Megint kellett egy olcsó Porsche
Világos sárga fényezése nagyon jól mutat egy 1974-es Porsche 911 S-en, melynek 175 lóerős, 2,7 literes, hathengeres bokszermotorja akár 225 km/órás sebességgel is repítheti az autót, de ez itt most nem az, hiába látszik a hat hengerre vonatkozó gyújtássorrend a motortér apró táblácskáján. Ez az autó Zuffenhausenből nem Emden kikötőjébe került, hogy onnan aztán New Yorkba utazzon, hanem az amerikai specifikációjú 911-est a gyártás során levették a futószalagról és motor, váltó, üzemanyagtank és szivattyú nélkül vitték a weissachi fejlesztőközpontba.

Mindenképp szüksége volt a Porschénak egy jó belépőmodellre, ami különösen egy olyan nagy piacon, mint az Egyesült Államok. Miután a 914-es gyártása befejeződött, de a 924-est még nem tudták kínálni az amerikai vásárlóknak, a ‘70-es évek elején már körvonalazódott egy újabb négyhengeres 911-es fejlesztése, melynek gazdasági életképességéről 1972-től folytak a belső megbeszélések.

Na egy ilyen kicsikét szívesen látnék a garázsomban. Gyönyörű a fényezés színe, nagyon szép, klasszikus forma. Ha legközelebb Tihanyban kell dekkolnom, szívesen ragadnék ott ezzel az autóval és egy szponzor-benzinkártyával. Csak úgy szelném a balatoni köröket!
Amerikai kereskedők nem voltak biztosak abban, hogy a 912-es a jó út, hiszen egy olcsó 912 valószínűleg a drága 911-estől vesz el olyan vásárlókat, akik megelégszenek a sportautó formájával és nem izgatja őket a visszafogott teljesítmény. 1974-ben született meg a végleges döntés a G modellből készülő 912 E-ről, melynek első prototípusa ez a sárga autó itt.
4900-on adja le 90 lóerős teljesítményét a négyhengeres bokszermotor, mely 137 Nm nyomatékú és olyan vele a 912-es, mintha egy T2-es busz szinkronizálná a sportautót. Nem olyan értékes és nem olyan gyors ez, mint egy 911-es, de egy kedves szelete a Porsche történetének, amiből még bármi lehet.
Buborékos boldogság egy félkész projekt-Porschében
Amikor a próbaúton nem tudod, lángol-e vagy csak hűl, akkor érzed igazán, hogy élsz. Még.
Már a kezdetektől a ma is létező amerikai vezetési stílusra, a szigorú sebességkorlátozásokra és a helyi közlekedési szabályokra tervezték a 912-est, melynek négyhengeres bokszermotorja Bosch L-Jetronic befecskendezőt kapott és néhány megoldással csökkentették a széndioxid- és nitrogénoxid-kibocsátást. 1975. július 30-án aztán a típus megkapta a tiszta levegő törvény nyomán szükséges tanúsítványt Kalifornia államtól, egy évvel később az első prototípus felújított motort kapott, majd a Porsche fejlesztési vezetője, Helmuth Bott egy leonbergi magánvevőnek adta át az autót. Előtte a Porsche 912 E prototípusa 95 471 kilométert tett meg közúton és próbapadokon.
És ki az a Cargirl? Alábbi cikkünkből megtudhatod:
Ki ez a lány? És mit keres a Totalcaron?
Ő Cargirl, ha úgy tetszik, a magyar Supercar Blondie. Megmutatjuk neki, milyen az autós újságírók élete.
Ilyen egy remek 912-es Porsche, nézd meg Karotta videóján!
Visszapillantó
A megjelenést az RTL új sorozata, a Hotel Margaret támogatta.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
