Már rég fájt ennyire
Jeremy Scott állítólag menő divattervező, elnézést, de nem tartozik a profilunkba. Esetünkben talán jobb is lenne, ha továbbra sem nyúlna autókhoz. Sőt, még Smartokhoz sem.
Az szinte biztos, hogy az autós sajtó sikolya hamar bejárja a földkerekséget, és ha így nézzük, nem is volt annyira haszontalan húzás rábízni ennek a limitált szériának a megtervezését az excentrikus művészre. Jeremy Scott rajongói és megrendelői közé tartozik Lady Gaga, Madonna, Björk és Rihanna. Ruháin, pólóin, és cipőin visszatérő motívum a szárny, és most kiderült, hogy az autón is. Szegény Smart Tridion cellája ugyanis két kisebb szárnyat kapott. Hát ez így néz ki, kábé mint Merkur túlméretes lábbelije, amely egyébként megfelel a közúti forgalomba helyezés követelményeinek, mivel az ENSZ EGB egyetlen előírása sem tiltja angyalszárnyak viselését.
Ahogy a Mercedes fogalmaz, ez egy extrém limitált széria lesz, vagyis ők is tisztában vannak azzal, hogy nehéz lenne benépesíteni ilyen Smartokkal a nagyvárosok utcáit. Nem is adtak meg gyártási tervszámot. Egyébként a kocsi utastere is kapott Jeremytől, például steppelt fehér bőrt, meg aláírást a szőnyegre. Ha nem lennének a négypontos övek, az egész úgy nézne ki, mint egy jól szituált kupleráj, tehát csöppet sem biztos, hogy elmarad a siker. Pláne Kínában, ahol számunkra amúgy is kicsit furcsa az emberek ízlése.
A felnijeit a Brabustól kapja a szárnyas töpörtyű, sőt, maga az autó is a Brabusnál készül. Háromféle motorvariánsa lesz, az alap 55 vagy az erősebb, 65 kilowattos villanymotoros verzión kívül az ezres, háromhengeres, 75 kilowattos (102 LE) benzines. A Smart forjeremy árai 33 és 40 ezer euró között alakulnak. Persze fintoroghatunk mi, valójában pont ez lehetett a Daimler marketingeseinek a célja: ez az az autó, amiről biztosan megemlékezik a sajtó, ergo hírverést csap a Smartnak. Magunk közt szólva, a Fortwo esetében tényleg elég magasan van az ingerküszöbünk, de Jeremy megugrotta a szintet. Gratulálunk.