Beperelték a Teslát, mert túl gyenge

2016.09.23. 08:35

Jó reggelt mindenkinek szeptember 23-án, a napon, amikor az ősz megint lecsípett egy picit a napsütésből és a várható középhőmérsékletből. Bizony, reggel helyenként már 1-8 fok közti hőmérsékletre kell számítani, de szerencsére napközben akár 18-22 fok is lehet, és nem kell sem felhőktől, sem csapadéktól tartani, de az Északi-középhegységben érdemes odafigyelni a pára- és  ködképződés miatt. Ma a Teklák ünneplik névnapjukat, ne felejtsék felköszönteni őket, és pont ma 67 és Bruce Springsteen is, vagy ahogy rajongói hivatkoznak rá, a A főnök. Szóljon most tőle a Streets of Philadelphia, ami mellesleg Tom Hanks egyik legjobb filmjének a zenéje: 

A tegnapi termés

M-es BMW-ből sosem elég, tegnap például az M4 versenycsomagos változatáról írtunk. Nem olcsó gép, de az ára a közelében sincs, a legújabb páncélozott S Mercinek, és mutattunk egy elektromos gyorsulási versenyautót is. 

Újra filmezni kezd a BMW

Az eredeti nyolcrészes minisorozatot még 2001-ben mutatták be, ezekben a kisfilmekben ismert színészek és ismert rendezők dolgoztak, mint Madonna, Clive Owen, vagy Guy Ritchie. A filmek az akcióra helyezték a hangsúlyt és a BMW-k előnyös tulajdonságait emelték ki, például akkor, ha nagyon kell sietni. Annak ellenére, hogy a nagy sebességű internet és a Youtube sem volt olyan elterjedt, mint ma, több mint 100 millióan látták a filmeket. Most, 15 évvel később ezeket a filmeket gondolta újra a BMW, rendezőnek az Oscar-díjas Neill Blomkampot kérték fel, és az eredeti filmekhez hasonlóan most is szerepelni fog Clive Owen, vagy a Wallking Deadből ismert John Bernthal. A bemutató október 23-án, este hatkor várható a BMW oldalán, addig is itt egy kedvcsináló:

(ANE)

Mert a sok sosem elég

Foglalkoztunk már a Dodge Hellcat típusaival, azokkal az autókkal, amikbe 6,2 literes V8 kompresszoros változata kerül,több mint 700 lóerővel. Ez már eleve felfoghatatlan teljesítmény, de van, akinek ez sem elég, ezt az igényt pedig remekül kiszolgálják a tuningcégek. Bár a V8 hazája az Egyesült Államok, megalomán tuning terén a németeknek sem kell szégyenkezniük. A GeigerCars most 782 lóerőre tekerte fel a Charger Hellcatet, és ehhez nem kellett különösebben megerőltetni magukat: kisebb ellenállású, de szeleppel szabályozható hangú kipufogót építettek be, kicserélték a légszűrőket, és átprogramozták a motor vezérlőelektronikáját. A Geiger-féle Hallcatnek most 3,6 másodperc kell százig, a végsebessége pedig 330 felett alakul. Kérhetjük csak a motor átalakítását, de a cég kínál még ültetett futóművet, különleges felniket és fényezést, valamint a belteret is cicomázhatjuk. Ha minderre vágyunk, akkor nem árt legalább 18 ezer euróval becsengetni Geigerékhez.

Jamais contente

(Motor1)

Ismét perlik a Teslát, ezúttal nem a robotpilóta miatt, hanem azért, mert egyes tulajok szerint az autó túl gyenge. 126 norvég Model S P85D vásárló érzi magát becsapva, hiszen az autójuk nem adja le a gyár által beígért 691 lóerőt, méréseik alapján szerény 469-et kell beosztaniuk. Mindettől függetlenül a Tesla Model S félelmetesen megy, csupán arról van szó, hogy amikor a gyár megadta a teljesítményt a reklámanyagokban, egyszerűen összeadta az autóban dolgozó villanymotorok teljesítményét, de a motorok működési tulajdonságaiból adódóan az így kapott érték nem pontos, a norvégoknak viszont nem tetszik a félretájékoztatás. A Tesla ezzel szemben azt állítja, hogy a teljesítménymérési módszereik megfelelnek a hatóságok által elvártnak. Akárhogy is, a villanymotor 1 fordulat/perctől leadott nyomatékénak köszönhetően a Tesla olyat gyorsul, hogy egy 400 méteres gyorsulási futamon akár komolyabb sportkocsikat is megizzaszt. (CarThrottle)

Útinform

A Hidegindító megjelenéséig a következő forgalmat befolyásoló eseményre hívja a figyelmet az Útinform:

  • A 4-es főúton Fegyverneknél a 126-os és 129-es km között felújítási munka folyik. A félpályás lezárásnál napközben jelzőőrök, éjszaka jelzőlámpa szabályozza a forgalmat. Helyenként torlódásokra, de mindenképpen hosszabb menetidőre kell számítani.

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

A mai műsor pedig

Van egy korrekt állapotú, húszéves Audi A6-unk. Olvasónk, András is a A6-ot vezet, de az ő autója egy űrhajó, 2012-ből. Kíváncsiak voltunk, mennyit változott a típus a kezdetek óta, és arra is, hogy mennyit költ javításokra, aki az aktuális generációt választja. Időutazással és rémisztő szervizkalandokkal folytatódik a Rulettkerék. - Időben két évtized, minden másban egy univerzum választja el a két Audit. De miért fáj a szerviz?