Megint kellett egy olcsó Porsche
Világos sárga fényezése nagyon jól mutat egy 1974-es Porsche 911 S-en, melynek 175 lóerős, 2,7 literes, hathengeres bokszermotorja akár 225 km/órás sebességgel is repítheti az autót, de ez itt most nem az, hiába látszik a hat hengerre vonatkozó gyújtássorrend a motortér apró táblácskáján. Ez az autó Zuffenhausenből nem Emden kikötőjébe került, hogy onnan aztán New Yorkba utazzon, hanem az amerikai specifikációjú 911-est a gyártás során levették a futószalagról és motor, váltó, üzemanyagtank és szivattyú nélkül vitték a weissachi fejlesztőközpontba.
Mindenképp szüksége volt a Porschénak egy jó belépőmodellre, ami különösen egy olyan nagy piacon, mint az Egyesült Államok. Miután a 914-es gyártása befejeződött, de a 924-est még nem tudták kínálni az amerikai vásárlóknak, a ‘70-es évek elején már körvonalazódott egy újabb négyhengeres 911-es fejlesztése, melynek gazdasági életképességéről 1972-től folytak a belső megbeszélések.
Na egy ilyen kicsikét szívesen látnék a garázsomban. Gyönyörű a fényezés színe, nagyon szép, klasszikus forma. Ha legközelebb Tihanyban kell dekkolnom, szívesen ragadnék ott ezzel az autóval és egy szponzor-benzinkártyával. Csak úgy szelném a balatoni köröket!
Amerikai kereskedők nem voltak biztosak abban, hogy a 912-es a jó út, hiszen egy olcsó 912 valószínűleg a drága 911-estől vesz el olyan vásárlókat, akik megelégszenek a sportautó formájával és nem izgatja őket a visszafogott teljesítmény. 1974-ben született meg a végleges döntés a G modellből készülő 912 E-ről, melynek első prototípusa ez a sárga autó itt.
4900-on adja le 90 lóerős teljesítményét a négyhengeres bokszermotor, mely 137 Nm nyomatékú és olyan vele a 912-es, mintha egy T2-es busz szinkronizálná a sportautót. Nem olyan értékes és nem olyan gyors ez, mint egy 911-es, de egy kedves szelete a Porsche történetének, amiből még bármi lehet.
Már a kezdetektől a ma is létező amerikai vezetési stílusra, a szigorú sebességkorlátozásokra és a helyi közlekedési szabályokra tervezték a 912-est, melynek négyhengeres bokszermotorja Bosch L-Jetronic befecskendezőt kapott és néhány megoldással csökkentették a széndioxid- és nitrogénoxid-kibocsátást. 1975. július 30-án aztán a típus megkapta a tiszta levegő törvény nyomán szükséges tanúsítványt Kalifornia államtól, egy évvel később az első prototípus felújított motort kapott, majd a Porsche fejlesztési vezetője, Helmuth Bott egy leonbergi magánvevőnek adta át az autót. Előtte a Porsche 912 E prototípusa 95 471 kilométert tett meg közúton és próbapadokon.
És ki az a Cargirl? Alábbi cikkünkből megtudhatod:
Ilyen egy remek 912-es Porsche, nézd meg Karotta videóján!
Visszapillantó
A megjelenést az RTL új sorozata, a Hotel Margaret támogatta.