A Buggy, amit Steve McQueen maga faragott
Az eredeti Thomas Crown ügy hiába kultfilm, filmnek szar. Jó nézni, Faye Dunaway csodás, szuper dolgokat vonultatnak fel benne, McQueen rengeteget vagánykodik, de a történetvezetés buta, a dialógusok valószerűtlenek, a fordulatok között nincs logikai kapocs, például ott van a szexbe átcsapó sakkozás, ami a film legsutább része. Szóval a Thomas Crown ügy inkább oktatófilm arról, hogy ha sok pénzed van, mire érdemes elverni. És ugye az oktatófilmektől nem várunk brilliáns dramaturgiát és nagy színészi játékot - McQueen amúgy sem a színészi teljesítményével lett kultfigura, hanem azzal, amit a színészettel megkeresett pénzből csinált.

De ha már autós lap vagyunk, foglalkozzunk egy kicsit a film autóival. Mr. Crown legtöbbet egy kétajtós Rolls-Royce Silver Shadow-val járt, amely egyébként limitált szériás kiadás volt, amelyet a Rolls-Royce in house karosszériaépítője, a Park Ward Ltd. épített egyedi megrendelésére. A Park Ward egy összeolvadás eredménye volt, amikor a világháború után visszaesett az egyedi autók piaca, a két coachbuilder, James Young és H J Mulliner ebbe a cégbe olvadtak össze. A filmben látható Silver Shadow kézzel készült, Conolly bőrrel és dió furnérral, az összeszerelés 20 hétig tartott, és a sok egyedi részlet 50%-kal dobta meg az árat. Az autó a valóságban egyébként Jerry Bresler hollywoodi producernek készült, aki valószínűleg bérbe adta a forgatásra.
Az eredeti Thomas Crown ügy másik sokat szereplő autója a Meyers Manx buggy volt, amely külön jelenetet kapott - ez arról volt híres, hogy a tengerparti csapatást nem kaszkadőr csinálta, hanem a súlyos autóbuzi McQueen. De McQueen nem csak vezette, hanem a tervezésében is benne volt. Az alapot ugyanis fel kellett dobni, hogy látványosabb legyen, ehhez pedig a terepversenyzésben és autóépítésben utazó Pete Condos segítségét kérték, aki McQueennel közösen találták ki, milyen legyen az autó. Így kerültek fel a buggy-ra a custom lámpák, a lapos szélvédő, a szélesített küszöbök és a fotelszerű ülések, illetve dobták ki a VW motort, és csavarozták a helyére a Chevrolet Corvair léghűtéses, hathengeres boxerét. Valószínűleg a 2,7-es, turbós változatot, mert állítólag a buggy 230 lóerős és kb. 500 kilós volt. Mind a két értékkel kapcsolatban szkeptikus vagyok - a teljesítményt még könnyebben elhiszem, hiszen a legerősebb Corvair 180 lóerejét nem olyan nagy dolog 230-ra húzni, viszont az 500 kiló túlzottan szálkásnak tűnik, egy Honda Gold Wing is 390 kiló, és lényegesen kisebb, mint bármilyen buggy.
Evolúciós láncszem az autó és a motor között
Hat henger, ülésfűtés, fűtött kormány, navigáció – ez négy keréken is korrekt ajánlat lenne.
Egyébként meg egy jó buggyhoz nem kell milliárdos műkincstolvajnak lenni.
VW Baja buggy
Stílus, móka, szórakozás. Félmillióért ez a legjobb.
És ha már Steve McQueen, akkor a Mustang Bullittot is kár lenne kihagyni.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
