Offroad sportautók: a németre olasz, az olaszra japán gumi kerül
Ahhoz képest, hogy a Lamborghini a szintén olasz Pirelli egyik legrégebbi partnere, a Huracán Sterrato a japán Bridgestone-tól kapta teljesen egyedi gumiszettjét, míg a Porsche a 911 Dakarra már Pirelliket rakott a szokásos francia Michelinek helyett. A Bridgestone ugyanis valami újat fejlesztett.
Két, gazdag sivatagrajongóknak tervezett sportautó mutatkozott be a közelmúltban: a Porsche 911 Dakar és a Lamborghini Sterrato. A 911 nevében szereplő Dakar Szenegál fővárosa, amely 1979-ben ihlette a legendás versenyt, míg a Sterrato annyit jelent, földút.
A Lamborghini alapítása óta a Pirellivel dolgozik, hiszen Ferruccio Lamborghininek egy nagyteljesítményű abroncsra volt szüksége első prototípusához, az utcai Ferrarik ellen küldött 350 GTV-hez. Később a Countach és az LM002 is csak a Pirelli fejlesztéseivel együtt jöhetett létre, ám hiába volt a Rambo Lambón a Pirelli Scorpion teljesen őrült defekttűrő verziója 325/65 VR17 méretben, most a Porsche választotta a Pirelli terepgumiját a Lamborghini helyett.
A Lamborghini Sterrato ezzel szemben a Bridgestone Dueler All-Terrain AT002 abroncsait használja, elől 235/40 RF19, hátul 285/40 RF19 méretben. Korábban a Huracán STO, Evo és Tecnica is Bridestone-szettekkel jött ki, az új terepgumi pedig nulla nyomással is képes 80 kilométert megtenni akár nyolcvanas tempóval.
Nem árthat a defektes hatótáv, amikor a vadonban éri baj az embert, bár homokban, összkerékhajtással azért nyilván kisebb a dráma.
Defekttűrő gumival és egy szívó V10-es motorral, ami 610 lóerőt és 565 Nm nyomatékot küld a négy sarokba, csupán 260 km/h a Huracán Sterrato végsebessége. Ezt viszont az aszfalton túl is lehet kergetni, ami azért elég szórakoztató programnak hangzik.