Fehér füsttel ünnepelte utolsó métereit az Audi az M7-esen
Szép reggelt október 5-én, az Aurélok, Pálmák és Placidok neve napján. Október 5-e 1994 óta a Tanárok Világnapja, kezdjük hát a mai Hidegindítót egy tanári önszívatással.
Turbóhibás(?) Audi utolsó méterei az M7-esen
Minap filmeztem az M7-en egy Audi motorjának utolsó kilométereit. Turbóhiba lehetett, a sofőr szépen megetette vele az olajat. Pár km-el később értem utol. A leállósávban vesztegelt – így az olvasó, Zsozsoboy, a videó pedig:
Hírsaláta
- Elfogynak a rendszámok? Az újautópiac növekedése és a használtautó-import felfutása miatt gyorsult a rendszámok kiadása. Bár idő még van bőven, pár év múlva el kell kezdeni azon gondolkozni, hogy mi jön a három betű, három szám kombináció után – írja a Napi.hu
- A rendezőkön hajtaná be a 200 milliós számlát összetört autója miatt a Forma-1-es Haas csapat. A hétvégi maláj nagydíj szabadedzésén történt, hogy egy felnyíló csatornafedél miatt Romain Grosjean darabokra törte versenyautóját. Az autót aztán kemény munkával összerakta a csapat, de ezen a szinten ez nem olcsó játék: nagyjából 750 ezer dollárra, azaz kábé 200 millió forintra becsülik a kárukat. A futam után az amerikai csapat elmondta, nem bánnák, ha a rendezők megtérítenék a kárukat, elvégre mégis az ő hibájukból történt az eset. (Index.hu)
- Súlyos a helyzet Londonban: az egész város egészségtelen levegőt szív. London levegője közismerten rossz, a London Atmospheric Emissions Inventory új felmérése azonban lesújtó képet fest az angol főváros légszennyezettségéről. A kutatás szerint a városiak 95 százaléka él olyan területen, ahol az egészségre igazán káros részecskék szintje minimum 50 százalékkal nagyobb a veszélyességi szintnél. Az eredmény lesújtó, de felgyorsítani már aligha tudja a városvezetés eleve ambiciózus tervét a helyzet javítására: Sadiq Khan polgármester múlt héten már bejelentette, hogy 2025-től erősen korlátozzák a dízelautók és a fatüzelésű kályhák kereskedelmét. (444.hu)
Anno október 5
Ma 48 éve rendezték Watkins Glenben az 1969-es amerikai nagydíjat. A futam két okból maradt emlékezetes azt utókornak. Egyrészt itt nyerte pályafutása első F1-es futamát Jochen Rindt, ami nem csak a következő szezon bajnokának első sikere volt, de a sorozatban később sikeres osztrák nemzet is itt került be a Forma-1 futamgyőztesei közé.
Watkins Glenben Rindt öröme mellé jutott egy kisebb tragédia is. A címvédő Graham Hill szenvedte el egy buta hibával. Miután megcsúszott egy olajfolton, Hill kiszállt Lotus-Fordjából, hogy betolja azt. Akkoriban ez nem volt különösebben egyedi húzás, az már problémásabb volt, hogy miután visszaszállt, Hill nem kötötte be az övét. Még ez sem volt példa nélküli, a Le Mans-i futórajtokon akkoriban rendre ezt csinálták a versenyzők, hogy időt spóroljanak, Hill Lotusának kereke viszont megsérült a kicsúszásban, és nem sokkal később szétrobbant. A Lotus a levegőben szaltózott, a kétszeres világbajnok kiesett belőle, majd az autó mellett feküdt mozdulatlanul.
Bár a baleset szemtanúi a mozdulatlan Hill láttán mind azt hitték, a világbajnok szörnyethalt, túlélte. Igaz, mindkét lába eltört. A szezonban már nem indult több versenyen, a '70-es idényre felépült és visszatért a Lotus-szal, de eredményei már messze nem voltak a régiek. A következő hat idényben még csak dobogóra sem állt, ezért sokan a Watkins Glen-i balesettől eredeztetik érdemi karrierje végét.
Ferrari-ünnep a Petrolicious-ön
A Petrolicious is megünnepelte az idén 70 éves Ferrarit, méghozzá egy 53 éves, La Mans-győztes 250 LM-mel, íme:
Kerüld el a dugót
Zárásként pedig álljon itt minden Hidegindító kötelező bútordarabja, a Waze jelenidejű közlekedéstérképe. Dugó- és balesetmentes utat mindenkinek!