8 takarékos utazóautó nyaraláshoz, 3 millióig

2023.06.11. 12:37 Módosítva: 2023.06.11. 13:03

Adott a feladat, nyaralni kell menni. Férjen be a család, a nagymama, a kutya és a csomagok, valamint fogyasszon keveset. Sajnos minden nem fog beférni, arra ott vannak az egyterűek, de a család és a csomagok résznek talán a most felhozott nyolc autó is megfelel. Listánkban prémiumok sem szerepelnek, hiszen most takarékos, olcsó és minél fiatalabb járművekre vadászunk.

A kérdést két oldalról is meg lehet közelíteni: Fogyasszon minél kevesebbet, nem baj, ha picit kisebb vagy nem baj, ha kicsit többet zabál, de több minden belefér és ha odalép neki az ember akkor megy – nyilván a realitás határain belül. Listánk kétliteresei inkább a második, míg az 1.6-os és 1.5-ös dízelek inkább az első vonalat képviselik. A fogyasztási adatok a spritmonitor.de felhasználói által begyűjtött valós fogyasztási adatok átlagát jelentik. 

Toyota Avensis 2.0 D-4D - Második és Harmadik generáció

Spritmonitor átlag: 6,26 l/100km

A Toyota Avensisből két generáció is elérhető a 2-3 milliós árkategóriában. Az újabból értelemszerűen a többet futott, „sarjabb” példányok állnak meg ennyiért a régebbiek közül viszont ez a kínálat teteje. A 2.0 D-4D motor a maga 126 lóerejével nem tépi le senki fejét, de magabiztosan mozgatja a testes kasznit. Bármennyire is hívogatónak tűnik a 2.2-es D-4D a maga 177 lóerejével, azt érdemes messziről elkerülni, hiszen a Toyota egyik legrosszabb hírben álló motorjáról beszélünk. 

A 3. generációs Avensisbe nem nehéz belelátni elődjét. - Fotó: Lendvai Zsolt/Totalcar
A 3. generációs Avensisbe nem nehéz belelátni elődjét. - Fotó: Lendvai Zsolt/Totalcar

VW Passat 2.0 CR TDI - B6 és B7

Spritmonitor átlag: 6,42 l/100km

Volt némi hurrogás, amikor a legendás 1.9 TDI-t a Volkswagen lecserélte először az 1.9-es nagynyomású befecskendezős PD, majd a más gyártók által akkorra már évek óta használt közös nyomcsöves CR motorokra. Bár a kétliteres CR-t is volt, aki szidta, alapvetően siker lett, hiszen erősebb és megbízhatóbb volt a PD motoroknál, fogyasztásra pedig hasonló értékeket produkált.

A B6-os Passat formatervében és műszaki tartalmában is nagy előrelépésnek számított az előző sokáig toldozgatott B5-öshöz képest. - Fotó: Hlács Zoltán/Totalcar
A B6-os Passat formatervében és műszaki tartalmában is nagy előrelépésnek számított az előző sokáig toldozgatott B5-öshöz képest. - Fotó: Hlács Zoltán/Totalcar

Ford Mondeo 2.0 TDCI - Mark 4

Spritmonitor átlag: 6,68 l/100km

A 4-es Mondeo a használtpiac egyik nagy kedvence, alapvetően egy megbízható, tágas családi autó, inkább kombi, mintsem szedán karosszériával. A kétliteres dízelmotorja a franciáktól érkezik, különösebb megbízhatósági problémákat nem vet fel, erős, nyomatékos. A használtpiacon rengeteg példányba már belerakták a földön található összes kilométert, így nehéz megkímélt példányhoz jutni.

Egy kisebb modellfrissítéssel megjelentek a LED-es menetfények a Mondeon. - Fotó: Bende Tibor/Totalcar
Egy kisebb modellfrissítéssel megjelentek a LED-es menetfények a Mondeon. - Fotó: Bende Tibor/Totalcar

Citroen C5 2.0 HDI - Második generáció

Spritmonitor átlag: 6,32 l/100km

A C5 motorikusan a Mondeo rokona. Pont ugyanaz a motor, így hasonló a fogyasztás és hasonlóak a menettulajdonságok is. A hidropneumatikus felfüggesztése miatt számít igazi kuriózumnak, ami karbantartási szempontból lehet, hogy egy nyűg, de a menetkomfort miatt -pláne a magyar utakon – hatványozottan megérheti.

A képen az erősebb, de többet is fogyasztó V6 HDI - Fotó: Papp Tibor/Totalcar
A képen az erősebb, de többet is fogyasztó V6 HDI - Fotó: Papp Tibor/Totalcar

Skoda Octavia 1.6 CR TDI - Második és Harmadik generáció

Spritmonitor átlag: 5,54 l/100km

Az a mondás járja, hogy az 1.6 CR TDI a modern kor 1.9 TDI-je. Ez se fogja letépni senkinek a fejét sem, de alapvetően komolyabb gond nélkül elvégzi a dolgát és közben tényleg alig fogyaszt valamit. Az Octaviából szintén a generációváltás környékén találjuk magunkat, itt is érvényes a régebbi jobb álllapotú és a lehasznált újabb modellekre vonatkozó általánosítás.

A harmadik generációs CR TDI Octaviáról ősszel videotesztet is készítettünk - Fotó: Jakusovszky Kristóf/Totalcar
A harmadik generációs CR TDI Octaviáról ősszel videotesztet is készítettünk - Fotó: Jakusovszky Kristóf/Totalcar

Renault Fluence 1.5 dCi 

Spritmonitor átlag: 5,26 l/100km

A Fluence listánk talán egyik legpuritánabb darabja, talán még az Octaviánál is flottásabb attitűddel. A Fluenceből nincs kombi, nem tartalmaz eget rengető műszaki megoldásokat, csupán listánk legtakarékosabb és egyik legmegbízhatóbb motorját. 

A Renault Fluence listánk legkevesebbet fogyasztó tagja - Fotó: Macsuga János/Totalcar
A Renault Fluence listánk legkevesebbet fogyasztó tagja - Fotó: Macsuga János/Totalcar

Peugeot 508/ 508 SW 2.0 HDI - Első generáció

Spritmonitor átlag: 5,83 l/100km

Az 508 a Citroen C5 közeli rokona annak hidropneumatikus felfüggesztése nélkül. Igazi tágas családi, aki pakolna is bele, az kombit keressen, úgyis inkább azokat vették annak idején. Kapható az 508 1.6-os kisdízellel is, de annak már kisebb nehézségeket okoz egy ekkora kaszni mozgatása, annyival pedig nem fogyaszt kevesebbet, hogy megérje az ezzel járó extra nyűgöt.

Peugeot 508 a korábban említett B7-es Passat társaságában 2011-es összehasonlító tesztünkből - Fotó: Papp Tibor/Totalcar
Peugeot 508 a korábban említett B7-es Passat társaságában 2011-es összehasonlító tesztünkből - Fotó: Papp Tibor/Totalcar

Kia CEE’D/ CEE'D SW 1.6 CRDi - Első és Második generáció

Spritmonitor átlag: 5,91 l/100km

A CEE’D-ből szintén a generációváltás modelljeiből találunk mutatósabb darabokat 3 millió forint környékén. Méreteit tekintve a Fluence-szel és az Octaviával sorolható egy kategóriába, így az 1.6-os dízelmotornak nem okoz különösebb gondot a tágas, de valamivel kisebb méretű kaszni mozgatása. Nagy baja nem szokott lenni, megbízható koreai motor ez.

Az első generációs Kia Ceed - Fotó: Csikós Zsolt/Totalcar
Az első generációs Kia Ceed - Fotó: Csikós Zsolt/Totalcar

Te melyiket vennéd? Szavazd meg alább:

Milyen utazós családit vennél?