- Magazin
- Gumipor
- NexTC
- rimac nevera
- mcmurtry spéirling
- red bull rb8
- v8
- forma-1
- f1
- gyorsulás
- rimac
- mcmurtry
F1, Rimac, McMurtry: tudod, hogy ezt a versenyt ki nyeri
Bizonyos videókat elég nehéz összehozni. Például mikor szükséged van a Rimac teljesen normál specifikációjú, de a teszteléshez használt demó Nevarájára, plusz kéne még Sebastian Vettel 2012-es V8-as Red Bull Forma-1-es autója, az RB8, valamint a McMurtry Spéirling prototípusa is, akkor szükség lesz néhány telefonhívásra. Illetve az sem árt, ha Angliában vagy.
Kit érdekel a negyedmérföld a váltókirály Vin Dieselen túl? Persze, értem én. Viszont ez a gyorsulási verseny fizikai szempontból is érdekes.
Az elektromos McMurtry Spéirling a goodwoodi rekordtartó, mivel ezer lóerős, és két tonna leszorítóerőt termel a hátsó ventilátoros aerodinamikai rendszerének hála. Viszont viszonylag hamar feladja az egyenesekben, mert prototípus formában 240 km/h-nál van limitálva. Közben csak a hátsó tengely hajtott.
Nem úgy a Rimac Nevera. 1,914 lóerő és 2,360 Nm nyomaték a négy keréken, nagyon okos szoftveres vezérléssel párosítva. Betapad és optimálisan gyorsul, nem véletlenül tartja hát kvázi az összes sorozatgyártású teljesítményrekordot.
Végül ott a 2,4 literes V8-as hangorkán, Sebastian Vettel győztes versenyautója 2012-ből, az RB8. Nem erre való, plusz a Red Bull tartalékosa, Liam Lawson még sosem vezette a szimulátoron kívül. 800 lóerő, 700 kiló, hátsókerékhajtás.
Már tudjátok. Az utcai, tehát 305 km/h-ra képes McMurtry azért megfogná a Rimacot is. Mindenesetre köszönjük, Car Wow, jó móka volt ez még innen is.