Ezért veszi fel a kesztyűt a Lamborghini a Ferrarival is

2023.04.29. 17:07

A Lamborghini szeretné elmagyarázni, mitől menő a Revuelto, illetve azt is, mivel lehet még nagyot gurítani 11,465 Aventador legyártása után. Több szénszálas elemmel, hibrid összkerékhajtással, új duplakuplungos váltóval, hatékonyabb aerodinamikai csomaggal és durvább hanggal még elektromos módban is.

641600

Részletesen írtunk már az új csúcs-Lamborghiniről, és mivel az Aventador is ritka madár maradt Magyarországon, várhatóan a Revuelto sem lesz sűrű látvány errefelé. Az viszont mindenképp érdekes, hogyan tartják életben az olaszok a szívó V12-t, jelenleg épp 6.5-literes formában, L545 kódnéven.

Az elektromos első tengellyel és a keresztben beépített, amúgy integrált elektromotoros nyolcsebességes duplakuplungos váltóval a Revuelto harminc százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki annak ellenére, hogy harminc százalékkal erősebb is.

A váltó egyébként azért került a motor mögé keresztben, mert a váltóalagútba immár akkumulátorokat kellett pakolni, miközben a Countach, a Diablo, a Murciélago és az Aventador hajtáslánca még a tradicionális váltó-hosszanti motor-kipufogó sorrendet követte.

A másik jelentős előnye az új technikának, hát hátul végre van elég hely egy rendes diffúzornak, tehát a nagyobb aktív szárnnyal és az adaptív összkerékhajtással, valamint az első tengelyen 21, a hátsón pedig 22-colos kerekekkel elég durvát mehet a Revuelto a pályán is. És ez még csak az alapmodell.