A valaha készült egyik legmeredekebb Bugatti a Bolide, ami tulajdonképpen egy egyedi versenyautó, amibe némi tuning után belelógatták a Chiron W16-os motorját. De nem az 1850 lóerősre húzott motor a fő attrakció, hanem minden más, ami körülveszi.
Az egyedi vázra épített, ultrakönnyű – az egész mindössze 1240 kilós – versenyautó legnagyobb dobása, hogy olyan aerodinamikai megoldásokat alkalmaznak rajta, amivel 320 km/h-nál 1,8 tonna leszorítóerőt termel. Talán nem meglepő, hogy a titánt, karbont és 3D nyomtatással készült alkatrészeket is tartalmazó Bugatti földöntúli menetdinamikát ígér.
Az egy dolog, hogy a szimulációk alapján alig több, mint 20 másodperc kell neki az 500 km/h-s sebesség eléréséhez, de a számításaik szerint Le Mans-ban is rekordidőt futna a Bolide. Akár 3:07,1-es köridőre is lehet képes a típus, ami bőven ráígér az idei futamot megnyerő Ferrari 499P 3:22,9-es kvalifikációs idejére.
A szimuláció eredményéről eddig is lehetett tudni, de a Bugatti egyelőre még vár a bizonyítással. Pedig már megjáratták az ikonikus pályán: elvitték ugyanis Le Mans-ba, ahol az 1988-as futam győztes pilótája, Andy Wallace kergette meg. Sajnos nem ment valódi, hegyes kört, így aztán a rekord köridő is elmaradt. Wallace egyébként azt mondta az autóról, hogy a Bolide remekül mozog a pályán, ezért is kár, hogy nem ment éles kört. Reméljük, hogy egyszer is ilyet is láthatunk majd tőlük.
Forrás: Bugatti