Az autók egyes generációi között nem sok különbség szokott lenni, egy-két tizedmásodperc itt, néhány lóerő ott, de a Bugattinál ugye természetszerűleg nagyobb minden. Míg a Veyron 1001 lóerő és 1888 kiló, a Chiron már 1479 lóerő és 1996 kiló. Ez így nem mond sokat, úgyhogy ha égsz a vágytól, hogy fizikai valójában lásd a differenciát, hát tessék:
A youtuber ripacs, a különbség emberes, de a cím legalább találó: "Hogyan alázz meg egy Bugatti-tulajt? Egy gyorsabb Bugattival".
Rengeteg videó kering a neten, amikben a vontató valószerűtlennek tűnik a vontatmányhoz képest. Sok ilyen videó alanyai tuningolt pickupok, amikkel sok esetben kamionokat húznak ki a bajból.
De mi van olyankor, amikor úgy akad el a nyergesvontató és a nagypót a meredek emelkedő szűk kanyarjában, hogy megkerülni még gyalog se olyan egyszerű? Ilyenkor jól jön, ha a környéken van egy nem csak látvány szempontjából tuningolt Dodge Ram.
A videón jól látszik, hogy a tulaj komolyan gondolta a terepjáróképesség fejlesztését és se az emelés, se a hatalmas gumik nem dísznek vannak: a Dodge úgy mássza meg félig a nagypótot, félig az útban lévő földkupacot, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga.
Bónusz, hogy mindezek után nem csak simán elhajt, mint aki jól végezte dolgát, hanem még fel is húzza az emelkedőn a komplett szerelvényt. A tény alapján, hogy a vontatás is viszonylag könnyen ment, úgy sejtjük, hogy a motor is nagyon messze van a gyárias állapottól.
Akit érdekel a drift, valószínűleg hallott már Ryan Tuerck-ről. Azon túl, hogy egy tehetséges és eredményes pilóta, aki jelenleg a műfaj királykategóriájában, a Formula Driftben versenyez, szokása elég elvetemült autókkal rajthoz állni: a jelenlegi versenyautója például egy Corolla hatchback, ami természetesen leginkább a külsejében hasonlít a polgári verzióra.
Úgy tűnik, hogy a következő autója se lesz szokványos darab. Az alapot egy új Supra adja, amit teljesen átszabtak: hatalmas szélesítések, teljesen egyedi futómű és mindenhol megerősített elemek kerültem bele, illetve rá. Ez a drift versenyautóknál teljesen normális, sőt, elkerülhetetlen dolog, ami viszont kiemeli ezt a Suprát a többi közül, az a motor.
Az autó orrába egy Judd V10 került, ami 11 ezres fordulatra képes és olyan elképesztő hangorkánt tol ki magából, hogy a mai Forma-1-es autóknak valószínűleg azonnal sírni támad kedve. Bár külön nem említik, a teljesítményből és a hengerszámból arra lehet következtetni, hogy a motor valószínűleg Judd GV4 típusú. Ez számszerűsítve ennyit tesz, hogy a 4 literes V10-es nagyjából 730-750 lóerő és 450-510 newtonméter nyomaték leadására képes. Már ezek alapján borítékolható, hogy a versenyeken is óriási show-t fog csinálni majd az elmebetegen üvöltő Supra.
Japánban a kei car kategória néha furcsán aranyos járműveket termel ki. Ilyen a Daihatsu Midget is, ami egy kicsit mopedautó-szerű, a kei carokhoz képest is szűk pickup. Mint ahogy a műfaj többi képviselőjéből se, a Midgetből se jutott sok Japánon kívülre.
Egy ilyen Daihatsu már alapesetben is egy nagyon feltűnő jelenség, hát még akkor, ha nyergesvontatóvá alakítják. A Midget hátsó tengelyére dupla kerekeket szereltek, a nyereg pedig a plató helyére került. Sőt, még kicsit komikusan kinéző, a rendes méretű nyerges vontatók szellemiségét idéző, függőleges kipufogókat is felszereltek rá.
De az igazi hab a tortán nem is a vontató, hanem az a tény, hogy egy méretben hozzá hasonló, szintén rendkívül ritka Messerschmitt KR200-at, vagyis Kabinrollert húz maga után, egy egyedi tréleren. Érdemes megfigyelni a tréler végét, amin három rámpa is van, tehát valószínűleg kimondottan a háromkerekű Messerschmitt számára készült. Ami szinte biztos: sokkal érdekesebb és aranyosabb vontató-vontatmány páros ritkán jön szembe.
Még tavaly nyáron tűnt el a 81-es útról egy fémszerkezethez csavarozott, bádoglemezre nyomtatott ál-rendőrautó. A 20 éves elkövető ezt először letörte a helyéről, majd a furgonjával a nagyapja kertjébe vitte, ahol később a rendőrök megtalálták. A lopás kárértékét 223 750 forintban állapították meg. A Győri Járási Ügyészség karácsony előtt hozott határozatot, a tolvajt közvetítői eljárásra küldték (úgynevezett elterelésre), amely ha sikeres lesz, megszüntetik az eljárást.
A képek alapján nem derülne ki, de ez az Aventador Roadster egy 9. generációs (FB) Civicen alapul, egyedül az autó műszerfala árulkodik a japán eredetről. A munka a körülmények - egy ócskának tűnő indiai garázsban készült - ellenére teljesen korrekt replika lett, de a méretarányok, a meglévő hátsó ülések és a kerekek azért árulkodnak. Meglepő módon még a tetőt nyitó mechanizmus és a felfelé nyílő, Lambó-stílusú ajtók is működnek.
A Shri Kabir Motors cégére alatt mutatták be az autót, ez alapján az indiai Madhya Pradesh-ben található Indore városában követték el az átépítést.
A Bugatti Chiron a végsebességverseny egyik dobogósa, és néhány teszt-, versenypálya és kifutópálya kivételével egyetlen hely van, ahol legálisan meg lehet közelíteni. Egy Bugatti-tulajdonos, Radim Passer az Autobahn egy Wittenburg melletti szakaszán próbálkozott, és nem is először: hat éve már meghaladta a 400 km/h-ás álomhatárt egy Veyronnal.
Hogy minél kisebb legyen a forgalom, Passer reggel hajtott fel az autópályára, és a bő 10 km-es szakaszon meg is közelítette az autó 420-as végsebességét, 414 km/h lett a vége - igaz, csak az autó órája szerint, tehát valószínű, hogy a valóságban ennél valamivel lassabban ment.
Forralt bor és évvégi szabadságolás mellé ajánljuk az évszakhoz és időjáráshoz illő videót, amiben az Audi-Lancia párharcé a főszerep:
A felvételek az 1984-es szezonból vannak, ahol Blomqvist, Mikkola és Vatanen szintű legendák vonulnak fel a havon, köztük az Audi Sportnál éppen bemutatkozó Walter Röhrl is feltűnik.
Messzemenő következtetéseket nem lehet levonni belőle, de szórakozásnak nem rossz a kötélhúzás. Lehet például fogadni, hogy a nehezebb (2413 kg) és gyengébb (330 lóerő, 540 Nm) Bronco Badlands vagy a könnyebb (2283 kg) és erősebb (395 lóerő, 550 Nm) Defender P400 húzza el a másikat.
További különbség, hogy a Ford 10 sebességes, a Land Rover pedig 8 sebességes automatával van szerelve, de ahogy terepen mindig, sajnos itt is a gumik döntik el a meccset.
Bár ma már karácsony másnapja van, így a legtöbb otthonban teljes pompájában díszeleg a szép fenyő, odáig valahogy el is kellett azt juttatni. Van, aki a raktérben, van, aki tetőcsomagtartón teszi ezt, utóbbi kétségkívül látványosabb, pláne ha a faszállító jármű is különleges. A Hennessey-nél pedig akad ilyesmi.
Idén egyszer már megpróbálkoztak egy Porsche 911 Turbo S-szel, de úgy tűnik, nem voltak teljesen elégedettek az eredménnyel, ezért újra nekifutottak. Csakhogy most egy Audi RS6-ot választottak – talán közelebb is áll a karácsony szelleméhez egy családi autó. Az Audi sportkombijával végül megfutották a 294 km/h-t, a Porsche csak óvatos 281-et tudott. Egyúttal a 2019-es rekordot is megjavították, akkor 291 km/órás tempóval száguldott a Jeep Grand Cherokee Trackhawk ezer lóerősre hergelt változata.
Amúgy persze az RS6 sem volt teljesen gyári. John Hennessey feleségének a kocsijáról van szó, amely az eredeti 600 lóerő helyett úgy 800-at teljesít.
Európa sok országában manapság is népszerűek a hegyi felfutó versenyek, amiket a háború elött amúgy még Budapest utcáin is rendeztek. Októberben tartották a FIA Hegyi Felfutó Mesterek Kupáját Portugáliában, ahol az olasz kategóriabajnok, Alessandro Gabrielli ötödik lett a csoportjában, de jó ég, hát mivel?! Az alaposan átépített és felmatricázott karbonszálas kaszniban még pont felismerhető az Alfa Romeo 4C alakja, de azért több ponton módosította a testet jegyző Picchio SPA. Az utcán is könnyűnek számító középmotoros sportkocsi így csak 820 kiló versenyváltozatban, részben azért, mert mindössze kétliteres, négyhengeres motor hajtja.
Ez alapján azt hihetnénk, finoman tuningolták csak a gyárihoz képest, de nem: az AER ( Advanced Engine Research) által fejlesztett középmotor több, mint 700 lóerős. Hogy miként szól, és hogy repít egy ilyen gép? A portugál futamról frissen kiadott videóból elég érzékletesen kiderül.
Csillog a Porsche, villog a GT-R, fénylik az M3, de a karácsonyi menet ékessége mégis Carthrottle Alex MX-5-öse - feldíszített fenyőfával az anyósülésben. Íme néhány kedves, angol autóbuzi, akik megmutatták 4 éve, hogy kell a karácsonyi autós találkozó műfaját kimaxolni:
Az E46 M3-at sokan a valaha készült legjobb M-es BMW-nek tartják. A huszonegy éves modell számait már jócskán meghaladták az újabb modellek: 343 lóerő és az 5 másodperc körül százas sprint még ma is becsületes, de már olyan letaglózó adatok. Gondoljunk csak arra, hogy a közvetlen utódjának számító M4 már 500 lóerő fölött jár.
Az alapmodellként is csodás E46 M3 leghegyesebb verziója a CSL volt, ahol a frenetikus S54-es blokkból kisajtoltak ugyan még 17 extra lóerőt, de a lényege mégis egészen más volt. A CSL attól volt fantasztikus, hogy elvettek belőle: 110 kilóval könnyebb az alapmodellnél. A tető karbonból készült, vékonyabb üvegek kerültek bele, illetve a belsőből is kidobtak mindent, ami nem feltétlenül szükséges. A futómű se maradt érintetlen: keményebb gátlók, más rugók és nagyobb fék került bele, a CSL-hez készült felnikre pedig Michelin Pilot Sport Cup semislick gumikat húztak.
A végeredmény egy hegyes, versenypályás használatra fokozottan alkalmas célgép lett, amiből mindössze 1383 darab készült. Most az egyik ilyen ritkaság került a mérőpadra. A csodás, hengerenkénti pillangószelepes, 3,2 literes, soros hathengeres motor még mindig elképesztően szól és a számai se kevésbé jók: a gyári 360 lóerőből az összes megmaradt.
A Pontiac Firebird Trans Amre épülő Knight Industries Two Thousandből, azaz KITT-ből rengeteg replika készült az eredeti Knight Rider óta eltelt évtizedek folyamán, de az egyik, talán leghitelesebb közülük Németországban készült: az autó angolul és németül is képes beszélni és alapvető parancsokat is végrehajt.
A készítője a sorozat eredeti és német szinkronszínészeitől is kapott hangmintákat, ezeket használta fel az építés során, de a kitthappens.de-ért is ő felelős.
Egy videóüzenetben maga David Hasselhoff is gratulált a projekthez. Az autót sok év használat után hirdette meg a tulajdonos, 78 ezer euróért (28 millió forint) kelt el.
Nagytőkés idillt festett meg a Lamborghini karácsonyi üdvözlet gyanánt. Egyetlen fiúgyermeket ül körbe a család, ő kapja a minden jót, a szeretetet, az örökséget: nagypapától gördeszka, apától egy Stratocasterre hajazó, de amúgy Rocktile Sphere Junior kölyökgitár, Phil bácsitól pedig egy rejtélyes távirányító, ami vagy a ház előtt álló Huracán Evót irányítja vagy magát Phil bácsit.
Az 5,2 literes 640 lóerős V10-es biztos képes kiváltani a reklámban emlegetett váratlan érzéseket, a matt Rosso Mars szín is bizserget, apa mégsem örül, hogy a dandy öcs felelőtlen vezetésre ösztönzi a gyermekét.
Defektet kapsz az Impreza WRX STI-ddel, de nincs nálad pótkerék. Semmi gond, van a környéken olyan, aki segítőkészen felajánlja, hogy odaadja az övét. Látszólag minden stimmel: megfelelő az osztókör, felmegy a helyére a kerék, meg különben is egy Subaruról származik. Mégis mi baj történhet?
Galéria: Ezért ne kérj kölcsön pótkereket az Imprezádhoz
Például az, hogy a WRX STI más dimenziókkal rendelkezik, mint a többi Impreza. Egy szerelőhöz gurult be ez a tanácstalan Imprezás srác is, hogy valami nem oké a kölcsön-pótkerékkel. Levétel után kiderült, hogy a nem oké egy kicsit enyhe kifejezés. A WRX STI hatalmas féknyergébe beleért a mérethelytelen mankókerék, fém és fém súrlódott. A végeredményt könnyű kitalálni: a féknyereg külső fele a felismerhetetlenségig darálódott, így a nagyjából ezer dolláros alkatrész erőltetett menetben jutott el az életciklusa végére.
Galéria: Ezért ne kérj kölcsön pótkereket az Imprezádhoz
Arra mondjuk kíváncsiak lennénk, hogy mindez az első méterek után miért nem tűnt fel a Subaru tulajának, mert valószínűleg jelentős ellenállás és komolyabb hanghatások is kísérhették a gyorsított ütemű nyereg-koptatást. Tanulság: ne kérj kölcsön pótkereket, vagy ha mégis, győződj meg róla, hogy az tényleg jó az autódra.
A Ferrarinál nagy kultusza van a gated shifternek, vagyis a nyitott váltókulisszának. A váltókar egy fém keretben halad és egészen egyedi élmény használni. Nem mellesleg csodásan kinéző megoldás.
Úgy tűnik, hogy valaki megirigyelte a dolgot, de nem egy normál, lakossági autóból hiányzott neki, hanem a bringájáról. Az egyedi, tízsebességes mini váltót egy lelkes youtuber, Ryoichi Inoue tervezte és el is készítette otthon.
A kar nem valami kacifántos, bovdenes megoldáson keresztül vált, ugyanis a váltó is elektromos, így a karnak csak jelet kell küldenie. A váltókar alatt egy Playstation kontrollerből származó joystick érzékeli a kar pozícióját. A kész mű egyébként tökéletesen üzemel és biztos egyedi élmény használni.
Az új Land Rover Defender egy friss típus és nem is kimondottan olcsó. A használtpiac se telt még meg hetedik tulajos, négyszázezer kilométerről visszatekert, leélt példányokkal, így aki olcsón venne Defendert, nehéz dolga van. Most azonban mégis feltűnt egy példány, ami mindössze 500 mérföldet futott, mégis gazdasági totálkárnak minősül a javítása.
Galéria: Ez a Defender máris roncs, pedig szinte új
Ha az autó jobb oldalát nézzük, teljesen érthetetlennek tűnik a dolog, viszont balról már más a helyzet. Az új Land Rover elég szerencsétlenül sérült: a bal futómű kompletten kiszakadt a helyéről, a sárvédőnek is annyi és bónuszként az ajtó is kapott. A képek alapján nem derül ki, de lehet, hogy a nyúlvány is sérült. Ami biztos, hogy zsebbe nyúlós felújításnak néz elébe, aki bevállalja, hogy talpra állítja az autót.
Minden autógyártó köszönti valahogy az ünnepeket: a Morgan pl. fenyőt szállít, a BMW meg celebeket. A videó főszereplője nyilván az Oscar-, Golden Globe- és BAFTA-díjas Christoph Waltz és a BMW új elektromos zászlóshajója, de egy cameo erejéig Alexa Chung divattervező és a supercarblondie nevű vlogger is feltűnik.
Tegye fel a kezét, aki érti a koncepciót. Mi még küzdünk, de legjobb, ha a karácsonyi bulit és a mikulás-sapkás figurát behelyettesítjük a BMW-k új formanyelvével. Nem csoda, hogy Waltz menekülés közben az 507-es mögé bújik.
A villanyautó témában eddig kivárásra játszó Toyota múlt héten ledobta a textilt: egy halom elektromos koncepciót mutattak be, amelyek között vannak ismeretlenek és meglévő típusok továbbgondolásai, kíváncsian várjuk, mennyire lesznek versenyképesek.
Mindenesetre attól, hogy a márka tekintetét a jövőre függeszti, a jelek szerint a humora a közelmúltban maradt: a MicroBox nevű koncepcióautó elejére tenyérnyi QR-kódot kasíroztak, de zaftos szivárogtatás vagy kémfotók helyett egy youtube-linkre dob az QR-olvasó: az előadó Rick Astley.
Igazából nehéz eldönteni, hogy cringe, vagy egyszerűen annyira meta, hogy már nem cringe (nem baj, ha nem értetted ezt a mondatot). Mindenesetre szép találat a Drive-tól.
Burjánzanak az autós Youtube-csatornák, sokuk merít a műfajba elöljáró Top Gear ars poeticájából. Néhány túl sokat is, mert míg a pallérozottabbja csak versenypályán vigéckedik vagy legalább kitakarja a kilométerórát, a Vehicle Villains két tagja, David Murray és Timur Khayrov simán közzétette, amint gorillamód ordibálva léptet végig e walesi tartományon (az "Evo Háromszög" útjain) - előbbi 186 km/h-s maximumot ért el a 718 Boxterével, utóbbi pedig 169-et a 911 GT3-asával. Az útszakasz egyébként annyira népszerű az autórajongók körében, hogy átlagsebességmérő rendszert kellett telepíteni.
A manchesteri rendőrség egy tagja szúrta ki a palástolatlan gyorshajtást és a veszélyes vezetést a videón, az eredmény 12 hónap felfüggesztett börtönbüntetés, 18 hónap vezetéstől való eltiltás, 200 óra közmunka és 689 font (~300 ezer forint) büntetés lett, de egy plusz vizsgát is kell majd tenniök, mielőtt visszakapják a jogosítványukat. Az ítélet szerint - akár akarták, akár nem - a viselkedésükkel arra buzdították a nézőiket, hogy ők is a helyi utakon száguldozzanak. A carscoops szerint a Porschék azóta új gazdáknál szolgálnak már.
A koreai óriásvállalat, a Hyundai Motors a napokban mutatott be egy robotot, amelynek felhasználása erősen emlékeztet az általuk 2020-ban felvásárolt Boston Dynamics alkotmányaira, pl. a Spot nevű robotkutyáéra, csak épp kerekeken.
Az autonóm szerkezet fantázianeve Mobile Eccentric Droid, röviden MobED, ami a hajtásra utal: a kerekek egymástól teljesen független meghajtást, kormányzást és felfüggesztést kaptak, így elvileg az eddigi asszisztens/kiszolgáló robotoknál jóval mozgékonyabb tud lenni, bonyolultabb felületekkel is megbirkózik, az emelkedőkön is szintben tudja tartani magát, de ha kell, 30 km/h-val is képes haladni.
A MobED célja különböző városi és beltéri feladatok ellátása, pl. csomagszállítás; nehezen mozgó, idős emberek kiszolgálása; de ami velejéig felkavarhatja az önvezetéssel és villanyhajtással szemben szkeptikus olvasókat, az a Hyundai autonóm babakocsi ajánlata: csak akkor kell tolni azt a szegény kölköt, ha nincs appja.
Szemérmetlen vasárnapi shitposting: nem mindig kifizetődő a bátorság. A videót készítő hölgy megrovásban részesül az álló tájolás miatt, de felmenti a remek helyzetfelismerés: inkább nem száll be a hülyeségre készülő sofőr mellé.
Gyanús, hogy a videón szereplő A3 csak elsőkerekes, de ilyen helyzetben a quattro sem segít sokat. Külön vállveregetés jár Pávelnek, amiért nem csak az autó, de a gyaloghíd is ment a levesbe, a Daily Mail szerint mindkettőt a tűzoltóknak kellett kihúzni a vízből, személyi sérülés szerencséjére nem történt.
A legnagyobb kérdés viszont megválaszolatlan marad: mi van a zacskó csipsszel?
Az angolok úri népek, nem IFA-val vagy közelítős Zetorral mennek az erdőre/mezőre fáért, van nekik terepre szánt spéci Morganjük, a Plus Four CX-T. Az exkluzivitásra persze ügyelnek, a típusból összesen nyolc darab készül, egyenként 170 ezer fontért (~73 millió forint), de az legalább kiderül a videóból, hogy ennyi pénzért a sportérték mellett hasznot is hajt az autó: egy fenyő is elfér hátul a két A/T pótkerék mellett.
Az autót egy 2 literes, 255 lóerős sornégyes BMW-motor hajtja (Guten Morgen), az erőt pedig egy több fokozatban záró sperr viszi át a sárra. Az autó EXE-TC coilovereken ül, a hasmagasság 230 mm, kétségkívül játszós setup, biztos kellemesek vele az ünnepek.
A környezettudatosság vékony maszkja mögül vigyorognak ránk a nem ritkán ezer lóerő környéki, gyilkos csendben gyorsuló, a belső szerveket könyörtelenül átrendező elektromos szörnyek. Üvöltő benzinmotoros társaikból haragos tekintetek fürkészik őket. Harcra fel! – mondja mindkét tábor, ahogy odagurulnak a negyedmérföldes betoncsík rajtvonalához.
Teslások a kapun kívül, nekik bejönni se ér, biztos csalnak, bár még senki nem jött rá, hogyan. De ők mindig nyernek, úgy hol az izgalom?
De mi a helyzet a mostohatesóknak látszó fivérekkel? Mustang kontra Mustang, egyik oldalon egy Mach-E GT 480 csendes lóereje, másikon egy Shelby GT500 színpadias 760 lova. Egy régi és egy új világ meccse ez: jéghidegen, de lézerpontosan Excelben kigrammolt görbék néznek farkasszemet a férfiasan dagadó izmokkal. De ki a gyorsabb?
A Yamaha R6, még ha régebbi is, egy elég hegyes bringa: penge futómű, erős, hatszázas blokk, alacsony súly. Bár nem az autópálya az alapvető közege, nem ijed meg tőle. És általában ellenfele is kevés akad.
A videóban szereplő R6 mégis rossz fát hugyozott le: beleállt egy öreg Astra GSi-be, ami sokkal jobban ki volt pattintva, mint amit a külseje alapján sejteni lehetett. A rögtönzött faszméregetés nagyjából százas tempóról indult, a teteje pedig 267 km/h volt a motor részéről, de az Opel addigra már messze járt.
Egy alap GSi-nek semmi esélye nem lett volna, viszont ez állítólag 600 lóerő körül volt. Ez egy kétliteres, turbós, valószínűleg C20LET motort feltételez, amiből ki tudják hozni ezt a teljesítményt, vagy tetszés szerint akár többet is.
A Koenigsegg hivatalos Facebook oldalára került fel egy fotósorozat, ahol egy Agera RS-nek kenik. A karácsonyi hangulatot erősítendő, a csapatás hóban zajlik. A látvány iszonyú súlyos, ahogy a téli félhomályban egy közel 1200 lóerős autót küldenek keresztbe.
A konkrét autó dizájnja is rettentő fenyegető: az autó fekete, rajta minimális narancs csíkozás és szigorúan néző menetfény. Különben jó is, hogy az autó úgy néz ki, mintha azonnal ki akarna fordítani, mert jelenleg a világ egyik leggyorsabb autója, aminél még a nulláról 400-as tempóra gyorsulás is egy pár másodpercben kifejezhető adat.
Legóból Cybertruckot készíteni minden szempontból ziccernek tűnik. Egyrészt az kizárólag élekkel és lapos, egyenes felületekkel operáló forma könnyen leképezhető építőkockákkal, másrészt pedig mivel manapság a Tesla, mint brand elég menő, valószínűleg vinnék is.
Ennek ellenére Lego Cybertruck építőkészlet még nem létezik. Ugyanakkor a Mega nevű, a Mattel cégcsoporthoz tartozó cég lecsapott a lehetőségre és készített egy építőkockákból összepakolható változatot. A szett elég részletgazdag, még a beltér kidolgozására és a leengedhető plató is belefért. És ami a legfontosabb: az oldalablakokra jutott törést imitáló matrica, ami egy elegáns fricska a Tesla felé.
A 3283 darabból álló szett már kapható is, az ára pedig 250 dollár. Olcsónak semmiképp se lehet nevezni, hiszen átszámolva ez körülbelül 82 ezer forintnak felel meg, viszont az az érzésünk, hogy egy ennyire nagy elemszámú Lego verzió valószínűleg még ennél is többe kerülne.
Érdekes, leginkább kisteherautó-alapú taxik vesztegelnek egy roncstelepen New Yorkban. A klasszikus New Yorki-i sárga taxi, vagyis Checker cab már egybefonódott a város látképével, noha a gyártó 1982-ben készítette el az utolsó példányt. Igaz, alkatrészeket még 2009-ig gyártottak hozzájuk.
Később a MetroKing nevű cég szerette volna megreformálni a taxizást: az ötletük az volt, hogy Chevrolet Colorado pickupokat alakítanak át úgy, hogy a plató helyére egy egyedi fülke kerül. Ezek a taxik egyszerre hat utassal is megbirkóztak volna és még a keresszék se okozott nekik gondot.
Úgy tűnik, hogy a MetroKing ötlete nem aratott osztatlan sikert, ugyanis nem látni ilyen taxikat New Yorkban. Sőt, nemrég felkerült egy kisebb adag kép félkész taxikról, ahogy sorsuk jobbra fordulását várják egy roncstelepen. Egyetlen Chevy S10 lóg ki a sorból, mivel az legalább úgy néz ki, mint ami egyszer már készen volt, noha még ez is félkész társaival együtt vesztegel.
Az autók egyébként még így befejezetlenül is nagyon aránytalannak és furának néznek ki, egyértelműen süt róluk egyfajta házi barkács jelleg. Könnyen lehet, hogy a vétó egyik oka is ez lehetett, ugyanis New York városképéhez szervesen kapcsolódik a sárga taxi, így pedig egyáltalán nem mindegy, hogy az jól néz ki, vagy sem.
A gumikat a legegyszerűbben az erre rendszeresített szelepeken keresztül szokás felfújni. Van azonban olyan, amikor valamilyen oknál fogva a gumi lejön a felniről, elszökik az összes levegő. Ez normális esetben nem gond, egy gumis könnyen megoldja a problémát és a gépével visszarakja a helyére a gumit. Persze csak akkor, ha nem nagyon mentünk rajta levegő nélkül.
De mi a helyzet akkor, ha egy hatalmas traktorral történik mindez és nincs kéznél olyan, aki profin meg tudja oldani? Létezik egy háztáji megoldás, ami értő kézben még akár működni is tud. A gumiba valamilyen éghető gázt fújnak, hogy aztán azt meggyújtva a nyomás kipattintsa a gumi peremét a felnire.
Az alábbi videóban úgy tűnik kevésbé profik benzinnel álltak neki a dolognak. A rosszul kivitelezett gumiszerelés mérlege egy nem jó irányba terjedő lángcsóva, egy törött üveg a traktoron és valószínűleg pár csengő fül. Bár nem volt veszélytelen a megmozdulás, végül úgy tűnik, senki se sérült meg. Ugyanakkor sajnos a gumi se került vissza a helyére.