 személyre volt tervezve, de a tíz utas sem kirívó. A 27 utas viszont igen, a lenti videón látható telítettséget a rendőrség sem tolerálta már.

    Gyerekekkel és öregekkel persze könnyű sűrűn megrakni a járművet, de a 27 így is komoly szám. Az eset az Uttar Pradesh-ban található Fatehpurban történt, amikor a riksát gyorshajtásért ki akarták inteni a forgalomból. Valószínűleg a sofőr érezte a bajt, ezért továbbhajtott, de rövidesen utolérték, később pedig gyorshajtásért és a túl sok utas miatt le is foglalták a járművet.

    riksa

    Érdekesség: bár a riksa mára szinte India szimbóluma, maga a szó japán eredetű: jin riki sha, (人力車), azaz emberi erő hajtotta kocsi; Indiába a 19. században került kínai közvetítéssel.
    Érdekesség #2: a riksa nem is olyan olcsó, mint hisszük, árban a busz és a taxi közé szokott esni.

  • Russ Stover 23 évet és 200 ezer dollárt fektetett az 1964-es Mercury Cometjébe, ami egyedi karosszériát, ültetett futóművet és egy 10 literes, feltöltős Chevy big blockot jelent, utóbbit 1300 lóerővel. Mindez ideális alap egy profi Youtube-videóhoz.

    A tesztút alatt az első hiba a szokatlan, 2200-as fordulaton megszoruló gázpedál volt, a második pedig az, hogy utoljára 17 éve nyúltak a fékekhez: alulméretezettek voltak, a fékfolyadék pedig elöregedett, Stoverék szerint a szagát is lehetett érezni. A harmadik hiba, hogy normál fék híján az ember még mindig nyúlhatott volna a kézifékhez, de az átalakított Cometben ilyen nem volt: nemrég rendelték meg hozzá a nagyobb fékekkel együtt.

    1300HP-Mercury-Comet-BRAKE-FAILURE-CRASH-7-8-screenshot

    Mivel a délutáni forgalomban minden sáv foglalt volt, fék híján az autó egy Honda Odyssey hátuljában állt meg - nagyjából 70 km/h-ról. Hogy a meglévő négypontos övet sem használták rendeltetésszerűen, már csak hab volt a tortán, a youtuber a fém műszerfalat fejelte le, Stover pedig a könyökét törte a balesetben - a Honda utasai nem sérültek komolyabban.

  • A Honda is közzétett egy születésnapi videót az egyik legfontosabb modellje, a Civic 50. születésnapja alkalmából. 

    A videóban végigzongorázzák a fél évszázad alatt futott tizenegy generációt, és a CVCC-hez és VTEC-hez hasonló mérföldköveket; a japanesenostalgiccar pedig Civic-prototípusokról készült vázlatrajzokból szedett össze egy nagyobb adagot. Ha érdekel, mi alapozta meg a típus sikerét, ide kattintva olvashatod az első, 1972 július 11-én debütált Civic születésének sztoriját.

    civic50