Megint kellett egy olcsó Porsche

2022.01.31. 17:06

Világos sárga fényezése nagyon jól mutat egy 1974-es Porsche 911 S-en, melynek 175 lóerős, 2,7 literes, hathengeres bokszermotorja akár 225 km/órás sebességgel is repítheti az autót, de ez itt most nem az, hiába látszik a hat hengerre vonatkozó gyújtássorrend a motortér apró táblácskáján. Ez az autó Zuffenhausenből nem Emden kikötőjébe került, hogy onnan aztán New Yorkba utazzon, hanem az amerikai specifikációjú 911-est a gyártás során levették a futószalagról és motor, váltó, üzemanyagtank és szivattyú nélkül vitték a weissachi fejlesztőközpontba.

Mindenképp szüksége volt a Porschénak egy jó belépőmodellre, ami különösen egy olyan nagy piacon, mint az Egyesült Államok. Miután a 914-es gyártása befejeződött, de a 924-est még nem tudták kínálni az amerikai vásárlóknak, a ‘70-es évek elején már körvonalazódott egy újabb négyhengeres 911-es fejlesztése, melynek gazdasági életképességéről 1972-től folytak a belső megbeszélések.

cargirl
Cargirl követés
 Fotóznám a levendulásban!

Na egy ilyen kicsikét szívesen látnék a garázsomban. Gyönyörű a fényezés színe, nagyon szép, klasszikus forma. Ha legközelebb Tihanyban kell dekkolnom,  szívesen ragadnék ott ezzel az autóval és egy szponzor-benzinkártyával. Csak úgy szelném a balatoni köröket!

Amerikai kereskedők nem voltak biztosak abban, hogy a 912-es a jó út, hiszen egy olcsó 912 valószínűleg a drága 911-estől vesz el olyan vásárlókat, akik megelégszenek a sportautó formájával és nem izgatja őket a visszafogott teljesítmény. 1974-ben született meg a végleges döntés a G modellből készülő 912 E-ről, melynek első prototípusa ez a sárga autó itt.

4900-on adja le 90 lóerős teljesítményét a négyhengeres bokszermotor, mely 137 Nm nyomatékú és olyan vele a 912-es, mintha egy T2-es busz szinkronizálná a sportautót. Nem olyan értékes és nem olyan gyors ez, mint egy 911-es, de egy kedves szelete a Porsche történetének, amiből még bármi lehet.

Már a kezdetektől a ma is létező amerikai vezetési stílusra, a szigorú sebességkorlátozásokra és a helyi közlekedési szabályokra tervezték a 912-est, melynek négyhengeres bokszermotorja Bosch L-Jetronic befecskendezőt kapott és néhány megoldással csökkentették a széndioxid- és nitrogénoxid-kibocsátást. 1975. július 30-án aztán a típus megkapta a tiszta levegő törvény nyomán szükséges tanúsítványt Kalifornia államtól, egy évvel később az első prototípus felújított motort kapott, majd a Porsche fejlesztési vezetője, Helmuth Bott egy leonbergi magánvevőnek adta át az autót. Előtte a Porsche 912 E prototípusa 95 471 kilométert tett meg közúton és próbapadokon.

És ki az a Cargirl? Alábbi cikkünkből megtudhatod:

Ilyen egy remek 912-es Porsche, nézd meg Karotta videóján!

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!

A megjelenést az RTL új sorozata, a Hotel Margaret támogatta.