Dodzsemet csinált az M1-esből a kiás

2016.06.23. 07:40
Szép reggelt június 23-án, a Zoltánok, Éduák, Szultánák és Zolnák neve napján. 55 éve ezen a napon lépett életbe az Antarktisz-egyezmény, amely azóta is védi a földrész semlegességét, a mai nap pedig egyszerre egy modern bosszúságé és egy örök szabad programé, 23-a ugyanis nem csak Spam-ellenes világnap, de a bográcsozás nemzetközi világnapja is.

Hírsaláta

Hazai

  • Szándékosan hajtott más autósoknak a M1-esen. A Police.hu-n jelent meg a hír, hogy a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság közúti veszélyeztetés bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja folytat eljárást egy 37 éves szerb állampolgárral szemben. A csatolt képek alapján nem kis veszélyeztetésről volt szó. Kedd este 21 óra körül történt, hogy az M1-es Budapest felé vezető oldalán, a belső sávban haladt egy német állampolgár Volvójával. A német autós Tata térségében a belső sávban egy kamion mellett haladt, amikor mögötte egy nagyobb sebességgel közeledő járműre lett figyelmes. A hátulról érkező Kia vezetője szándékosan nekiütközött az előtte haladónak. Miután az előtte haladó mellé érkezett, folyamatosan az úttest jobb szélére szorította autójával. Az autópályán történő haladásuk során a gyanúsított még oldalról is, több alkalommal szándékosan nekiütközött a Volvónak, ezzel veszélyeztetve a benne ülőket. A Kia vezetője egy másik járműnek is nekiütközött az autópályán; a sok csattanás eredménye a képen. A helyszínre érkező tatabányai rendőrök a járművénél ellenőrizték a Kiát vezető 37 éves szerb férfit, akinél ittasság gyanúja is felmerült. A szerb állampolgárt a Komárom Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányságra előállították és kihallgatását követően őrizetbe vették. (Police.hu)
  • Bíróság előtt a tiszafüredi Babetta-tolvaj. Bíróság elé állításával a rendőrség befejezte a nyomozást az ellen a 19 éves tiszafüredi srác ellen, aki még májusban lopta el egy helyi lakás elöl a lezárt Babettát. A motort aztán a tiszafüredi erdőben rejtette el, akkor készült ez a fantasztikus helyszínelési fotó. A Tiszafüredi Rendőrkapitányság végzett a nyomozással, a tolvaj ítéletéről a bíróság dönt majd.

Világi

  • Dühös kisrészvényesek a Volkswagennél. Tegnap zajlott a Volkswagen éves közgyűlése Hannoverben, és ahogy arra számítani lehetett, a dízelbotrány volt a téma a kisrészvényesek között. Kemény kritikákat kapott a menedzsment, az első felszólaló konkrétan azt mondta: „Hazudtak nekünk és becsaptak, anélkül, hogy elpirultak volna." Nem tudni, mi volt a reakció a vezetés részéről, de az sem segít a hangulaton, hogy nemrég a konszern több korábbi vezetője ellen ügyészségi vizsgálat indult, aminek a végén akár maga Martin Winterkorn, a konszern korábbi vezérigazgatója ötéves börtönbüntetést kaphat.  (Euronews)
  • Bukhatja Szlovákia a Jaguar Land Rover gyárépítését. Az ok a Brexit, azaz annak lehetséges hatásai. A britek EU-ból való kilépése ugyanis komoly hatással lenne a cég bevételeire, kiadásaira és tudásbázisára, a legfontosabb azonban, hogy a font jó eséllyel komolyan gyengülne az euróval szemben. Ezek alapján a cégóriásinak teljesen újra kellene értékelnie a mozgásterét. A nyitrai gyárat a tervek szerint 2018-ban kezdik el építeni, évi 300 ezer autót gyártanának itt, azaz a jelenleg is erősnek mondható szlovák autógyártásnak is meghatározó mennyiségről van szó. (Napi.hu)
  • A leggyorsabbaknál is gyorsabb volt az új Bugatti Le Mans-ban. A hétvégi 24 órás előtt körözött a közönségnek a Chiron a La Sarthén, ahol a főnök, Wolfgang Dürheimer keze közt 236 mérföld/órát, azaz 380 kilométer/órás végtempót ment a Veyron utóda. Ez 37 km/hval gyorsabb annál, amit a jelenlegi leggyorsabb LMP1-es, az Audi R18-as ment, és közel 15-tel még annál is, amennyit a versenyrekorder Nissan R90CK ment 1990-ben. A végtempó persze csak egy paraméter, kanyarsebességben valószínű messze elmaradt a Le Mans-prototípusoktól. (Jalopnik)
  • Napelemgyárat venne a Tesla: bekebeleznék a Solar City-t. A kaliforniai autógyár már ajánlatot tett a cégre: a vállalat részvényeinek záróárfolyamánál akár 30 százalékkal is többet fizetne, azaz végeredményben 2,78 milliárd dollárjába is kerülhet az üzlet. A Solar City alapításában egyébiránt anno maga Elon Musk is részt vett. Valószínű jól tudja, mennyire lenne hatékony egy ilyen gyárat beemelni a Tesla érdekeltségei köré, ahol ugyan a villanyautógyártás a fő profil, de a falra szerelhető házi akkumulátorokkal (Powerwall) már eddig is érdekeltek voltak a lakossági energiaiparban. (Index)

Jön a felfutók királya

A képen az amerikai Cole Powelson a Pikes Peak-i nemzetközi hegyi verseny első napi edzésén Colorado Springs közelében június 21-én, most kedden. A Pikes Peak-i hegyi verseny az Egyesült Államok második legrégebbi autóversenye az Indy 500 után. A Colorado Springs fölé magasodó Pikes Peak hegyre vezető 20 kilométeres út 156 kanyart tartalmaz, a legalacsonyabb és a legmagasabb pontja között 1440 méter a szintkülönbség. A jubileumi, századik versenyt most vasárnap rendezik. Történetéről bővebben: Pikes Peak: egy hegy, amely az autósporté lett.

Blogszemle

"Egy idősebb úr odajött hozzánk és azzal kezdte, hogy ismeri ezt az autót, mert '81-ben ő is segített hajóra tenni az Amerikába induló kocsikat. Akkoriban önkéntes munkában a Brit autóklub tagjai vállalták ezt a feladatot. Persze megjegyezte, hogy a konstrukció már akkor is botladozott kicsit, hisz' a fék nem működött valami jól..." Harmadik napja tart magyar deloreanosok útja az autó írországi szülőhelyére. Drága hotel, fedetlen parkoló és a Mocskos Lotyó története a DeLorean-blog friss beszámolójában

Kerüld el a dugót!

Tájékozódj az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben, a Waze-zel. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyíts a térképen a környéketekre!

A Nap videója

Driftelni kezek nélkül? Új hőse van a kéz nélkül élő autóbuziknak, Bartosz Ostralowski mutatja az utat. A lengyel drifter egy balesetben vesztette el kezeit, még tíz éve, emiatt egy speciális vezérlésű autót használ, aminek részleteit itt mutatja meg egy lengyel videóban. Ez itt viszont már egy igazi, nagy tempós élménycsapatás: