Az alábbi képet egy olvasónktól, Petitől kaptuk a Facebookon. Egy Heves megyei település mellékutcájában lőtte, és elsőre rácsodálkozott, el is bizonytalanodott, hogy a betongyűrűk mennyire számítanak bevett megoldásnak a forgalom lassítására. Bár én is elég sokat vezetek, ilyennel valahogy még nem találkoztam, és őszintén szólva hamarabb tippeltem volna, hogy valamilyen munkálatok miatt pakolták le a betonelemeket, a táblákat pedig figyelemfelkeltésből pattintották fel rájuk.
Pár nap múlva aztán egészen véletlenül én is arra autóztam, és az első meglepődés után összeraktam fejben, hogy pont erről a szakaszról volt szó a levélben. Mivel a gyűrűkbe virágot is ültettek, rögtön kizártam azt az eshetőséget, hogy ez csupán néhány ideiglenesen letárolt kútgyűrű lenne. Mindent a köz szolgálatáért, megkérdeztem hát külső szerzőnket, a "civilben" oktatóként is tevékenykedő Dórát.
Mint kiderült, szégyenszemre én voltam tájékozatlan alternatív fekvőrendőrök (állórendőrök??? höhöhö) témájában. Az ilyen betonelemeket ugyanis viszonylag sokfelé használják forgalomlassításra olyan zónákban, ahol erre szükség van. Találkozhatunk vele Csömörön, Érden, a 16. kerületben, vagy éppen Szilvásváradon. Sőt, ha rendesen ki van táblázva, akár még jobb is lehet, mint a klasszikus fekvőrendőr, nem bántja a futóművet, és nem reccsenti meg a kocsi alját. Jó, mondjuk a kasznin csúnya nyomot hagy, és hangos is, ha elbambulunk.
Közben a szerkesztőségben is említették példaként Érdet, meg a Hajógyári-szigetet (és bakker, tényleg, ott már láttam is ilyet). Szentkuti kollégának pedig valaki mesélte, hogy egy ismerősének a macskájának a szobatársa kifejezetten élvezi ezeket lefűzni MX-5-össel, az állítható futómű finomhangolásánál pedig kiváló viszonyítási alapot ad.
Szóval ez van, ne csak rutinból nyomjátok, figyeljétek a táblákat is, mert a jól ismert szakaszokon is nőhetnek ki akadályok a földből.